کارشناسان بنیاد مسکن فارس برای ارزیابی زیان‌های زلزله به سی سخت رفتند
کارشناسان بنیاد مسکن فارس برای ارزیابی زیان‌های زلزله به سی سخت رفتند

گروهی ۱۵ نفره از کارشناسان و متخصصان ارزیابی و برآورد زیان های ناشی از زمین لرزه شهرستان دنا در استان کهگیلویه و بویر احمد روز شنبه با بدرقه مسوولان بنیاد مسکن فارس به سی سخت رفتند ، این گروه کارشناسی کار برآورد زیان های زمین لرزه را دراین شهرستان انجام می دهند

به گزارش پگاه خبر؛ مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس در حاشیه اعزام این گروه کارشناسی گفت:کارشناسان بنیاد مسکن استان فارس در کنار کارشناسان و ارزیابان بنیاد در استان کهگیلویه و بویر احمد هم اکنون کار ارزیابی میزان خسارت های وارد شده به واحدهای مسکونی مناطق شهری و روستایی را آغاز کرده اند و این ارزیابی به منظور اخذ اعتبار از هیات دولت برای بازسازی خانه های خسارت دیده انجام می شود.

عطا الله زمانی با بیان اینکه میزان خسارات به خانه های شهری و روستایی دراین ارزیابی ها با دقت برآورد و بررسی می شود ، تجربه استان فارس در ارزیابی خسارت های زلزله ها بسیار ارزشمند است ،  حضور ارزیابان این استان در مناطق زلزله زده استان های همجوار در سالهای گذشته نیز انجام شده است ، اکنون نیز کارشناسان معاونت بازسازی بنیاد مسکن فارس به منطقه زلزله زده سی سخت اعزام شدند تا کار ارزیابی خسارت ها را انجام دهند .

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس اضافه کرد : در سفر روز گذشته رییس بنیاد مسکن کشور به شهر سی سخت و بازدید از روستاهای این منطقه نیز تاکید گردید که مردم مناطق زلزله زده برای بازسازی خانه های آسیب دیده خود در زلزله نگرانی نداشته باشند و دولت و بنیاد مسکن با تمام امکانات در خدمت آنها خواهد بود.

مهندس زمانی ادامه داد : سقف تسهیلات بلاعوض و بانکی برای خانه های آسیب دیده زلزله همانند تسهیلات در نظر گرفته برای حادثه سیل خوزستان خواهد بود و با افزایش قابل ملاحظه ای پرداخت می شود. استان فارس نیز تا آخرین مرحله از ارزیابی و برآورد خسارت مناطق آسیب دیده در کنار مردم سی سخت خواهد بود .

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی۵.۶ دهم ریشتر ، ساعت ۲۲ و ۵ دقیقه و ۳۴ ثانیه ؛چهارشنبه شب شهر سی‌سخت مرکز شهرستان دنا را در استان کهگیلویه و بویراحمد لرزاند.مرکز لرزه نگاری کشور اعلام کرد این زمین لرزه در عمق ۸ کیلومتری زمین اتفاق افتاده است .

انتهای پیام/