دقت نظر و تعمق اعضای هیئت اجرایی؛پرهیز از نگاه انحصارطلبانه ودیده شدن همه مجموعه‌هاباشد
دقت نظر و تعمق اعضای هیئت اجرایی؛پرهیز از نگاه انحصارطلبانه ودیده شدن همه مجموعه‌هاباشد

به گزارش پگاه خبر؛حجت الاسلام محی الدین طاهری در نخستین جلسه هیئت اجرایی شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی شهرستان شیراز، گفت: یکی از بایدهایی که لازمه هر جامعه مؤمن و وظیفه هر انسان مؤمنی است، رعایت تقوا است. وی با اشاره به کلمه «وَلْتَنْظُرْ» به تفاوت رؤیت و نظر پرداخته و نظر را نگاه عمیق […]

به گزارش پگاه خبر؛حجت الاسلام محی الدین طاهری در نخستین جلسه هیئت اجرایی شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی شهرستان شیراز، گفت: یکی از بایدهایی که لازمه هر جامعه مؤمن و وظیفه هر انسان مؤمنی است، رعایت تقوا است.

وی با اشاره به کلمه «وَلْتَنْظُرْ» به تفاوت رؤیت و نظر پرداخته و نظر را نگاه عمیق دانست، گفت: بنابراین مؤمن وظیفه دارد آینده نگر بوده و ببیند برای فردای خود چه توشه‌ای آماده کرده است.

دبیر جامعه روحانیت استان فارس با اشاره به دغدغه‌ها و نکات مد نظر جامعه روحانیت و شورای وحدت تصریح کرد: معمولاً در انتخابات مختلف اعم از ریاست جمهوری، مجلس و شوراهای اسلامی شهر و روستا افراد یا فهرست‌هایی را معرفی می‌کنیم و مردم را راهنمایی می‌کنیم و مردم نیز به ما اعتماد می‌کنند، آیا پاسخگوی انتخاب خود و راهنمایی و دلالت و اعتماد مردم در پیشگاه خداوند خواهیم بود و به لزوم پاسخگویی به این موارد فکر می‌کنیم.

حجت الاسلام طاهری ادامه داد: فردای قیامت ما باید پاسخگوی انتخاب غلط مردم که با راهنمایی و دلالت ما انجام شده است باشیم.

وی افزود: به صراحت اعلام می‌کنم که با برخورد سهمیه‌ای وانحصار طلبانه و اینکه شورای شهر به صورت شرکت سهامی شکل گیرد و اداره شود کاملاً مخالف هستم.

رئیس شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی استان فارس تاکید کرد: اینکه گفته شود فلان تعداد کرسی شورای شهر سهمیه فلان آقا یا فلان مجموعه است را بنده مطلقاً قبول ندارم مبنای کار باید شایسته سالاری باشد و هر کسی که بر اساس کسب شاخص‌ها و معیارهای مناسب انتخاب شده و در فهرست قرار گرفت مورد پذیرش خواهد بود.

حجت الاسلام طاهری یادآور شد: ما می‌خواهیم سالانه مدیریت بالغ بر ۶,۰۰۰ میلیارد تومان اموال بیت المال را در اختیار اعضای شورای شهر قرار دهیم بنابراین نمی‌توانیم بدون شاخص و معیار مناسب و صرفاً بر اساس سلیقه و نظر افراد و به توصیه زید و عمر کسی را در فهرست قرار دهیم.

وی افزود: در تبلیغات برخی افراد داوطلب وعده‌های عجیبی مشاهده می‌شود که اساساً ارتباطی با شورای شهر و اختیارات عضو شورا ندارد مهمترین ملاک برای انتخاب افراد مبتنی بر شاخص‌های تبیین شده توسط مقام معظم رهبری با کفایت بودن، با ایمان و کارآمد بودن است که حتماً توسط هیئت اجرایی شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی شهرستان شیراز واستان مد نظر قرار خواهد گرفت.

رئیس شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی استان فارس خداترسی، مسئولیت پذیری، تعهد، تخصص، پاک دستی، شایستگی و پر تلاش بودن را از مهمترین شاخصه‌های داوطلبان شورای اسلامی شهر دانست.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد اعضای هیئت اجرایی بتوانند با دقت نظر و تعمق در داوطلبان متناسب با نیاز کمیسیون‌های تخصصی شورای شهر و بررسی کلیه شاخص‌ها و معیارها و پرهیز از نگاه انحصارطلبانه ودیده شدن همه مجموعه‌ها با سعه صدر و نگاه جامع نگر ذیل هدایت‌ها و ارشادات جامعه روحانیت و شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی استان فارس فهرست قابل قبولی را جهت ششمین دوره انتخابات شورای شهر شهرستان شیراز ارائه کند.

انتهای پیام/