ظرفیت «سومین حرم اهل بیت» باید برای توسعه معنوی و فرهنگی شیراز و فارس به کار گرفته شود
ظرفیت «سومین حرم اهل بیت» باید برای توسعه معنوی و فرهنگی شیراز و فارس به کار گرفته شود

استاندار فارس گفت: برای شناساندن احمد بن موسی(ع) در سطح ملی و بین المللی در کشورهای مسلمان نیازمند ارتباطات و تبلیغات هدفمند هستیم که بخشی از آن توسط صدا و سیما و ارتباطات رادیویی و تلویزیونی و قسمتی دیگر با انتقال اندیشه و تفکر از طریق انتشار مقالات قابل ارائه در مجامع بین المللی و کتبی که معرف اندیشه ها و اثرگذاری های معنوی و اجتماعی حضور شاهچراغ در شیراز قابل دستیابی است.

به گزارش پگاه خبر؛دکتر عنایت الله رحیمی در آیین اختتامیه جشنواه رادیویی چلچراغ ضمن تقدیر از دست اندرکاران این اقدام ارزشمند عنوان کرد: شیراز و فارس داشته های فراوانی  دارد که ظرفیت های فرهنگی و معنوی بر فراز این داشته ها قرار می گیرد و فرهنگ و معنویت  بر بلندای افتخارات این دیار می درخشد.
استاندار فارس با اشاره به نامگذاری شیراز توسط مقام معظم رهبری به عنوان سومین حرم اهل بیت اظهار کرد: این نامگذاری افق بزرگ و جدیدی برای ما شیرازی ها و استان فارسی ها گشوده است که باید در حدامکان از این ظرفیت ارزشمند برای توسعه معنوی و فرهنگی استان و کلانشهر شیراز بهره بگیریم.
دکتر رحیمی با بیان اینکه هر گاه از فکرواندیشه بحث می شود  نام شیراز می درخشد، به وجود حرم های امامزادگان واجب التعظیم در این دیار اشاره کرد و افزود: این امام زادگان داشته های بزرگ معنوی ما هستند که در سایه آن ها بالندی معنوی و  ترقی فرهنگی استان حرکتی شتابان خواهد داشت که این امر نیازمند عظم راسخ و برنامه مدون است که با توجه به انگیزه موجود و رهنمودهای نماینده ولی فقیه در استان دست یافتن به چنین هدفی امکان پذیر است.
وی بیان کرد: برای شناساندن احمد بن موسی(ع) در سطح ملی و بین المللی در کشورهای مسلمان نیازمند ارتباطات و تبلیغات هدفمند هستیم که بخشی از آن توسط صدا و سیما و ارتباطات رادیویی و تلویزیونی و قسمتی دیگر با انتقال اندیشه و تفکر از طریق انتشار مقالات قابل ارائه در مجامع بین المللی و کتبی که معرف اندیشه ها و اثرگذاری های معنوی و اجتماعی حضور شاهچراغ در شیراز قابل دستیابی است.
استاندار فارس در ادامه خاطرنشان کرد: این وظیفه فرهیختگان دانشمندان حوزه های علمیه خواهد بود که در این بعد قدم های اساسی بردارند.
وی بیان کرد بخش فیزیکی و کالبدی این موضوع نیز حائز اهمیت است که با اراده هایی که از گذشته وجود داشته مجموعه ای در شان این امام زاده جلیل القدر شکل گرفته و در حال توسعه است و هر یک از ما به عنوان وظیفه قانونی و همچنین علاقه خود باید گام های سریع برای ساماندهی و توسعه بیش از پیش حرمین شریفین در شیراز برداریم.
استاندار فارس گفت: اقداماتی که گذشتگان در این راستا آغاز کرده اند با ارائه طرح و برنامه ریزی های قابل دفاع می تواند زمینه ساز بهتر شدن کالبد و فیزیک این محدوده شود.
استاندار فارس همچنین با تبریک اعیاد شعبانیه ابراز امیدواری کرد همه ما بتوانیم رهروان صادقی برای ائمه اطهار باشیم.

انتهای پیام/