تخصیص اعتباروتعیین تکلیف پروژه راه ارسنجان به مرودشت
تخصیص اعتباروتعیین تکلیف پروژه راه ارسنجان به مرودشت

به گزارش پگاه خبر؛محمودرضایی کوچی معاون هماهنگ کننده امورعمرانی استانداری فارس دردیداربارحیم عزیزی فرماندارشهرستان ارسنجان در خصو ص مساله پیگیری راه مرودشت به ارسنجان وبالعکس که مطالبه جدی مردم این منطقه میباشد گفت: از زمان مسئولیتم در استانداری فارس چندین مرحله با فرمانداران قبلی وفعلی ویاتلفنی با مسئولین مرتبط با جاده ارسنجان به مرودشت جلسه […]

به گزارش پگاه خبر؛محمودرضایی کوچی معاون هماهنگ کننده امورعمرانی استانداری فارس دردیداربارحیم عزیزی فرماندارشهرستان ارسنجان در خصو ص مساله پیگیری راه مرودشت به ارسنجان وبالعکس که مطالبه جدی مردم این منطقه میباشد گفت: از زمان مسئولیتم در استانداری فارس چندین مرحله با فرمانداران قبلی وفعلی ویاتلفنی با مسئولین مرتبط با جاده ارسنجان به مرودشت جلسه حضوری داشته ام ومرتب پیگیرهستم وتماسهایی هم باهر دومدیرکل راه وشهرسازی وراهداری فارس داشته ام و به طور جد پیگیر آن هستم که ظرف مدت زمان تیرتا مردادوحداکثر تا تابستان ۱۴۰۰به طورکامل این پروژه تکمیل وموردبهره برداری قرارگیرد.

رضایی ادامه داد: مشکل اصلی این پروژه این است که پیمانکار بخش اعظمی از کار را پیش برده و طلبی چند ده میلیارد تومانی دارد که اگر مبلغی از طلب وی پرداخت شود، پروژه را به اتمام خواهد رساند.

وی متذکر شد:حدود ۹۰درصد از پروژه انجام شده و تعهداتی برعهده ادارات کل راهداری و راه وشهرسازی فارس درخصوص ایمن سازی و چند کیلومتر نیوجرسی گذاشته شده است که این دومدیراستان هم قول برپیگیری بهتر وبیشتران داده اند.

رضایی همچنین گفت: به صورت جدی و ویژه پیگیر اتمام این جاده هستم و به زودی جلسه ای با دومدیرکل راه وافرادمرتبط بااین مسیر هم برای برای تخصیص بودجه وهم تکمیل این مسیر خواهم داشت تا با پرداخت بخشی از طلب پیمانکار با قوت قلب، کار را به اتمام برساند.

عضو شورای اداری فارس با بیان اینکه تکمیل این جاده وظیفه دولت و دستگاه های دولتی بوده وماهم پیگیر مشکل مردم هستم، عنوان کرد: به لطف خدا تلاش داریم در آینده ای نه چندان دور و قبل از پایان دولت فعلی، جاده ارسنجان به مرودشت را به اتمام برسانیم تا این مشکل مردم نیز حل شود.

در همین راستا مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان فارس نیزدراین جلسه طی تماسی تلفنی که مهندس رضایی معاون عمرانی استانداری باوی داشت  گفت: جاده ارسنجان به مرودشت دارای چندین اشکال فنی و ایمنی بودکه اداره کل راه و شهرسازی نسبت به تکمیل این جاده اقدام کردواداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای پس از تکمیل جاده  آن را بعنوان بهره بردار تحویل گرفته و حفظ و نگهداری آن با ما خواهد بود.

وی همچنین گفت:جلساتی با حضورکارشنا سان راهداری،شهرسازی، فرمانداری و نماینده مردم مرودشت وارسنجان درمجلس برگزار شده و ضمن بررسی ریز مشکلات و نواقص، مقرر شده بود مشکلات مرتفع گرددوبارسید ن اعتباردردوسه ماه اینده جاده تکمیل ومورد بهرخ برداری قرارخواهدگرفت.

شهبازی مدیرکل راه وشهرسازی فارس هم  درتماس تلفنی رضایی باوی دراین جلسه بر اتمام هرچه زودترجاده ارسنجان به مرودشت تاکیدداشته واظهارنمود:این جاده درقالب یک پروژه ملی تعریف شده و هم اکنون بیش از ۹۰ درصدپیشرفت داشته است.البته مطالبات پرداخت نشده پیمانکار پروژه در حدود ۳۰ میلیارد تومان بوده که برای تکمیل کار نیاز به بودجه و اعتبار دارد.وی با اشاره به حضور تعدادی از مسئولین ارشد کشوری و استانی بر سر این پروژه گفت: قول هایی برای تسریع در روند پروژه داده شده اما بحث مالی هنوز تامین نشده است.صورتجلسه ای تنظیم و مقررشد با همین وضعیت پس از انجام یک سری کارهای جزئی همچون خط کشی و گذاشتن چند نیوجرسی این جاده وارد مدار شود. مقرر شد بخشی از کارهای مانده را دو اداره راهداری و شهرسازی انجام دهند که بخشی انجام وبخش دیگران به زودی ازسر گرفته خواهدشد.

کمبود اعتبار کشوری مشکل جاده ارسنجان به مرودشت

زاهدی درادامه افزود:عدم اجرای پنج دور برگردان، یک پل و زیرگذر ناقص در حوالی روستای علی آباد، نبود خط کشی،یک کیلومتر آسفالت، نیوجرسی و گاردریل از جمله نواقص جاده ارسنجان به مرودشت می باشد.قطعه ای در حدود ۱۲ کیلومتر از ارسنجان تا خبریز در دست اجرا داریم و پیشرفتی حدود ۹۰ درصدی دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس با ذکر اینکه وضع تخصیص بودجه در کل کشور به همین صورت بوده و کشور مشکل اعتباری دارد، اظهار داشت:قول اینکه رقمی برای این پروژه تخصیص داده شود را گرفته ایم و به محض تخصیص کار را ادامه خواهیم داد.

وی با بیان اینکه حداکثر سه ماهه پس از پرداخت اعتبارکار جاده ارسنجان به مرودشت به اتمام خواهد رسید، تصریح کرد:طبق قولها و گفته ها،حداکثرتا پایان تابستان ۱۴۰۰این پروژه تمام و به بهره برداری خواهد رسید.

احداث جاده های منتهی به ارسنجان به رونق همه جانبه این شهرستان کمک میکند.

رحیم فرماندار ارسنجان دردیداربامعاون عمرانی استانداری فارس گفت: راه یکی از زیرساختهای اصلی توسعه به حساب می آید ، که این مهم برای این شهرستان ارسنجان حیاتی بنظر می رسد.

عزیزی افزود: ارسنجان بدلیل واقع شدن در بن بست اقبال کمتری در زمینه توسعه ، اشتغال زایی و ارتقا امکانات دارد.

وی اظهار کرد: درسه مسیر از ارسنجان به نی ریز ، هرات و سروستان جاده در دست احداث است ، درصورت تکمیل این سه پروژه ارسنجا ن در مسیر چهارراه ارتباطی قرار می گیرد.

وی ادامه داد: جاده ارسنجان به سروستان بدلیل کمبود اعتبار متوقف شده ، همچنین ۱۳ کیلومتر جاده اجرا شده ارسنجان به نی ریز قابل بهره برداری است.بگفته عزیزی ، در صورتی که این سه جاده به بهره برداری رسد در توسعه شهرستان و اشتغال زایی آن اثرگذار است.

وی بیان کرد: کمربندی مصوب ارسنجان بدلیل تامین نشدن اعتبار تاکنون به مرحله اجرایی نرسیده است.

نماینده دولت درارسنجان گفت: ارسنجان به لحاظ موقعیت جغرافیایی در بن بست واقع شده ، برای برون رفت از این مشکل باید جاده های مصوب این شهرستان تکمیل و به بهره برداری برسد.

عزیزی درادامه افزود: در صورتی که ارسنجان در مسیر اصفهان به بندرعباس قرار گیرد نه تنها در عمران و آبادی شهرستان بلکه در ایجاد اشتغال آن موثر خواهد بود.

اوبیان داشت:جوانان این شهرستان از بیکاری در رنج هستند ، مسوولان باید برای خروج این شهرستان از بن بست کمر همت ببندند تا با باز شدن مسیر روند اشتغال منطه سیر صعودی یابد.

رییس انجمن دوستداران میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی شهرستان ارسنجان هم دراین دیدار گفت:خروج شهرستان ارسنجان از بن بست نیاز به احداث راههای مواصلاتی و متصل شدن جنوب و شمال کشور از طریق این منطقه است.

حسین یارمحمودی افزود: افزود: همچنین تکمیل جاده کمربندی و دسترسی رانندگان به مسیر بهتر موجب رونق عبور و مرور از طریق این شهر به جاده اصلی می شود.

وی ادامه داد: جاده ارسنجان به سروستان که جنوب استان را به شمال استان وصل می کند از سال ۸۷ از مسیر سروستان شروع شده و ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته ، اما در حوزه ارسنجان کارگاه غیر فعال مانده است.

بگفته وی ، جاده فعلی تحمل ترافیک منطقه را ندارد ، با توجه به تعدد روستاهای واقع در مسیر ، حوادث جاده ای مشکلات زیادی را ببار می آورد.

یارمحمودی اضافه کرد: جاده ارسنجان به نی ریز با ۳۷ کیلومتر طول در دست احداث است ، فاز یک ایمن مسیر باصرف ۹۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسیده و مابقی مسیر در حال احداث می باشد.وی فرسوده بودن ماشین آلات ، کمبود اعتبارات برای نگهداری راهها ، لکه گیری ، نصب تابلو علائم اجباری انتظامی ، حذف نقاط حادثه خیز تهیه آسفالت روکش جاده های اصلی و فرعی را از مشکلات عمده بخش راه عنوان کرد.

این فعال فرهنگی وگردشگری گفت:برای خروج ارسنجان از بن بست احداث چند جاده در دستور کار قرار گرفته که برخی به همت مسولان وپیگیری خوب فرمانداری ارسنجان واداره راه این شهرستان  در حال اجراست.

چهار بانده شدن مسیر تخت جمشیدبه ایوان قدمگاه ارسنجان مطالبه مردم این مناطق و فعالان گردشگری فارس است.

وی ادامه داد: جاده ارسنجان به خرامه که از مسیر پاسارگاد به اصفهان و از خرامه به محور بندرعباس وصل می شود یکی از پروژه های راهسازی درجهت رونق گردشگری و توریسم این شهرستانها است که بایدبه طور جدی به ان پرداخت.

یارمحمودی درپایان بیان داشت: انتظار می رودباپیگیری معاونت محترم امورعمرانی استانداری، نماینده محترم مردم شهرستان وفرماندارپیگیر ارسنجان وضعیت اعتباری پروژه های راه سازی ارسنجان مورد بررسی قرار گیرد و به زودی این پروژه ها رونق کاری یابند.

گفتنی است جاده مواصلاتی شهر ارسنجان به توابع این شهرستان که راه اصلی دسترسی به روستاهای اطراف میباشدبه دلیل استاندارد نبودن و طولانی شدن زمان اجرای پروژه تعریض جاده باعث بروز تصادفات متعدد منجر به جرح و فوت گردیده است.وبنابر اطلاعات واصله برابرشکایات مردمی در خصوص این جاده همواره شاهد تصادفات پرخطر و کشته و مصدوم شدن تعداد قابل توجهی از مردم عزیز این منطقه درمسیر ارسنجان به توابع وارسنجان به مرودشت  هستیم که به گفته شاهدان محلی علت اصلی این فجایع، نامطلوب و ناامن بودن این جاده وعرض کم ان واستانداردنبودن پیچ وخم های فراوان این راه قدیمی است.

ارسنجان در۱۲۰کیلومتری شمال شرقی شیراز مرکز استان فارس قراردارد.

انتهای پیام/