استان فارس دومین مرکز سوییچ بین الملل کشوراست
استان فارس دومین مرکز سوییچ بین الملل کشوراست

به گزارش پگاه خبر؛مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس گفت: استان فارس با دارا بودن بیش از چهار هزار و ۲۰۰ کیلومتر فیبر نوری، بعد از تهران زیرساختی‌ترین استان کشور بوده و دومین مرکز سوییچ بین الملل کشور را دارا است. مهردادسهرابی گفت: استان فارس به عنوان هاب منطقه جنوب، علاوه بر سرویس‌هایی که […]

به گزارش پگاه خبر؛مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس گفت: استان فارس با دارا بودن بیش از چهار هزار و ۲۰۰ کیلومتر فیبر نوری، بعد از تهران زیرساختی‌ترین استان کشور بوده و دومین مرکز سوییچ بین الملل کشور را دارا است.
مهردادسهرابی گفت: استان فارس به عنوان هاب منطقه جنوب، علاوه بر سرویس‌هایی که توسط استان ارائه می‌شود یکی از درگاه‌های اصلی کشور است که به استان‌های همجوار نیز سرویس می‌دهد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس گفت: پهنای باند ورودی به استان فارس در یک سال گذشته با ۵۵۵ گیگابیت برثانیه افزایش ظرفیت به یک هزار و ۹۴۲ گیگابیت بر ثانیه و پهنای باند خروجی استان با ۲۰۰ گیگابیت برثانیه افزایش به یک هزار و ۳۱۰ گیگابیت بر ثانیه رسیده است.

سهرابی ادامه داد: در همین مدت پهنای باند بین الملل یا اینترنت به ۸۷۱ گیگابیت برثانیه ارتقا یافته است و نسبت به ابتدای دولت یازدهم با رشد ۱۱۵ برابری و شبکه انتقال نیز با ۱۲۳۳ گیگابیت برثانیه افزایش به ۳ هزار و ۷۳۰ گیگابیت بر ثانیه رسیده و با رشد ۲۱ برابری همراه بوده است.

وی با اشاره به ایجاد دسترسی به شبکه ملی اطلاعات در روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان، گفت: امسال۱۲۷ سایت روستایی در استان ساخت و ارتقا یافته است که با این سایت‌ها دسترسی ۱۹۲ روستای استان به شبکه ملی اطلاعات فراهم شده است که شامل جمعیتی بیش از ۱۹۶ هزار نفر و ۵۶ هزار و ۷۴۵ خانوار روستایی می‌شود.

وی افزود: هم اکنون بیش از ۹۸ درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان ارتباط صوت و مکالمه تلفن همراه را دارند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس با اشاره به توسعه خدمات اینترنت پرسرعت در شهر‌های استان گفت: هم اینک ۱۰۲ شهر استان در قالب یک هزار و ۳۲۸ سایت از خدمات نسل سوم و چهارم تلفن همراه برخوردار هستند.

سهرابی با تاکید بر اینکه در حال حاضر هفت هزار و ۴۰۰ کیلومتر از جاده‌های اصلی و فرعی استان تحت پوشش اپراتور اول قرار دارد که با رشد ۳۸ درصدی نسبت به سال ۹۲ همراه بوده است و چهار هزار و ۶۰۵ کیلومتر نیز تحت پوشش اپراتور دوم قرار دارد و میزان پوشش جاده‌ای این اپراتور نسبت به سال ۹۲ رشد ۴۱ درصدی داشته است.

انتهای پیام/