فارس در ابلاغ اعتبارات هزینه‌ای رتبه دوم است
فارس در ابلاغ اعتبارات هزینه‌ای رتبه دوم است

به گزارش پگاه خبر؛شانزدهمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان فارس در سال جاری، در شانزدهمین روز از ماه پایانی سال ۱۳۹۹ و به ریاست دکتر عنایت اله رحیمی استاندار فارس و با دبیری دکتر حسن نوروزی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس در سالن شهید قاضی استانداری برگزار شد. از موارد […]

به گزارش پگاه خبر؛شانزدهمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان فارس در سال جاری، در شانزدهمین روز از ماه پایانی سال ۱۳۹۹ و به ریاست دکتر عنایت اله رحیمی استاندار فارس و با دبیری دکتر حسن نوروزی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس در سالن شهید قاضی استانداری برگزار شد.

از موارد مطرح شده پیش از دستور کارهای اصلی این جلسه می توان به اخبار و گزارش های بودجه ای ( عملکرد بند “و” تبصره ۵، بند “د” تبصره ۱۲ و جذب اعتبارات تملک تخصیص یافته سالجاری) اشاره کرد.

فارس در ابلاغ اعتبارات هزینه‌ای رتبه دوم است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس، کل اعتبار هزینه‌ای استان برای دستگاه‌های تابع نظام بودجه در ابتدای امسال را ٧۵٨ میلیارد تومان اعلام و اضافه کرد: فارس در ابلاغ اعتبارات هزینه‌ای رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است.
دکتر نوروزی بیان کرد: اگرچه کل اعتبار هزینه‌ای فارس برای دستگاه‌های تابع نظام بودجه در ابتدای امسال ٧۵٨ میلیارد تومان بود اما طی سال ۱۲۶.۸ میلیارد تومان اضافه بر این اعتبار از محل تفاهم‌نامه مالیاتی، بند ط و…  ابلاغ شد.
وی خاطرنشان کرد: فارس در ابلاغ اعتبارات هزینه‌ای رتبه دوم کشور را داشته اما این ابلاغ‌ها صرفا کسری حقوق‌ها را پوشش داده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس همچنین به عملکرد اعتبارات اسناد خزانه اسلامی در استان اشاره و بیان کرد: تا روز چهارشنبه ١٣ اسفندماه، ٣۴٩ میلیارد تومان از ارسالی‌های ما به سازمان برنامه بودجه و بودجه تخصیص پیدا کرده که ٢٣٨ میلیارد تومان آن از نوع مالیاتی و مابقی بانکی است.
دکتر نوروزی ادامه داد: پس از دستور صدور تخصیص از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور، وزارت اقتصاد باید اسناد تسویه مرتبط با آن را صادر کند که تاکنون ٢۶٠ میلیارد تومان تاکنون صادر شده است.
وی در عین حال خاطرنشان کرد: ١٠٣ میلیارد تومان اسناد دیگر نیز به سازمان برنامه و بودجه ارسال شده که در حال بررسی قرار دارد که ١٠٠ میلیارد تومان آن بانکی است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس یادآور شد: اسناد ارسالی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، راه و شهرسازی فارس، آب منطقه‌ای فارس و راه و شهرسازی لارستان به ترتیب رتبه یک تا چهار سرجمع اسناد ارسالی به سازمان برنامه و بودجه کشور را به خود اختصاص داده‌اند.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی فارس نیز در این جلسه به جذب اعتبارات اسناد خزانه اسلامی در استان اشاره و کل اعتبار اسناد خزانه اسلامی تخصیص یافته به فارس را حدود یکهزار و ٢٧٠ میلیارد تومان اعلام کرد که تاکنون ١٢٣٧ میلیارد تومان آن توزیع شده است.
دکتر بابک دایی همچنبن میزان اعتبار جذب شده تخصیصی که به بانک ارسال و صادر شده را هم ۶٣۵ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: ۶٠٢ میلیارد تومان هنوز جذب نشده است.
وی با بیان اینکه ۵١ درصد اعتبارات اسناد خزانه اسلامی در فارس جذب شده است، گفت: از ١٨۴ دستگاه اجرایی که دارای اعتبار اسناد خزانه اسلامی هستند تاکنون ۵۶ دستگاه اقدام به جذب این اعتبار از رقم ٣ تا ١٠٠ درصد کرده‌اند.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی فارس خاطرنشان کرد:  ۵۵ درصد از کل تخصیص اسناد خزانه اسلامی در اختیار شرکت آب منطقه‌ای فارس و دانشگاه علوم پزشکی شیراز است که به ترتیب ۶۶ و ٧٠ درصد جذب داشته‌اند.
لازم به ذکر است، در ادامه این جلسه که بیش از دو ساعت به طول انجامید، پیشنهادهای کارگروه های تخصصی ذیل شورا به خصوص کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی و شهری و عشایری و  آمایش سرزمین مورد بررسی و به تصویب اعضای شورای برنامه ریزی و توسعه استان فارس رسید.

انتهای پیام/