جبران عقب ماندگی های علمی جهان اسلام باپژوهش میسراست
جبران عقب ماندگی های علمی جهان اسلام باپژوهش میسراست

به گزارش پگاه خبر؛آیت‌الله لطف‌الله دژکام شنبه ۱۶ اسفند در آیین اختتامیه جشنواره‌ علامه حلی در شیراز بیان کرد: تولیدات علمی جهان اسلام مدتی متوقف شده بود و همین عامل باعث شده تا دشمنان اسلام پیشرفت کنند اما اکنون باید با پژوهش نسبت به مقابله با آنان پرداخت. او اضافه کرد: با توجه به پیشینه‌ای […]

به گزارش پگاه خبر؛آیت‌الله لطف‌الله دژکام شنبه ۱۶ اسفند در آیین اختتامیه جشنواره‌ علامه حلی در شیراز بیان کرد: تولیدات علمی جهان اسلام مدتی متوقف شده بود و همین عامل باعث شده تا دشمنان اسلام پیشرفت کنند اما اکنون باید با پژوهش نسبت به مقابله با آنان پرداخت.

او اضافه کرد: با توجه به پیشینه‌ای که در جهان اسلام در راستای پژوهش و ایجاد علم وجود داشت در خواهیم یافت که تولیدات علمی جهان اسلام همواره در بالاترین سطح علوم بود، اما چند مدتی است که تولیدات علمی جهان اسلام مغفول مانده و همین عامل دلیلی بر پیشرفت دشمنان دین اسلام در تولید علم شده است.

امام جمعه شیراز عنوان کرد: در تولید علم توسط ملل اسلامی و سایر ملل جهان رقابتهایی وجود دارد و باید تولیدات جهان اسلام به گونه‌ای باشد که نقش تعیین کننده‌ای در ادبیات علمی جهان داشته باشد؛ البته دانشمندان اسلامی برای رقابت با سایر مذاهبی که ادعای اسلامی بودن را نیز دارند؛ باید برنامه ریزی کرده و از طریق ایجاد علم نسبت به رقابت با آنان اقدام کنند.

به گفته آیت‌الله دژکام، پژوهش و تولیدات علمی عالمان دینی باید عاملی برای جلوگیری از پیشرفت دشمنان اسلام و برطرف کننده نیاز جامعه بشری باشد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس تاکید کرد که پژوهشگران حوزه‌های علمیه باید در عرصه رقابت با دشمنان حضور داشته باشند تا تالیفات آنان همچون پایان نامه‌های دانشگاه‌ها مسکوک باقی نماند.

انتهای پیام/