قرنطینه بخش جویم در جنوب استان فارس بدلیل کرونای انگلیسی
قرنطینه بخش جویم در جنوب استان فارس بدلیل کرونای انگلیسی

 به گزارش پگاه خبر؛معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی لارستان با اشاره به وضعیت بخش جویم اظهار داشت: طی دو روز گذشته، ۴۰ تست کرونا در جویم گرفته شده که از این تعداد ۳۰ تست مثبت بوده و این یعنی ۷۵ درصد نمونه ها مثبت است.  وی با اشاره به پیش بینی وضعیت شکننده جویم افزود: […]

 به گزارش پگاه خبر؛معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی لارستان با اشاره به وضعیت بخش جویم اظهار داشت: طی دو روز گذشته، ۴۰ تست کرونا در جویم گرفته شده که از این تعداد ۳۰ تست مثبت بوده و این یعنی ۷۵ درصد نمونه ها مثبت است.

 وی با اشاره به پیش بینی وضعیت شکننده جویم افزود: همانطور که در اخبار قبل گفته شد، با توجه به گزارش های رسیده احتمال می‌رفت که در جویم تعداد مبتلایان به کرونا جهش یافته انگلیسی افزایش یابد.

 یگانه بیان کرد: با توجه به اینکه علائم غالب مبتلایان به کرونا در جویم علائم گوارشی و سایر علایم مربوط به کرونا جهش یافته بوده، همکاران به ابتلای بیماران به این نوع از ویروس مشکوک شده و دو تن از موارد مثبت را مورد تست کرونا انگلیسی قرار دادند که متاسفانه هر دو نفر مثبت شدند.

 معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی لارستان گفت: این دو مورد به صورت پایلوت و آزمایشی مورد تست کرونای جهش یافته قرار گرفته اند و با این حساب و با توجه به علائم مشابه موارد مثبت، احتمالا همه موارد مثبت کرونا در جویم از نوع جهش یافته هستند.

 وی با اشاره به هماهنگی با مسئولان بخش جویم، شهرستان و استانداری خاطر نشان کرد: جویم باید قرنطینه و تمهیدات لازم برای قرنطینه آن در اسرع وقت انجام شده و از هرگونه رفت و آمد به بیرون و داخل جلوگیری شود.

 معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی لارستان با بیان اینکه شهرهایی از جمله بنارویه نیز باید با توجه به نزدیکی به جویم کاملا مراقب باشند، اضافه کرد: به هیچ عنوان نباید مراسم عروسی یا اعیاد مختلف در جویم برگزار شود و طبق هماهنگی با امام جمعه نماز جمعه نیز برگزار نمی‌شود.

یگانه با ابراز تاسف نسبت به اینکه بنا به پیش بینی هفته گذشته، متاسفانه اصرار بر برگزاری مراسم عروسی و تجمعات، باعث تغییر وضعیت مرکز براک به فوق قرمز شد، ادامه داد: شرایط در مراکز لطیفی، خور و کورده مرکزی رو به وخامت دارد و در شهرستان اوز شرایط اندکی بهبود یافته ولی بسیار شکننده است.

این مسئول با اشاره به اینکه طبق شواهد و گزارشهای تیم سلامت مراکز، با برگزاری عروسی و تجمعات در هفته آینده، قطعاً مشکلات جدی تر در پیش رو خواهیم داشت، عنوان کرد: مرکز آشنا و دهفیش بدلیل عدم رعایت پروتکلها به وضعیت قرمز تغییر یافته که نیاز به مداخله جدی وجود دارد.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی لارستان با بیان اینکه طبق پیش بینی هفته گذشته، شهرستان خنج، در اکثر مراکز تحت پوشش، در حال تغییر وضعیت به شرایط پرخطر است و کماکان از همه مردم تقاضا داریم به دلیل شکننده بودن وضعیت بیماری، از برگزاری عروسی و تجمعات همچنین دید و بازدیدها خودداری کنند، تصریح کرد: احتمال طغیان کرونای انگلیسی از سمت جویم بسیار بالاست و منتظر اعلام نتایج برخی تست ها هستیم و به محض اطمینان موضوع را به اطلاع عموم مردم فهیم لارستان می رسانیم.

انتهای پیام/