اجرای ۵۲ درصد مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید فارس
اجرای ۵۲ درصد مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید فارس

به گزارش پگاه خبر؛دکترعنایت‌الله رحیمی،در نخستین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در سال جاری این استان گفت: با توجه به نامگذاری سال ۱۴۰۰ از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» طبیعتاً  باید این کارگروه فعالیتی مؤثرتر از گذشته داشته باشد. وی بیان اینکه از سال ۹۴ تاکنون ۳۸۷ […]

به گزارش پگاه خبر؛دکترعنایت‌الله رحیمی،در نخستین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در سال جاری این استان گفت: با توجه به نامگذاری سال ۱۴۰۰ از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» طبیعتاً  باید این کارگروه فعالیتی مؤثرتر از گذشته داشته باشد.

وی بیان اینکه از سال ۹۴ تاکنون ۳۸۷ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان برگزار شده است، اظهار کرد: در این جلسات مشکلات ۲۳۲۶  واحد صنعتی بررسی شده و تعداد مصوبات جلسات مذکور نیز ۳۲۶۳ مورد بوده است که تاکنون ۵۲ درصد از آن‌ها اجرایی شده و ۲۱ درصد نیز در دست اقدام است.

رحیمی با تأکید بر لزوم تلاش بیشتر برای به اجرایی شدن ۲۴ درصد باقی مانده این مصوبات، به نوع مشکلات واحدهای تولیدی استان اشاره کرد و گفت: از مجموع تصمیمات گرفته شده در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید ۴۲ درصد مربوط به مسائل بانکی، ۷ درصد مربوط به مسائل مالیاتی، ۵ درصد مربوط به امور تأمین اجتماعی و ۴۶ درصد درخصوص دستگاه‌های خدمات‌رسان بوده است.

رئیس کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان فارس یادآورشد:  بعضی از مشکلات واحد های تولیدی حقوقی و قانونی است که نیاز به اصلاح قانون دارد و بعضی دیگر مربوط به بخشنامه‌ها، آیین‌نامه‌ها و شیوه‌نامه‌هاست که در هیئت دولت قابل اصلاح است.

وی همچنین گفت: کارگروه رفع موانع تولید در استان فارس کوشیده است با برقراری ارتباط مؤثر با نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی پیشنهادات لازم برای اصلاح چنین قوانینی را ارائه دهد.

رحیمی بیان کرد: اگر این مشکلات مربوط به بخشنامه‌ها و آیین‌نامه‌ها و شیوه‌نامه‌ها باشد، پیگیری از طریق هیئت دولت، معاونین رئیس‌جمهور و وزرا جهت رفع آن موانع  انجام می‌شود.

استاندار فارس با بیان اینکه بعضی از مشکلات واحدهای تولیدی با اختیاراتی که به استان و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید تفویض شده قابل حل است، گفت: راه‌اندازی کارگروه خبرگان بانکی به‌عنوان زیر مجموعه کارگروه تسهیل یکی از این موارد است.

وی درخصوص کارکرد کارگروه خبرگان بانکی نیز گفت: تصمیمات این کارگروه فصل‌الخطاب اختلافات میان مشتریان و بانک‌ها است.

رحیمی با بیان اینکه در این جلسه مشکلات ۷ واحد تولیدی مورد برسی قرار گرفته است، اظهار کرد: تلاش کرده‌ایم تصمیمات اتخاذ شده در یک تا دو هفته آینده به نتیجه برسد تا شاهد رفع مشکلات این واحدها باشیم.

انتهای پیام/