فعالان عرصه قرآنی به کمپین روز جهانی قرآن پیوستند
فعالان عرصه قرآنی به کمپین روز جهانی قرآن پیوستند

به گزارش پگاه خبر؛برای نخستین بار در کشور، مراسم بزرگداشت روز جهانی قرآن در لبیک به کمپین جهانی حرم مطهر امام حسین(ع) برای بزرگداشت این‌ روز و همگام با قرآنیان جهان اسلام امروز۲۱ اسفندماه در سالروز بعثت نبی مکرم اسلام(ص) با حضور جمعی از جامعه قرآنی استان فارس در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد. […]

به گزارش پگاه خبر؛برای نخستین بار در کشور، مراسم بزرگداشت روز جهانی قرآن در لبیک به کمپین جهانی حرم مطهر امام حسین(ع) برای بزرگداشت این‌ روز و همگام با قرآنیان جهان اسلام امروز۲۱ اسفندماه در سالروز بعثت نبی مکرم اسلام(ص) با حضور جمعی از جامعه قرآنی استان فارس در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد.

این کمپین نورانی برای نخستین بار در اسفندماه سال گذشته توسط حرم مطهر امام حسین(ع) به راه افتاد و بعد از آن قاریان ۱۴ کشور جهان اسلام از قبیل عراق، مصر، جمهوری اسلامی ایران، سوریه، بحرین، لبنان، عربستان، افغانستان، مالی، نیجریه، اندونزی، کویت، بورکینافاسو و یمن  به این کمپین پیوستند.
همچنین اساتید و پیشکسوتان قرآنی کشورمان نظیر مهدی دغاغله، کریم منصوری، عبدالرسول عبایی، احمد ابوالقاسمی، قاسم مقدمی، سیدجواد حسینی، غلامرضا شاه‌میوه اصفهانی، مسعود عنایتی‌مقدم و … به کمپین روز جهانی قرآن حرم مطهر امام حسین(ع) پیوستند.
مراسم بزرگداشت روز جهانی قرآن در استان فارس که در قالب آن قرآنیان این استان نیز به کمپین جهانی روز قرآن پیوستند با همکاری مشترک نهادها و سازمان‌هایی نظیر جهاددانشگاهی فارس، اتحادیه تشکل‌های قرآنی فارس، خبرگزاری ایکنا شعبه فارس، حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)، سازمان بسیج هنرمندان فارس، سازمان فضای مجازی سپاه فجر و نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس برگزار شد.

رئیس جهاد دانشگاهی فارس در این مراسم ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز بعثت ‍پیامبر خوبی‌ها(ص)، قرآن را سند جاودانگی بعثت پیامبر(ص) توصیف کرد و گفت: در چنین روزی نخستین آیه‌های کلام وحی بر قلب نازنین پیامبر(ص) نازل شد.

مظاهر بابایی با بیان اینکه قرآن کتاب دین، زندگی، آیین و کتاب کمال بشریت است، گفت: امروز در کشور اسلامی ما نگاه و عمل به قرآن و ترویج آن از اولویت‌هایی است که همه مسئولان و دوستداران و علاقه‌مندان به قرآن باید بدان بپردازند.

رئیس جهاددانشگاهی فارس یکی از افتخارات این نهاد را فعالیت در حوزه‌های فرهنگی، انقلابی و قرآنی دانست و گفت: به‌ منظور ترویج فرهنگ قرآن و سبک زندگی اسلامی در جامعه خبرگزاری ایکنا توسط این نهاد انقلابی راه‌اندازی شد که اخبار آن به‌ عنوان نخستین رسانه قرآنی جهان اسلام، به ۱۹ زبان زنده دنیا ترجمه می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه یکی از وظایف ما این است که در حوزه قرآن و آموزش و عمل به آن بتوانیم اقدامات فاخر و مثمر ثمری را انجام دهیم، گفت: نیاز امروز جامعه ما گسترش فرهنگ قرآن و انس با آن و همچنین عمل به آموز‌ه‌های این کتاب آسمانی است.

بابایی بیان کرد: عید بزرگ مبعث و سالروز نزول قرآن کریم بر قلب نازنین پیامبر(ص) و بعد از آن تلاوت و انس با قرآن کریم گام نخست در این راه است و بعد از آن باید وارد عرصه تزکیه، تعلیم، تعلم و عمل به آیات وحی شد.

رئیس جهاد دانشگاهی فارس یکی از دغدغه‌های همیشگی این مجموعه را در اجرای برنامه‌های مختلف ترویج فرهنگ قرآنی و اسلامی برشمرد و گفت: امروز نگاه ویژه‌ای به جامعه قرآنی، آموزش‌های قرآنی، اخلاق قرآنی و عدالت قرآنی باید داشته باشیم و یکی از اساسی‌ترین نیازهای امروز آشنایی نسل جوان با آموزه‌های قرآن کریم است.

وی با تأکید بر اینکه دستیابی به کمال انسانی جز با انس و عمل به آیات وحی امکان‌پذیر نیست، گفت: در مجموعه جهاددانشگاهی تلاش می‌کنیم تا از همه ظرفیت‌ها و توان خود فرهنگ قرآن را در جامعه جاری و ساری کنیم.

بابایی در ادامه سخنان خود یکی از برنامه‌های فرهنگی و قرآنی جهاددانشگاهی را برپایی جشنواره ملی هنر و قرآن با عنوان «شهود قدسی» برشمرد و گفت:  این جشنواره به‌صورت سالانه ویژه دانشجویان سراسر کشور به‌همت جهاددانشگاهی فارس برگزار می‌شود که امسال پنجمین دوره آن را با مشارکت نهادهای مختلف برگزار خواهیم کرد.

جزئیات اجرای جشنواره ملی شهود قدسی ۵

وی با بیان اینکه فراخوان این جشنواره از امروز آغاز شده است، گفت: امسال نسبت به سال‌های گذشته رشد ۵۰ درصدی در بحث همکاری و همیاران این جشنواره داشته‌ایم و دستگاه‌ها و نهادهای مختلفی برای اجرای این جشنواره اعلام آمادگی کرده‌اند که جای تقدیر دارد.

بابایی با یادآوری این نکته که به دلیل شیوع کرونا تلاش شده است تا این جشنواره در بستر فضای مجازی اجرا شود، گفت: این جشنواره در سه رشته پوستر، تصویرسازی و لوگوتایپ و با موضوعاتی پیشنهادی نظیر شواهد و مصادیق قرآنی مرتبط با بیانیه گام دوم انقلاب، آیات امر به احسان و کمک به نیازمندان، آیات مربوط به عدالت، آیات مربوط به امر به معروف و نهی از منکر، آیات مربوط به نماز، تصویرسازی قصه‌های قرآنی، آیات مربوط به جهاد و طراحی لوگوتایپ برای اسامی سوره‌ها و سوگندهای قرآنی برگزار خواهد شد.

رئیس جهاد دانشگاهی فارس، آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره را ۳۱ خردادماه سال ۱۴۰۰ اعلام و ابراز امیدواری کرد که مرحله داوری این جشنواره در تابستان سال آینده انجام شود.

یادآور می‌شود، پایان‌بخش این مراسم به تجلیل از محمدعلی ذاکری، غلامرضا محسنی، کاظم حاجی‌زاده، علی‌اکبر ظفرآبادی و جمال زارع که از پیشکسوتان قرآنی هستند، اختصاص داشت و در پایان نیز از پوستر پنجمین دوره جشنواره ملی «شهود قدسی» جهاد دانشگاهی فارس رونمایی شد.

انتهای پیام/