عملیات مرکز دیتاسنتر جنوب کشور در شیراز آغاز شد
عملیات مرکز دیتاسنتر جنوب کشور در شیراز آغاز شد

به گزارش پگاه خبر، محمد جواد آذری جهرمی، پنجشنبه و در ادامه سفر دو روزه خود به شیراز در جلسه بررسی روند پروژه‌های توسعه ارتباطات استان فارس گفت: قرار است شرکت همراه اول در این طرح یک هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کند. وی ادامه داد: این مرکز با ۳۰۰ رک ظرفیت، پنج برابر بزرگتر از […]

به گزارش پگاه خبر، محمد جواد آذری جهرمی، پنجشنبه و در ادامه سفر دو روزه خود به شیراز در جلسه بررسی روند پروژه‌های توسعه ارتباطات استان فارس گفت: قرار است شرکت همراه اول در این طرح یک هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کند.
وی ادامه داد: این مرکز با ۳۰۰ رک ظرفیت، پنج برابر بزرگتر از مرکز دیتاسنتر فعلی شیراز است و یک مرکز اصلی فناوری اطلاعات در کشور خواهد بود و زیرساخت‌های لازم را نیز برای کسب و کارهای دیجیتال ایجاد خواهد کرد.
او اظهار داشت: این مرکز که بنا است ظرف مدت ۱۸ ماه احداث شود هم برای کشور و هم برای استان فارس موثر است و امیدواریم بتواند در لایه زیرساخت شبکه ملی اطلاعات موثر باشد.
مرکز داده یا دیتاسنتر، به مجموعه‌ای از سرویس گرها، زیرساخت‌های ارتباطی، امنیتی و تجهیزات الکترونیکی گفته می‌شود که برای ارائه، نگهداری و پشتیبانی از سرویس‌های تحت شبکه بکار گرفته می‌شوند.
سازمان‌ها، شرکت‌ها و افراد می‌توانند با به‌ کارگیری سرویس‌های ارائه شده از طرف مرکز داده وب‌ گاه‌ها، اطلاعات و سرویس‌های مبتنی بر شبکه خود را بر روی اینترنت راه‌اندازی کنند. مرکز داده، بسته به نوع کاربردی که برای آن تعریف شده، می‌تواند به عنوان یک مرکز پردازشی، مرکز ذخیره داده، مرکز جمع‌آوری داده یا تمامی این موارد عمل کند.
هفت سایت جدید تلفن همراه باید در شهر صدرا ایجاد شود
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با اشاره به اقدمات انجام شده در جهت تقویت شبکه تلفن همراه در فارس و شیراز گفت: بر همین اساس تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده، هفت سایت جدید باید در این شهر ایجاد شود.

آذری جهرمی افزود: با راه‌اندازی این هفت سایت، شاهد رشد ۵۰ درصدی ظرفیت پهنای باند در شهر صدرا خواهیم بود که امیدواریم همراه اول کمک کند این امر محقق شود.
وی، با اشاره به درخواست استاندار فارس مبنی بر پوشش نسل پنجم اینترنت همراه (۵G) در منطقه تخت جمشید و شاهچراغ (ع) گفت: شرکت ایرانسل برنامه‌ریزی کند که تا پایان اردیبهشت ماه در این ۲ منطقه این ظرفیت ایجاد شود.
او بیان کرد: همراه اول هم تا هفته سوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ در ۲ نقطه دانشگاه علوم پزشکی و باغ ارم شیراز، سرویس ۵G را راه‌اندازی خواهد کرد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: استان فارس در مقطعی قلب الکترونیک کشور بود اما در این زمینه مدت زیادی عقب افتادگی داشته و تلاش شده این عقب افتادگی جبران شود که می‌کوشیم با اجرا و بهره‌برداری از این پروژه‌ها، استان فارس را به نقطه‌ای که باید برسانیم.
آذری جهرمی گفت: قرار ما برای بهره‌برداری از بخشی از پروژه‌های حوزه ارتباطات اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ و همزمان با ۲۷ اردیبهشت است و جشن روز جهانی ارتباطات را نیز در شهر شیراز برگزار خواهیم کرد.

انتهای پیام/

.