ثبت بی سابقه بیشترین آمار مراجعه به مراکز منتخب، تشخیص و درمان سرپایی کرونا در فارس
ثبت بی سابقه بیشترین آمار مراجعه به مراکز منتخب، تشخیص و درمان سرپایی کرونا در فارس

به گزارش پگاه خبر؛رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در دویست و نود و پنجمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه، خبر داد: روز گذشته در استان فارس بیشترین آمار مراجعه به مراکز منتخب، تشخیص و درمان سرپایی کرونا از آغاز شیوع کروناویروس تا کنون ثبت شد که این آمار […]

به گزارش پگاه خبر؛رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در دویست و نود و پنجمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه، خبر داد: روز گذشته در استان فارس بیشترین آمار مراجعه به مراکز منتخب، تشخیص و درمان سرپایی کرونا از آغاز شیوع کروناویروس تا کنون ثبت شد که این آمار نشان دهنده بحرانی دوباره است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «مهرزاد لطفی» با اشاره به اینکه در موج پیشین بیشترین آمار مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته استان، بیش از دو هزار و ۱۰۰ مورد بوده است، اعلام کرد: در روز گذشته بیش از دو هزار و ۳۰۰ نفر به مراکز منتخب درمان سرپایی کرونا در استان مراجعه کرده که این آمار از آغاز شیوع کروناویروس تا کنون بی سابقه بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز،از مردم خواست تا همچون سال گذشته در بحران کرونا با مجموعه سلامت و دستگاه های اجرایی استان برای مدیریت و کنترل این بیماری، مشارکت کرده و اصول بهداشتی نظیر حفظ فاصله فیزیکی، استفاده مداوم از ماسک، تهویه مناسب در منازل و محل کار را رعایت کنند.

دکتر لطفی ضمن بررسی آمار نمونه های انجام شده آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون در فارس؛ به بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی و عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس پرداخت.

اختصاص و افزایش تخت ها و بخش های بیمارستان ها و برنامه ریزی برای حضور سایر اساتید، پزشکان، دستیاران و دانشجویان پزشکی در بخش های کووید۱۹ برای خدمت رسانی به مبتلایان نیز از دیگر محورهای این نشست بود.

دیگر معاونان و مدیران ارشد دانشگاه نیز در این نشست به بیان توضیحاتی درباره اقدامات حوزه خود در راستای بسیج ملی مبارزه با کروناویروس در فارس، گزارشی از روند انجام واکسیناسیون، آمار مبتلایان و افراد بستری در مراکز درمانی و بیمارستان های استان و شیوه خدمت رسانی به مبتلایان و مراجعان در بیمارستان های شیراز و شهرستان های استان پرداختند.

دکتر «حمیرا وفایی»رییس نظام پزشکی شیراز و رییس شورای هماهنگی نظام پزشکی های استان فارس نیز دیگر عضو این نشست بود که در رابطه با پوشش خدمت رسانی مبتلایان در بخش های کووید بیمارستان ها و مراکز درمانی و مشارکت پزشکان در این بحران، اعلام آمادگی کرد.
دویست و نود و پنجمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی شیراز صبح امروز، شانزدهم فروردین، در دفتر ریاست دانشگاه و با حضور معاونان، مدیران و مسوولان ارشد دانشگاه برگزار شد.

انتهای پیام/