احداث ۱۰۰واحد مسکونی برای دانشجویان متاهل دانشگاه فرهنگیان فارس
احداث ۱۰۰واحد مسکونی برای دانشجویان متاهل دانشگاه فرهنگیان فارس

به گزارش پگاه خبر؛نشست بنیاد خیرین استان فارس،حامی دانشگاه فرهنگیان با حضور دکتر احمدی مدیرعامل بنیاد خیرین،دکترافلاکی فرد رئیس دانشگاه فرهنگیان فارس و جمعی ازخیرین و فرهنگیان استان درمرکز سلمان فارسی  شیراز برگزار شد. دکتراحمدی، مدیرعامل بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان دراین نشست ضمن ابراز خرسندی از حضوردر فارس، مهد علم، فرهنگ وهنروقدردانی از مسئولین  […]

به گزارش پگاه خبر؛نشست بنیاد خیرین استان فارس،حامی دانشگاه فرهنگیان با حضور دکتر احمدی مدیرعامل بنیاد خیرین،دکترافلاکی فرد رئیس دانشگاه فرهنگیان فارس و جمعی ازخیرین و فرهنگیان استان درمرکز سلمان فارسی  شیراز برگزار شد.

دکتراحمدی، مدیرعامل بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان دراین نشست ضمن ابراز خرسندی از حضوردر فارس، مهد علم، فرهنگ وهنروقدردانی از مسئولین  دانشگاه فرهنگیان فارس گفت:پس از بیست سال زندگی با خیرین به جرات می توان گفت که لحظه به لحظه زندگی خیرین درس زندگی است، کسانی که هیچگاه برای خودچیزی نمیخواهند

وی با اشاره به حمایت رهبر معظم انقلاب از دانشگاه فرهنگیان، اظهار داشت: عمل صالح در حکم ارز معتبر در آخرت است و امروز دانشگاه فرهنگیان آن عمل صالح است که می تواند ارز معتبر برای دنیای دیگر باشد.

این مقام مسئول با بیان جمله ای از شهید مطهری مبنی بر اینکه آینده متعالی کشور در گرو تربیت و پرورش صحیح است، تصریح کرد: سعادت جامعه درپی نظام آموزش و پرورش صحیح است و برای تربیت معلم ایده آل، باید تربیت قیمتی داشته باشیم.

فارس ازنظرتعداد خیرین استان دوم کشور است

وی افزود:برای تربیت معلم ان هم درطراز جمهوری اسلامی باید نیاز به امکانات رفاهی مورد توجه قرار گیرد که این امکانات و تجهیزات در تربیت درست دانشجومعلمان موثر خواهد بود.احمدی گفت: فکر و اندیشه خیرین بوی بهشت می دهد وعبادت جز خدمت به خلق نیست که خیرین ما پیشگام عرصه خدمت به مردم هستند.

اوبا بیان اینکه متاسفانه امورخیریه بصورت جزیره ای شده و نمیتواند نمود واقعی داشته و کار بزرگی را صورت دهد،پیشنهاد داد: استان فارس باتوجه به اینکه دومین استان از حیث تعداد مجمع خیرین در کشور است، پیشقدم در ضرورت تحول امورنیکوکاری در مجامع خیریه شده تا با هم افزایی بتوان بسیاری از مشکلات را حل نمود.

دانشگاه فرهنگیان فارس آماده پذیرش ۴ هزار دانشجو در سال است

دکتر حسین افلاکی رییس دانشگاه فرهنگیان فارس نیزدراین نشست با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان در فارس دارای دو پردیس و پنج مرکز آموزشی است، گفت: دانشگاه فرهنگیان در استان فارس پذیرای ۴۲۰۰ دانشجو در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد است که پس از تهران رتبه دوم را در تعداد مراکز آموزش داریم.

وی ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان درفارس سالانه پذیرای ۱۲۰۰ دانشجوی جدید است که با توجه به پتانسیل های موجود می تواند این تعداد تا ۴ هزار دانشجو افزایش پیدا کند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان فارس تصریح کرد: دانشگاه فرهنگیان در فارس علاوه بر زمینه اشتغال می تواند کمبود معلمان در آموزش و پرورش را جبران نماید.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه فرهنگیان مرکز ثقل آموزش و پرورش است، عنوان کرد: آحاد مردم و خانواده‌ها به طریقی با دانشگاه فرهنگیان در ارتباط هستند و این دانشگاه تاثیر بسزایی در سطوح مختلف جامعه دارد.

ایشان با بیان اینکه دانشجویان امروز، معلمان فردا هستند، گفت: زمانی که رهبر معظم انقلاب از دانشگاه فرهنگیان حمایت می کنند، ما وظیفه داریم با تمام تلاش زمینه توسعه و رشد این دانشگاه ماموریت محور را فراهم کنیم.

افلاکی فرد با تشکراز خیّر محترم، جناب آقای مهندس درودچی اذعان داشت: به همت و کمک خیّر محترم،مهندس درودچی ۱۰۰واحد آپارتمان برای دانشجویان متاهل دانشگاه فرهنگیان به متراژ متوسط ۶۰ مترمربع در پردیس شهید باهنر شیراز به زودی کلنگ زنی و در ادامه ساخته خواهد شد.

برگزاری انتخابات تعیین اعضای هیئت مدیره بنیاد خیرین استان فارس

در پایان این نشست، انتخابات تعیین اعضای هیئت مدیره بنیاد خیرین استان فارس، حامی دانشگاه فرهنگیان برگزار شد و محمد حسین روزی طلب به عنوان رئیس  هیات مدیره بنیاد خیرین،حامی دانشگاه فرهنگیان انتخاب شد .

 روزی طلب  با اشاره به سخنان شهید باهنر: “قلب جامعه تعلیم و تربیت است”، تاکید نمود در تقویت مبانی اسلام، تربیت معلم شایسته ضروری است و در اساسنامه دانشگاه فرهنگیان همین مورد ذکر شده است.

اوافزود:مقام معظم رهبری بارها تاکید داشته اند که مسیر ورود به تربیت معلم باید از همین نقطه آغاز شود.باید امکانات و ظرفیت های لازم را برای تربیت معلم فراهم شود.

دانشجویان خوابگاهی ما باید از امکانات ورزشی(سالن فوتبال، بسکتبال، والیبال) ، آموزشی و هنری(مهارت خوشنویسی و خطاطی) وامکانات دیگر خوابگاهی برخوردار باشند تا احساس بی حوصلگی نکنند. این مسئله مهمی است.

مدیرکل اسبق آموزش وپرورش فارس تاکید کرد:تربیت معلم شایسته و خوب نیازمند مراکز تعلیم و تربیت خوب است. این نکات متنوع باید برنامه ریزی و اجرا شود. بنابراین خلا یک دید وسیع احساس می شود، ما نیازمند دید وسیع هستیم. دشمن می داند نقطه حساس ما کجاست. دشمن به قلب تعلیم و تربیت نفوذ می کند و سبب براندازی میشود.دانشگاه زیربنای فعالیتهای آموزشی،  مذهبی، دینی و اداره کننده فضای جامعه است.

روزی طلب گفت:ما بایدبه اصلاحیات و بازسازی فضاهای دانشگاه توجه داشته باشیم و نیازمند مراکزی هستیم که دانشجو معلمان در آن به شایسته ترین شکل تربیت شوند.

گفتنی است درآینده ای نزدیک به همت خیر نیک اندیش بویژه مهندس درودچی، کلنگ ۱۰۰ واحد مسکونی برای دانشجویان متاهل دانشگاه فرهنگیان در پردیس شهید باهنر شیراز به زمین خواهد خورد تا اولین قدم بنیاد خیرین استان فارس حامی دانشگاه فرهنگیان باشد.

انتهای پیام/