انتخاب ۱۲ نقطه کم برخوردار شیراز برای ساخت مدرسه
انتخاب ۱۲ نقطه کم برخوردار شیراز برای ساخت مدرسه

به گزارش پگاه خبر؛سرفراز موصلی بعد از ظهر چهارشنبه ٢٠ اسفند در حاشیه بازدید استاندار فارس از روند احداث مدرسه خیرساز سیدمحمد باقر شفاعتیان در ناحیه سه آموزش و پرورش شیراز، اعلام کرد عمده نقاط انتخاب شده برای احداث فضای آموزشی در بافت فرسوده و نقاطی که سبت به سرانه استاندارد آموزشی فاصله دارند قرار […]

به گزارش پگاه خبر؛سرفراز موصلی بعد از ظهر چهارشنبه ٢٠ اسفند در حاشیه بازدید استاندار فارس از روند احداث مدرسه خیرساز سیدمحمد باقر شفاعتیان در ناحیه سه آموزش و پرورش شیراز، اعلام کرد عمده نقاط انتخاب شده برای احداث فضای آموزشی در بافت فرسوده و نقاطی که سبت به سرانه استاندارد آموزشی فاصله دارند قرار دارد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان فارس گفت: میانگین پیشرفت فیزیکی این مدارس ۳۰ درصد است و امید است تا مهرماه سال آینده ۵۰ درصد از این پروژه‌ها به بهره‌برداری برسد.

موصلی بیان کرد: مدرسه کارخانه انسان سازی است و انسان‌ها در مدرسه تربیت می‌شوند تا دنیای دیگران و آخرت خود را بسازند.

او افزود: قطعا دست‌اندر کاران این جلسه در اتفاقاتی که در دنیا توسط افرادی که در این مدرسه درس خوانده‌اند رقم می‌خورد، سهیم خواهند بود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس فارس  ابراز امیدواری کرد که در آینده شاهد اجرای پروژه‌های فاخر دیگری در جنوب شیراز باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس نیز با بیان اینکه مدارس استان باید به کانون‌های تربیتی محله تبدیل شوند، افزود: خیرین مدرسه ساز با در نظر گرفتن امکانات مناسب در مدارس به دنبال آن هستند که فضاهای آموزشی را بر اساس سند تحول بنیادین به کانون‌های تربیتی محله تبدیل کنند.

فرهاد اسماعیلی ضمن اشاره به اینکه آموزشگاه در حال احداث با ویژگی‌های متفاوتی ساخته می‌شود و این تفاوت فقط از حیث ویژگی‌های ساختمانی نخواهد بود بلکه محتواهای آموزشی و تربیتی را نیز در بر خواهد گرفت، گفت: با توجه به امکاناتی که در این مدرسه وجود دارد قطعا به عنوان یک کانون فرهنگی و تربیتی مورد استفاده افراد این محله قرار خواهد گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه این مدرسه در محله‌ای با اصالت و منتسب به عارف بزرگی به نام شیخ علی چوپان در حال ساخت است، افزود: این منطقه یکی از محلاتی است که در انقلاب نقشی پیشرو داشته اما به دلایلی محرومیت‌های اقتصادی بر آن مستولی شده است.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه ۳ نیز در این مراسم گفت: این مجموعه آموزشی، فرهنگی و ورزشی به مساحت ۵ هزار مترمربع و زیر بنای آموزشی ۳ هزار مترمربع و پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصد در حال ساخت است.

محمد کماندار با بیان اینکه مردم این منطقه از پیشگامان انقلاب اسلامی بودند و صدها شهید تقدیم نظام کرده‌اند، به وجود ۴٢٠٠ کارمند و بیش از ٧٠ هزار دانش آموز در این منطقه از شیراز اشاره و اضافه کرد: این ناحیه قطب انرژی‌های نوین کشور و سنجش عملکردی استان فارس است.

کماندار همچنین گفت: نمازخانه، کتابخانه، آزمایشگاه، زمین چمن،سالن ورزشی، سالن اجتماعات، و کارگاه رایانه از جمله امکانات این مجتمع است.

انتهای پیام/