تشدید نظارت‌هادر استان فارس در راستای مدیریت بیماری کرونا
تشدید نظارت‌هادر استان فارس در راستای مدیریت بیماری کرونا

به گزارش  پگاه خبر؛معاون استاندار فارس گفت: نوروز امسال با توجه به تصمیم ستاد ملی اجازه انجام سفر صادر و موضوع مدیریت هوشمند سفرها مصوب شد.  قاسمپور گفت: بر اساس مصوبات ستاد ملی به ریاست رئیس جمهور و با حضور نمایندگان قوای سه گانه و برخی از اعضای هیئت دولت، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح،رصدا […]

به گزارش  پگاه خبر؛معاون استاندار فارس گفت: نوروز امسال با توجه به تصمیم ستاد ملی اجازه انجام سفر صادر و موضوع مدیریت هوشمند سفرها مصوب شد.

 قاسمپور گفت: بر اساس مصوبات ستاد ملی به ریاست رئیس جمهور و با حضور نمایندگان قوای سه گانه و برخی از اعضای هیئت دولت، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح،رصدا و سیما و… صرفا ورود به شهرهای قرمز و نارنجی و خروج از این شهرها ممنوع است.

معاون استاندار فارس با بیان اینکه ورود به شهرهای زرد و آبی و خروج از این شهرها بدون مانع است، گفت: بر این اساس ورود به شهرهای شیراز، مشهد و اصفهان که قبلاً به عنوان شهر زرد مسافرپذیر اعلام شده و ممنوعیت ورود مسافر داشتند بلامانع اعلام شده است.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت کرونا بیان کرد: همه زمینه‌های اسکان مسافرین در استان قطع شده هیچ گونه برنامه ریزی برای اسکان و اقامت آنها جز در هتل ها و هتل آپارتمان ها و مراکز بومگردی انجام نشده است.

وی با بیان اینکه مسافرین حق استفاده از چادر و اسکان در مدارس، مهمانسراهای دولتی و کمپ ها را ندارند، بر ممنوعیت تردد خودروهای شخصی از شهرهای قرمز به فارس تاکید و اضافه کرد: ورود این خودرو ها در مبادی ورودی استان کنترل و ضمن اعمال جریمه برای متخلفین، این خودروها برگشت داده می‌شوند.

معاون استاندار فارس از تدابیر و کنترلهای سختگیرانه تر و بیشتری اعم از ممنوعیت ورود خودروهای غیر بومی، محدودیت در فعالیت اصناف، ممنوعیت رفت و آمد شبانه خودروهای پلاک شخصی و ممنوعیت ورود و خروج در شهرهای نارنجی و قرمز استان مانند زرین دشت، داراب، مرودشت و ارسنجان خبر داد.

وی افزود: همه فرمانداران استان و بهداشت و درمان و اعضای ستادهای شهرستانی مکلف به پیشگیری از شکل گیری هر نوع تجمع اعم از مجالس ختم و عروسی و مراسم های فرهنگی، آیینی، مذهبی و … هستند.

قاسم‌پور با بیان اینکه آمار بستری و درصد مثبت شدن تست ها در استان رو به افزایش است، افزود: با توجه به شرایط نوروزی و گسترش ویروس جهش یافته کرونا مردم با رعایت بهتر پروتکل های بهداشتی از سلامت خود و هم استانی ها مراقبت کنند.

او همچنین از متوقف کردن و اعمال قانون در خصوص خودروهای حامل افراد کرونا مثبت خبر داد و بیان کرد: نظارت بر بخش‌های مختلف گردشگری حمل و نقل، اصناف و بازار تشدید شده است.

معاون استاندار فارس با تاکید براینکه مسافرین با تغییر رنگ شهرها به قرمز و نارنجی ۷۲ ساعت مهلت دارند آن شهرستان‌ها را ترک کنند، گفت: محدودیت‌ها متناسب با رنگ بندی هر شهر در بخش‌های مختلف تردد خودرویی، صنفی، آموزش فرهنگی و اجتماعی و اداری در حال اجرا است.

قاسم‌پور درباره ممنوعیت رفت و آمد شبانه نیز گفت: این محدودیت در همه شهرها با هر نوع رنگ بندی از ساعت ۲۱ تا ۳ بامداد اعمال می شود.

این مقام مسئول همچنین ابراز امیدواری کرد که مردم با فرهنگ استان فارس همچون سال گذشته در سیزدهم فروردین ماه با رعایت پروتکل های بهداشتی از ایجاد دورهمی های خانوادگی و شلوغی شهرها جلوگیری کنند.

انتهای پیام/