تحول در طرح هوشمندسازی مدارس فارس با اتصال ۳۹۲۱ مدرسه به شبکه های ملی اطلاعات
تحول در طرح هوشمندسازی مدارس فارس با اتصال ۳۹۲۱ مدرسه به شبکه های ملی اطلاعات

به گزارش پگاه خبر؛ دکتر عنایت الله رحیمی در ارتقا شبکه موجود به اینترنت ۳G و اتصال به شبکه ملی اطلاعات در روستای سبزآباد و حسین آباد که با حضور دکتر آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد عنوان کرد: ورود به قرن جدید نیازمند الزماتی است که توسعه ارتباطات یکی از مهمترین […]

به گزارش پگاه خبر؛ دکتر عنایت الله رحیمی در ارتقا شبکه موجود به اینترنت ۳G و اتصال به شبکه ملی اطلاعات در روستای سبزآباد و حسین آباد که با حضور دکتر آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد عنوان کرد: ورود به قرن جدید نیازمند الزماتی است که توسعه ارتباطات یکی از مهمترین این الزامات است.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود با توجه به رویکرد وزارت ارتباطات  به گونه ای در کشور عمل شود که بتوانیم همگام با شتابی که در زمینه انقلاب ارتباطات وجود دارد حرکت کنیم.

استاندار فارس خاطرنشان کرد: توسعه زیرساخت های ارتباطی بی تردید  ما را در این مسیر قرار می دهد.

دکتر رحیمی در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات ارزنده وزارت ارتباطات در سال ۹۹ در استان فارس اشاره کرد و گفت: این اقدامات  در زمینه های اپراتورهای تلفن همراه ، پوشش مکالمه تلفن همراه و دسترسی به شبکه ملی اطلاعات در روستاهای بالای ۲۰ خانوار  بوده است.

وی بیان کرد: ایجاد دسترسی با  راه اندازی ۱۲۴ سایت با تکنولوژی ۳و۴ جی در  ۲۲۳ روستا ، ایجاد پوشش مکالمه تلفن همراه و راه اندازی ۲۱ سایت با تکنولوژی ۲جی در ۳۵ روستا یکی از این اقدامات اثر گذار است.

وی گفت:  پوشش شبکه تلفن همراه و دسترسی به شبکه ملی در شهرستانهای استان که شامل کلانشهر شیراز و سایر شهرستان ها بوده و  در شهرستان ها حدود ۳۴سایت با تکنولوژی ۲،۳،۴جی ایجاد شده از دیگر اقدامات حوزه ارتباطات در استان فارس است.

دکتر رحیمی همچنین از پوشش تلفن همراه در محورهای مواصلاتی استان خبر داد و با بیان اینکه این پوشش  در ۵ محور ایجاد شده و مابقی موارد در دست پیگیری است، افزود:  بیش از ۴۶کیلومتر پوشش جدید در استان ایجاد شده است.

توسعه تلفن ثابت و خانگی در استان فارس و ظرفیت سازی انجام شده برای ۵۰ هزار مشترک و دایر سازی ۴۰ هزار خط از دیگر مواردی بود که استاندار فارس به آن اشاره کرد.

استاندار فارس گفت: طرح  توسعه فیبر نوری روستایی که فاز اول آن  ابلاغ شده بیش از ۷۶۷کیلومتر است که ۳۷۰کیلومتر اجرا شده پیشرفت ۳۵ درصدی آن  که نشان دهنده تحول شگرف در این حوزه در دولت تدبیر و امید است.

وی ادامه داد: فاز دوم این طرح به طول  ۸۰۳کیلومتر مصوب و طراحی شده که در مرحله ابلاغ به استان قرار داد.
دکتر رحیمی عنوان کرد با توجه به فراگیری بیماری کرونا و اراده وزارت ارتباطات  در طرح هوشمندسازی مدارس فارس تحولی عظیم  شکل گرفته است.
استاندار فارس خاطرنشان کرد:  ۳۹۲۱مدرسه در شهرها و روستاهای استان  به شبکه های ملی اطلاعات متصل شده اند که شامل ۲۸۶۳ مدرسه روستایی و۱۰۵۸شهری است.

وی ابراز امیدواری کرد با تلاش های دولت تدبیر و امید استان فارس بتواند به جایگاه خود در ارتباطات و زیرساخت های اطلاعات دست پیدا کند چرا که این امر می‌تواند آینده خوبی برای همه مردم  رقم بزند.
دکتر رحیمی همچنین به شرایط کنونی کشور اشاره کرد و گفت: این روزها کشور با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می کند و طبیعتا تحریم ها و بیماری کرونا سختی هایی را ایجاد کرده که با ورود به سال جدید و قرن جدید ارزو میکنیم هم کرونا از جامعه جهانی رخت بر بندد و هم اینکه  رونق بیشتری در زندگی و امور مردم ایجاد شود.

انتهای پیام/