وزش تندباد شدیدبرخی نقاط استان فارس را فرا می گیرد
وزش تندباد شدیدبرخی نقاط استان فارس را فرا می گیرد

به گزارش پگاه خبر؛مهرداد قطره سامانی مدیرکل هواشناسی استان فارس با اشاره به وزش تندباد شدید در روز پنج شنبه ۵ فروردین، اظهار کرد: بخش‌هایی از استان فارس از جمله نقاط شمالی، وضعیت باد بسیار شدید خواهد بود. او با بیان اینکه بعد از ظهر پنج شنبه و بامداد جمعه در مناطق شمال‌غرب استان (سپیدان، […]

به گزارش پگاه خبر؛مهرداد قطره سامانی مدیرکل هواشناسی استان فارس با اشاره به وزش تندباد شدید در روز پنج شنبه ۵ فروردین، اظهار کرد: بخش‌هایی از استان فارس از جمله نقاط شمالی، وضعیت باد بسیار شدید خواهد بود.

او با بیان اینکه بعد از ظهر پنج شنبه و بامداد جمعه در مناطق شمال‌غرب استان (سپیدان، رستم و مناطق اطراف) رگبار‌های پراکنده و بهاری وجود دارد، ادامه داد: نواحی نارنجی رنگ در نقشه تا ۷۰ کیلومتر بر ساعت منتظر تندباد باشند و نواحی سبز رنگ بین ۸۰ تا ۱۲۰ کیلومتر شاهد تندباد خواهند بود.

قطره سامانی تصریح کرد: توصیه می‌شود کشاورزان، باغداران، زنبورداران و مشاغل حساس به وزش باد شدید آمادگی لازم داشته باشند.

مدیرکل هواشناسی استان فارس با بیان اینکه فعلا مدل‌ها و نقشه‌های هواشناسی سامانه بارشی موثری که تمام نقاط استان را دربرگیرد نشان نمی‌دهند، افزود: از لحاظ تغییرات دمایی، کاهش قابل ملاحظه دما نخواهیم داشت و بتدریج افزایش دما انتظار داریم.

قطره سامانی تصریح کرد: این روز‌ها در بعد از ظهر‌ها وزش باد را خواهیم داشت که برای چهارشنبه ۴ فروردین احتمال ایجاد گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا وجود دارد.

انتهای پیام/