تجلیل از پیشکسوتان هنرهای سنتی فارس
تجلیل از پیشکسوتان هنرهای سنتی فارس

به گزارش پگاه خبر؛در آخرین روزهای سال ۱۳۹۹، طی مراسمی از هنرمندان پیشکسوت هنرهای سنتی استان فارس، تجلیل و قدردانی و از سه اثر خاتم شیراز رونمایی شد. معاون صنایع دستی استان فارس در مراسم تجلیل از پیشکسوتان هنرهای سنتی این استان، گفت: هنرمندان پیشکسوت همیشه تأثیر به سزایی در رشد و توسعه صنایع‌دستی داشته‌اند. […]

به گزارش پگاه خبر؛در آخرین روزهای سال ۱۳۹۹، طی مراسمی از هنرمندان پیشکسوت هنرهای سنتی استان فارس، تجلیل و قدردانی و از سه اثر خاتم شیراز رونمایی شد.

معاون صنایع دستی استان فارس در مراسم تجلیل از پیشکسوتان هنرهای سنتی این استان، گفت: هنرمندان پیشکسوت همیشه تأثیر به سزایی در رشد و توسعه صنایع‌دستی داشته‌اند.

حیدرعلی زاهدیان نژاد اضافه کرد: صنایع‌دستی همیشه جایگاه ویژه و ماندگاری برای شیراز داشته  است و شهر جهانی صنایع‌دستی اهمیت بسیاربالایی دارد.

معاون صنایع‌دستی استان فارس افزود: کارگاه‌های صنایع‌دستی کمک شایانی به گردشگری تجربه محور و ترویج آن می‌کند و این برای گردشگران بهترین جاذبه را فراهم می‌کند.

زاهدیان نژاد گفت: استان فارس بهترین ظرفیت را در حوزه صنایع‌دستی به خاطر غنای بالای این حوزه و همچنین گردشگر پذیر بودن استان داراست.

عضو اصلی هیئت‌مدیره انجمن پیشکسوتان هنر صنایع‌دستی فارس، نیز گفت: این انجمن دی ماه امسال ثبت شده و اکنون ۲۰۰ عضو دارد که اکثر آنان هنرمندان با درجه هنری و سوابق درخشان هستند.

سهیلا تومانی ادامه داد: در طی این مدت انجمن فعالیت‌های چشمگیری نظیر تهیه آرشیو میراث شفاهی و مصاحبه با پیشکسوتان صنایع‌دستی و ثبت آن‌ها به‌صورت ویدئویی و نوشتن سرگذشت آنان انجام داده است.

تومانی با بیان اینکه این انجمن قصد دارد آرشیو تهیه شده را برای نگهداری به کتابخانه اسناد ملی اهدا کند، افزود: تهیه فیلم‌هایی از زندگی هنرمندان پیشکسوت، برگزاری آئین بزرگداشت چندین پیشکسوت با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی، به وجود آوردن صندوق جهت یاری به هنرمندان پیشکسوت بیمار برای تهیه دارو و برنامه‌های متعدد دیگر ازجمله فعالیت‌های این انجمن بوده است.

عضو هیئت مدیره انجمن پیشکسوتان هنر صنایع دستی استان فارس ادامه داد: رایزنی‌های زیادی برای راه‌اندازی موزه آثار هنرمندان و پیشکسوتان عضو انجمن انجام شده است و امیدواریم به‌زودی شاهد آغاز به کار آن باشیم.

انتهای پیام/