مردم پذیرای محدودیت‌ها باشند تابا آرامش بیشتری زندگی عادی ادامه یابد
مردم پذیرای محدودیت‌ها باشند تابا آرامش بیشتری زندگی عادی ادامه یابد

به گزارش پگاه خبر؛دکترعنایت‌الله رحیمی بعد از ظهر پنج‌شنبه ١٩ فروردین در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در فارس با تاکید کرد: نیازمند اعمال سختگیری‌های بیشتر برای پیشگیری از بیماری کرونا هستیم. او بیان اینکه چاره‌ای نداریم جز اینکه تصمیمات سختگیرانه‌ای اجرا کنیم، افزود: ممکن است مردم به زحمت بیفتند اما ضمن عذرخواهی بابت […]

به گزارش پگاه خبر؛دکترعنایت‌الله رحیمی بعد از ظهر پنج‌شنبه ١٩ فروردین در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در فارس با تاکید کرد: نیازمند اعمال سختگیری‌های بیشتر برای پیشگیری از بیماری کرونا هستیم.

او بیان اینکه چاره‌ای نداریم جز اینکه تصمیمات سختگیرانه‌ای اجرا کنیم، افزود: ممکن است مردم به زحمت بیفتند اما ضمن عذرخواهی بابت تصمیم گیری‌های جدید، پذیرای محدودیت‌ها باشند تا در آینده‌ای نزدیک با آرامش وفراغ بال بیشتری زندگی عادی ادامه یابد.

استاندار فارس ادامه داد: همه بیمارستان‌های دولتی و خصوصی آمادگی در اختیار گذاشتن تخت‌های ویژه و عادی داشته باشند و هیچ بهانه‌ای پذیرفته هم نیست.

رحیمی همچنین خواستار راه‌اندازی بیمارستان‌های ثابت و سیار دستگاه‌های انتظامی و نظامی برای پشتیبانی از دانشگاه علوم پزشکی شد و گفت: با اعلام دانشگاه این بیمارستان‌ها در اختیار حوزه سلامت قرار داده شود.

او همچنین با بیان اینکه طرح شهید سلیمانی با شدت بیشتری انجام خواهد شد، گفت: برابر تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا، فعالیت‌هایی که اعلام شده ممنوع و بعضی هم محدود خواهد شد.

استاندار فارس اضافه کرد: ورود و خروج خودورها به شهرهای قرمز و نارنجی توسط نیروی انتظامی و با کمک بسیج تشدید یابد.

رحیمی همچنین از تشدید بازدید شبانه روزی میدانی، تداوم کمک‌های مومنانه و مواسات، ممنوعیت همه فعالیت‌های تجمعی تحت هر عنوان، استفاده از ظرفیت همه کادر درمان، در اختیار گذاشتن تابلوهای تبلیغاتی شهرداری ها در استان، تشدید نظارت بر واحدهای تولیدی و کارگاهها توسط اداره کل کار و سازمان صمت فارس، تشدید نظارت‌ها بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تشدید برخورد با اصناف متخلف و اعمال دورکاری و کاهش نیروها توسط دستگاه‌های اجرایی در شهرهای قرمز و نارنجی خبر داد.

او با تاکید بر اینکه همه دستگاهها مکلف و موظف به همکاری با دانشگاه علوم پزشکی هستند، افزود: امور به صورت الکترونیکی دنبال و خدمات رسانی به مردم قطع نشود.

استاندار فارس همچنین با تاکید بر اینکه ماسک و مواد ضدعفونی به اندازه کافی و با قیمت مناسب در دسترس مردم قرار گیرد، گفت: برپایی نمازجمعه در شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع است.

رحیمی همچنین با بیان اینکه امکان مراقبت‌های خانگی باید افزایش یابد، خواستار افزایش مراکز تست و تلاش برای واکسیناسیون بیشتر شد.

او با تاکید بر اینکه اکسیژن به میزان کافی برای شرایط اضطراری تامین شود، خواستار افزایش زمان فعالیت دفاتر پیشخوان و جلوگیری از ازدحام در شعب محاکم قضایی شد.

استاندار فارس همچنین خواستار تعطیلی موقت حمل و نقل عمومی در شیراز شد.

انتهای پیام/