تجدید نظرتامین آب فارس ازخلیج فارس اولویت مجمع نمایندگان فارس است
تجدید نظرتامین آب فارس ازخلیج فارس اولویت مجمع نمایندگان فارس است

به گزارش پگاه خبر؛نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی، اعتبار انتقال آب خلیج فارس به استان های دیگر از جمله کرمان و اصفهان توسط صنایع بزرگ تامین شده است اما بخش خصوصی و صنعتگران فارس برای این موضوع رغبت نشان نمی‌دهند. وی ادامه داد: باید در این خصوص تجدید نظر و همچنین […]

به گزارش پگاه خبر؛نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی، اعتبار انتقال آب خلیج فارس به استان های دیگر از جمله کرمان و اصفهان توسط صنایع بزرگ تامین شده است اما بخش خصوصی و صنعتگران فارس برای این موضوع رغبت نشان نمی‌دهند.

وی ادامه داد: باید در این خصوص تجدید نظر و همچنین تکمیل سدهای در حال احداث از جمله نرگسی به جد دنبال شود.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی افزود: تامین آب از مشکلات بزرگ استان است که در این راستا تسریع در تکمیل خط ۲ انتقال آب به شیراز به میزان ۹۰ میلیون مترمکعب مدنظر نمایندگان فارس است.

ابراهیم عزیزی اولویت مجمع نمایندگان فارس را افزون بر حل مشکل آب، توجه به خطوط ریلی ،آزادراه،صنایع نفت و گاز و حوزه بهداشت و سلامت عنوان کرد.

وی با بیان اینکه با حمایت از جامعه کارگری در سال ۱۴۰۰ می توان شعار سال را محقق کرد، گفت: جامعه کارگری در سال های اخیر کمتر مورد توجه قرار گرفته اما برای اولین بار در طول تاریخ انقلاب اسلامی بخش اعظم مطالبات آنها در بودجه ۱۴۰۰ پیش بینی و تامین اعتبار شده است.

ابراهیم عزیزی بیان کرد: در سال ۱۴۰۰ در کنار حمایت از کارفرما و سرمایه گذاران باید حمایت از کارگران با انجام اقدامات اصولی ازجمله قانون گذاری در اولویت باشد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی در بخش دیگر سخنان خود به سند همکاری ایران و چین اشاره کرد و آن را یک توافق برای توسعه همکاری‌های دو جانبه دانست و گفت: جنس کار تفاهم نامه و توسعه همکاری‌ها میان دو کشور و موضوع متفاوت از عهدنامه است.

وی ادامه داد: این تفاهم‌نامه سند همکاری از جنس افزایش ارتباطات میان ایران و چین است و با انعقاد قرارداد تفاوت دارد.

عزیزی بیان کرد: تکیه کشور در سالهای اخیر به غرب و اروپا بوده و انعقاد این سند همکاری برای بهره‌گیری از ظرفیت های شرق و برای ایران یک فرصت است که در مناسبات جهانی دست برتر را داشته باشد و همین که غربگرایان و رییس جمهور آمریکا از این اقدام احساس نگرانی می کنند نشان دهنده این موضوع است که کار درستی انجام شده است.

وی اضافه کرد: همکاری ایران و چین ماهیت موافقت نامه ندارد و نقشه راهی برای آینده است و چارچوب روابط بلند مدت ایران و چین را مشخص می کند،اما براساس اصل ۷۷ قانون اساسی همه عهدنامه ها و قراردادهای دولت پس از تصویب مجلس لازم الاجرا خواهد بود و چنانچه این سند همکاری در آینده به موافق نامه یا قراردادی منجر شود که تعهدی ایجاد کند باید مسیر قانونی آن نیز طی شود و مجلس براساس منافع ملی در این خصوص تصمیم گیری کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: مسوولان شهری شیراز اولویتی برای امور مهم و زیربنایی قائل نیستند و بر همین اساس اکنون کارهای فاقد اولویت در دستور کار قرار گرفته و انجام کارهای مهم رها شده است.

عزیزی بیان کرد: شعار انسان محوری که در دستور کار مدیریت شهری شیراز قرار دارد مشخص نیست از کجا و بر چه اساسی برگزیده شده و اگر توجه به این موضوع مدنظر مدیران شهری است باید شهروندان جنوب و شرق شیراز نیز از مزایای آن بهرمند شوند.

وی با بیان اینکه شیراز نیازمند اقدامات شعاری نیست،گفت: با حدود پنج هزار میلیارد تومان بودجه سالانه شهرداری شیراز می شود کارهای بزرگی انجام داد اما اکنون اقدامات به پروژه های فاقد اولویت منحصر شده است؛این سوال مطرح است که آیا مسیرهای دوچرخه سواری که در سالهای اخیر برای ایجاد آن هزینه های سنگینی شده مشکل ترافیک و آلودگی شیراز را رفع کرده است؟

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مردم شیراز هیچ بهره‌ای از طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی که در سالیان اخیر در این شهر افتتاح شده نبرده اند زیرا این طرح ها کپی کاری از نمونه های شکست خورده سایر شهرهای ایران و جهان بوده است.

انتهای پیام/