آغاز کشت چغندر قند بهاره در ارسنجان
آغاز کشت چغندر قند بهاره در ارسنجان

به گزارش پگاه خبر؛ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان با اشاره به اینکه چغندرقند در شهرستان ارسنجان به صورت بهاره کشت می شود، تصریح کرد: با توجه به توسعه کشت گوجه فرنگی در چند سال اخیر، سطح زیر کشت چغندرقند بهاره در این شهرستان کاهش‌ یافته بود که از سال گذشته تا کنون مجددا کشت […]

به گزارش پگاه خبر؛ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان با اشاره به اینکه چغندرقند در شهرستان ارسنجان به صورت بهاره کشت می شود، تصریح کرد: با توجه به توسعه کشت گوجه فرنگی در چند سال اخیر، سطح زیر کشت چغندرقند بهاره در این شهرستان کاهش‌ یافته بود که از سال گذشته تا کنون مجددا کشت این محصول در شهرستان احیاء شد.
این مقام مسئول با بیان اینکه مهم ترین ارقام کشت شده این محصول در شهرستان ارسنجان ایزوبلا و شکوفا است، ابراز کرد: پیش بینی می شود سطح زیر کشت این محصول نسبت به سال گذشته از ۷۰ هکتار به ۱۰۰هکتارافزایش یابد.
به گفته سید ناصر حسینی؛ کارخانه قند مرودشت با کشاورزان در این زمینه قرارداد دارد و با هماهنگی های صورت گرفته ادوات و نهاده ها به منظور کاشت به موقع تامین شده است.
حسینی با تاکید بر اینکه توسعه کشت چغندرقند یکی از راهکارهای مهم برای تأمین شکر مورد نیاز کشور است، اظهار کرد: در شهرستان ارسنجان به لحاظ اهمیت تغییر الگوی کشت و ضرورت کاهش سطح زیر کشت محصول گوجه فرنگی، ترویج و توسعه کشت چغندرقند اهمیت دارد.

انتهای پیام/