خوشنویس آباده‌ای هفتصد و سومین اثر خود با ناخن انگشت شست را کتابت کرد.
خوشنویس آباده‌ای هفتصد و سومین اثر خود با ناخن انگشت شست را کتابت کرد.

به گزارش پگاه خبر؛حمیدرضا ابراهیمی خوشنویس فارسی مشهور به کاتب گفت: خلق این اثر تلفیقی، جمله مقدس «یا قائم آل محمد» و ۲ بیت از شعر معروف حافظ؛ «مژده‌ای دل که مسیحا نفسی می‌آید***که زانفاس خوشش بوی کسی می‌آید …» در کتیبه‌ای به ابعاد ۵۰در۲۰۰ سانتی متر است. وی افزود: کتابت متن با ناخن قلم […]

به گزارش پگاه خبر؛حمیدرضا ابراهیمی خوشنویس فارسی مشهور به کاتب گفت: خلق این اثر تلفیقی، جمله مقدس «یا قائم آل محمد» و ۲ بیت از شعر معروف حافظ؛ «مژده‌ای دل که مسیحا نفسی می‌آید***که زانفاس خوشش بوی کسی می‌آید …» در کتیبه‌ای به ابعاد ۵۰در۲۰۰ سانتی متر است.
وی افزود: کتابت متن با ناخن قلم انگشت شست، اعراب گذاری و تذهیب این اثر نیز با دیگر ناخن قلم‌های انگشتان دست راست و خط ثلث، و اشعار آن با استخوان و به خط نستعلیق و در ۶ رنگ کتابت شده است.
حمیدرضا ابراهیمی با بیان اینکه تاکنون ۷۰۳ اثر در یک هزار و ۹۰۳صفحه و در ۶رنگ نگاشته ام ادامه داد: سالانه ۱۰۰ اثر در زمینه‌های مختلف قرآنی، نهج البلاغه، و اشعاری از حافظ و مولوی کتابت می‌کنم.
کتابت کل قرآن کریم، دیوان حافظ، مناجات نامه امیرالمومنین(ع)، زیارت عاشورا، زیارت وارث، دعا‌های ماه رمضان و رجبیه، از دیگر آثار این هنرمند آباده‌ای است که با ناخن و ترجمه با استخوان و در ۶رنگ نگاشته است.
دو ابداع این هنرمند نخبه جهان، در خوشنویسی با ناخن و خوشنویسی با استخوان به ترتیب در صفحه ۱۱۱ گینس ۲۰۱۵ و صفحه ۱۳۷ گینس ۲۰۱۷ ثبت و چاپ شده است.
او دارای ۲ تمبر یادبود هنری مشاهیر و مفاخر جهان است که از سوی دولت جمهوری اسلامی ایران ثبت و به چاپ رسیده است.
حمیدرضا ابراهیمی، متولد شهر صغاد و ساکن شهرستان آباده در استان فارس است.
انتهای پیام/