۱۶۸نفر در لارستان برای انتخابات شورای اسلامی،در نخستین روزثبت نام کردند
۱۶۸نفر در لارستان برای انتخابات شورای اسلامی،در نخستین روزثبت نام کردند

به گزارش پگاه خبر؛معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان گفت:این شهرستان دارای هشت شهر و ۱۷۲ روستا و آبادی است که در حدود ۸۹ روستای آن به دلیل جمعیت زیر ۲۰خانوار انتخابات شوراهای اسلامی روستایی برگزار نمی‌شود. معاون استاندار فارس بیان کرد: در این دوره در سطح شهرستان لارستان، بخش مرکزی ۲۶ روستا، جویم ۱۱، […]

به گزارش پگاه خبر؛معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان گفت:این شهرستان دارای هشت شهر و ۱۷۲ روستا و آبادی است که در حدود ۸۹ روستای آن به دلیل جمعیت زیر ۲۰خانوار انتخابات شوراهای اسلامی روستایی برگزار نمی‌شود.

معاون استاندار فارس بیان کرد: در این دوره در سطح شهرستان لارستان، بخش مرکزی ۲۶ روستا، جویم ۱۱، بیرم ۱۳ ، بنارویه ۹ مورد و صحرای باغ نیز ۱۳ روستای واجد شرایط تشکیل و فعالیت شورا هستند .

وی گفت: بر این اساس ۴۲ نفر در هشت شهر و ۲۸۹ نفر در ۸۳ روستا و تیره عشایری لارستان، به عنوان منتخبین مردم، وارد شوراهای اسلامی شهر و روستا در ششمین دوره خواهند شد.

رییس ستاد انتخابات شهرستان لارستان گفت: نام نویسی از داوطلبان ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی روستاها و تیره های عشایری  از امروز ۱۶ فروردین آغاز شده و تا ۲۲ همین ماه به مدت یک هفته ادامه خوهاد داشت.

حسنی یادآورد شد:  نام نویسی از داوطلبان به چهار روش شامل ثبت نام از طریق تلفن همراه، رایانه شخصی ، مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت و در بخشداری های محل انجام می‌شود.

وی ادامه داد: طبق قانون انتخابات برای عضویت در شوراهای اسلامی روستایی تا ۲۰۰ خانوار ، داشتن سواد خواندن و نوشتن و بالای ۲۰۰خانوار نیز داشتن مدرک دیپلم  الزامی است.

فرماندار ویژه لارستان اظهار داشت: با توجه به جمعیت بالای روستایی، انتظار می رود مردم دراین دوره هم مانند دوره های قبل مشارکت فعال در نامزدی شورا و همچنین انتخابات داشته باشند.

حسنی با تاکید بر وضعیت فعلی و شیوع کرونا، ادامه داد: تاکید و توصیه ما بر استفاده داوطلبان از سه روش اول که به شکل غیر حضوری است و داوطلبان نیز مراجعه حضوری به بخشداری ها ا تا حد قابل ملاحظه را کم کنند.

وی به داوطلبان توصیه کرد که ثبت نام را به روزهای آخر موکول نکنند و مراحل ثبت نام خود را در اسرع وقت انجام دهند.

فرماندار ویژه لارستان تصریح کرد که در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و در نخستین گام از مراحل اجرای انتخابات ، ۱۶۸ نفر در لارستان برای انتخابات شوراهای اسلامی شهرها، ثبت نام کردند، که ۱۵۱ نفر از ثبت نام کنندگان را مردان (۹۰ درصد) و ۱۷ نفر را یعنی حدود (۱۰درصد) بانوان بودند.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در لارستان همزمان با سراسر کشور ۲۸ خرداد امسال برگزار می‌شود.

انتهای پیام/