۴۶ هزار هکتار از اراضی مرودشت، خرامه و زرقان از آب سد درودزن بهره‌مند می‌شوند
۴۶ هزار هکتار از اراضی مرودشت، خرامه و زرقان از آب سد درودزن بهره‌مند می‌شوند

به گزارش پگاه خبر؛ رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: ۱۹۰ میلیون متر مکعب آب از سد درودزن برای آبیاری مزارع گندم و جو حوزه آبخور این سد رهاسازی می شود در این مسیر ۴۶ هزار هکتار از اراضی مرودشت، خرامه و زرقان از این نعمت بهره‌مند می‌شوند. حسین پژمان گفت: در جلسه کارگروه […]

به گزارش پگاه خبر؛ رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: ۱۹۰ میلیون متر مکعب آب از سد درودزن برای آبیاری مزارع گندم و جو حوزه آبخور این سد رهاسازی می شود در این مسیر ۴۶ هزار هکتار از اراضی مرودشت، خرامه و زرقان از این نعمت بهره‌مند می‌شوند.

حسین پژمان گفت: در جلسه کارگروه آب کشاورزی، این میزان آب برای آبیاری بیش از ۴۶ هزار هکتار از اراضی شهرستان های  مرودشت، زرقان و خرامه تخصیص یافت که در دو مرحله نوبت بندی و مصرف می شود.

حسین پژمان گفت: در مرحله اول ۱۱۰ و در مرحله دوم ۸۰ میلیون مترمکعب در اختیار کشاورزان  این سه شهرستان؛ بر اساس فرمول مصوب  سال ۹۲ قرار می گیرد.

پژمان با اشاره به اینکه میزان دبی آب رهاسازی شده برای  شبکه آبیاری مرودشت ۴۰ متر مکعب و برای رودخانه کُر ۳۰ متر مکعب است، افزود: رهاسازی آب از  پنجم فروردین ماه آغاز شد و کار گروهی متشکل از نمایندگان  نظام صنفی کشاورزی،  جهاد کشاورزی، سازمان آب و فرمانداری سه شهرستان بر توزیع آب نظارت می کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس اظهار کرد: قبل از برگزاری این جلسه، کارگروهی علمی و اجرایی متشکل از محققان مرکز تحقیقات کشاورزی فارس، مدیریت زراعت و جهاد کشاورزی شهرستان های ذی مدخل در ایام تعطیلات، اقدام به بررسی وضعیت سبز و پایش رطوبت مزارع کردند که در هر سه شهرستان نیاز به رهاسازی آب تایید شد.

انتهای پیام/