زمینه فعالیت۲۰هزار صنعتگردرشیرازشهر جهانی صنایع دستی فراهم می شود
زمینه فعالیت۲۰هزار صنعتگردرشیرازشهر جهانی صنایع دستی فراهم می شود

به گزارش پگاه خبر؛معاون صنایع دستی میراث فرهنگی استان فارس گفت: شیراز از سال ۹۸ به عنوان شهر جهانی صنایع دستی معرفی شد با افتتاح و آغاز به کار این دبیرخانه اتفاق بسیار خوبی برای ۲۰ هزار صنعتگری که اکنون در شهر شیراز فعال هستند، خواهد افتاد. حیدر علی زاهدیان‌نژاد افزود: برای شروع فعالیت دبیرخانه […]

به گزارش پگاه خبر؛معاون صنایع دستی میراث فرهنگی استان فارس گفت: شیراز از سال ۹۸ به عنوان شهر جهانی صنایع دستی معرفی شد با افتتاح و آغاز به کار این دبیرخانه اتفاق بسیار خوبی برای ۲۰ هزار صنعتگری که اکنون در شهر شیراز فعال هستند، خواهد افتاد.

حیدر علی زاهدیان‌نژاد افزود: برای شروع فعالیت دبیرخانه شهر جهانی صنایع دستی در شیراز مجموعه‌های مختلفی در جهانی شدن شیراز تاثیر داشتند که ارگان های دولتی متولی، مدیریت شهری و اساتید حوزه صنایع دستی شیراز در این مهم سهم بسزایی داشتند.

 وی اضافه کرد: مهم ترین اتفاق خوبی که در این عرصه برای هنرمندان و صنعتگران میسر می شود این است که زمینه برای فروش و بازاریابی فراهم خواهد شد و ۲۰ هزار صنعتگری که در رشته های مختلف مشغول به کار هستند می توانند آثار خود را عرضه و به فروش برسانند.

زاهدیان‌نژاد ادامه داد: اکنون ۹۵۰ کارگاه صنایع دستی به غیر از کارگاه های انفرادی در شیراز داریم که در رشته های گوناگون از جمله دست بافته های داری، خاتم، شیشه گری، کاشی هفت رنگ، صنایع چوبی، زیورآلات و سنگ های قیمتی فعالیت دارند.

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی استان فارس گفت: شیراز بازارهای بسیار خوب و معروفی برای عرضه و توزیع صنایع دستی دارد. در حوزه آموزش چه دولتی و غیر دولتی هم بسیار فعال است و همه این موارد باعث شد که ارزیابان شورای جهانی شیراز را به عنوان نامزد شهر جهانی صنایع دستی انتخاب کنند. زیرا شیراز یک مجموعه کاملی از انواع هنرهای دستی است. شهر آباده هم در سال ۹۷ به عنوان شهر جهانی منبت انتخاب شده بود.

وی تاکید کرد: شیراز در حوزه فروش و عرضه هم ۵ بازار بزرگ از جمله سرای مشیر دارد که تاکنون توانسته گردشگران بسیاری را به سمت خود جلب کند. حتی در حوزه صادرات هم بسیار موفق عمل کرده و توانسته دستبافته های داری و خاتم را در بسته بندی های نفیس به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر کند.

انتهای پیام/