۵۰ میلیون تومان تسهیلات کم بهره جهت خانه دار شدن اقشار کم درآمد و روستاییان
۵۰ میلیون تومان تسهیلات کم بهره جهت خانه دار شدن اقشار کم درآمد و روستاییان

به گزارش پگاه خبر؛مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی جهرم گفت: پارسال ۳۲۱ واحد مسکن محرومان در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت این شهرستان ساخته و تحویل متقاضیان شد. صمد کارگرفرد گفت: در این زمینه برای خانه دار شدن اقشار کم درآمد و روستاییان برای هر واحد مسکونی مبلغ ۵۰ میلیون تومان تسهیلات […]

به گزارش پگاه خبر؛مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی جهرم گفت: پارسال ۳۲۱ واحد مسکن محرومان در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت این شهرستان ساخته و تحویل متقاضیان شد.

صمد کارگرفرد گفت: در این زمینه برای خانه دار شدن اقشار کم درآمد و روستاییان برای هر واحد مسکونی مبلغ ۵۰ میلیون تومان تسهیلات کم بهره با سود چهار درصد و ۳۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض پرداخت شده است.
وی بیان کرد: در راستای خانه‌دارکردن گروه‌های هدف، این تعداد واحد مسکونی با اعتبار ۲۵ میلیارد و ۶۸۰ میلیون تومان توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان جهرم ساخته شده است.

شهرستان جهرم در ۱۹۳ کیلومتری جنوب شرق شیراز قرار دارد.

اجرای طرحهای هادی روستایی شهرستان خفر

مدیر بنیاد مسکن شهرستان خفر نیز در ادامه با تأکید بر ضرورت افزایش ارائه خدمات توسط دستگاه‌ها به جامعه روستایی این شهرستان گفت: عمر ۱۰ ساله برای طرح هادی تعریف شده است و این طرح‌ها قالب اصلی خدمت به روستاییان در زمینه عمران و توسعه روستاها را مشخص می‌کند.
خسرو جوکار با اشاره به بازدید کارشناسان دفتر مرکزی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از پروژهای اجرای طرح هادی شهرستان خفر در واپسین روزهای سال گذشته، افزود: همه تلاش‌ها این است که در سال جاری طرح‌های عمران روستایی در همه روستاهای این شهرستان کلید بخورد و آغاز شود.
مدیر بنیاد مسکن شهرستان خفر با بیان اینکه اجرای طرح های هادی روستایی دراین شهرستان شتاب گرفته است، گفت: طرح هادی از نخستین طرح‌های عمرانی با هدف توسعه روستایی بوده که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سال‌های آغازین تهیه و اجرای این طرح با همکاری جهاد کشاورزی آهنگ توسعه روستاها را در پیش گرفته و تاکنون برای اکثر روستا طرح هادی تهیه کرده است.
وی با اشاره به اینکه اجرای طرح‌های هادی را فرصتی برای محرومیت‌زدایی و توسعه دوچندان مناطق ارزیابی می‌کنیم، بیان کرد: یکی از مهمترین زیستگاه‌های بشر از گذشته تا کنون روستاها بوده چه روستانشین باشیم و چه نباشیم خواه یا ناخواه ارتباطی با این سکونتگاه‌ها در طول زندگی‌مان برقرار کرده‌ایم.
وی ادامه داد: هر چند که روستاها در بیان و توصیف کلی‌شان از طبیعتی ساده و ضمیر آیینه‌وار ساکنانش برخوردارند، اما این سکونتگاه‌ها نیز نیازمند رسیدن به توسعه در معنای عمومی آن هستند.
مدیر بنیاد مسکن شهرستان خفر بیان کرد: برنامه‌ریزان برای توسعه روستایی و رفع مشکلات این سکونتگاه‌ها ایده‌ها و نظرات گوناگونی را مطرح کردند که یکی از مهمترین آن‌ها طرح هادی روستایی است. وی با تشریح اهداف اجرای این طرح‌ها گفت: طرح هادی یا به عبارتی طرح جامع توسعه روستایی از جمله اقدامات مهم برای توسعه و عمران روستاها است، این طرح مصوبه‌ای برای هدایت عملیات سازندگی و آبادانی در روستاها با آگاهی از وضعیت فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی آن‌هاست.

شهرستان خفر در ۱۸۵ کیلومتری جنوب شرق شیراز قرار دارد.

انتهای پیام/