رسانه ترازانقلاب تبیین کننده یک الگوی تمام عیاراست
رسانه ترازانقلاب تبیین کننده یک الگوی تمام عیاراست

به گزارش پگاه خبر؛هادی بستام یکشنبه ۱۷ اسفند در جلسه معرفی اعضای شورای مرکزی انجمن روزنامه نگاران مسلمان استان فارس، به استفاده از ظرفیت فعالان رسانه‌ای جوان اشاره و خاطرنشان کرد: این انجمن تلاش می‌کند با رویکردهای نوین مبتنی بر ارزش‌های اسلامی و انقلابی، مسائل را در رسانه‌ها دنبال کند. بستام انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان را از […]

به گزارش پگاه خبر؛هادی بستام یکشنبه ۱۷ اسفند در جلسه معرفی اعضای شورای مرکزی انجمن روزنامه نگاران مسلمان استان فارس، به استفاده از ظرفیت فعالان رسانه‌ای جوان اشاره و خاطرنشان کرد: این انجمن تلاش می‌کند با رویکردهای نوین مبتنی بر ارزش‌های اسلامی و انقلابی، مسائل را در رسانه‌ها دنبال کند.

بستام انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان را از تشکل‌های رسانه‌ای ریشه‌دار ایران دانست که از سال ۱۳۷۶ و با عضویت چهره‌های مطرح عرصه رسانه فعالیت را آغاز کرده و اکنون این فعالیت را به استان‌ها تسری داده است.

او با اشاره به قابلیت‌های فارس در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی خاطرنشان کرد: فارس از دیرباز محل پرورش و بالندگی علما، عرفا و دانشمندان بنامی بوده و به همین سبب دارای یک زیرساخت و عقبه فرهنگی بی نظیر است.

بستام، اقدامات انجام شده در فارس را متناسب با ظرفیت‌های این استان ندانست و آن را دلیل عقب‌ماندگی‌ها ذکر و اضافه کرد: امروز شاهد ضعف در زیرساخت‌های مختلف عمرانی، صنعت، گردشگری و …. هستیم.

مسئول سابق بسیج رسانه شیراز گفت: امروز استان فارس و به ویژه شهر شیراز را می توان مرکز ثقل جنوب کشور و منطقه خلیج فارس در ابعادی نظیر بهداشت و درمان دانست اما با وجود خدمات بسیار، توجهی به آن نشده و این موضوع معلول علت هایی چون سیاسی کاری‌های بیهوده، انتصاب مدیران ضعیف و بعضا غیربومی و بوده است.

این فعال رسانه‌ای استان فارس در ادامه به مشکلات اصحاب رسانه در این استان نیز اشاره کرد و گفت: شهر شیراز و استان فارس به دلیل صبغه فرهنگی، همواره در تاریخ رسانه ای کشور سرآمد بوده است اما باید این واقعیت را نیز پذیرفت که امروز وضعیت اصحاب رسانه و کسانی که حقیقتا دغدغه مطالبه گری و حل مشکلات را دارند، مناسب نیست.

عضو هیئت رئیسه روابط عمومی های شهر شیراز، وضعیت معیشت اصحاب رسانه به ویژه خبرنگاران را متناسب با شان و جایگاه آنان ندانست و مواجهه این قشر از جامعه با مشکل بیکاری و برخوردار نبودن از پشتوانه بیمه‌ای را از دیگر مشکلات آنان دانست.

او ادامه داد: دغدغه معیشت، مانع از انجام مطلوب فعالیت حرفه‌ای خبرنگاران و مطالبه‌گری حقوق مردم از مسئولان شده و این یک واقعیت غیرقابل انکار است.

مدیر مسئول ماهنامه آوای فارس با اشاره به رویکرد همه جانبه انجمن روزنامه نگاران مسلمان به ابعاد مختلف رسانه خاطرنشان کرد: ما در این انجمن به دنبال یک ساختار هدفمند و تشکل قدرتمند برای اصحاب رسانه هستیم تا خواسته های به حق آنان را جامه عمل بپوشانیم.

بستام افزود: انجمن روزنامه نگاران مسلمان درصدد است یک الگوی تمام عیار برای رسانه های تراز انقلاب باشد و برای تحقق گام دوم انقلاب اسلامی، با استفاده از ظرفیت رسانه، شتاب بخش بوده و در این مسیر از کمک همه فعالان بهره خواهد برد.

او گفت: رسانه در تراز انقلاب اسلامی یک رسانه شامل و کامل است که در آن ضمن رعایت مسائل حرفه ای و تخصصی در این عرصه با ارائه آموزش های دقیق و مهارتی، مسائل معیشتی و رفاهی اصحاب رسانه نیز دیده خواهد شد.

انتهای پیام/