متولیان مدیریت شهری باید تلاش کنند تا باغات شیراز حفظ و احیا شوند
متولیان مدیریت شهری باید تلاش کنند تا باغات شیراز حفظ و احیا شوند

به گزارش  پگاه خبر؛آیت الله لطف الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شیراز بیان کرد: طرحی که امام جمعه فقید شیراز برای درختکاری داشتند موجب شد که شاهد افزایش سرانه سبز استان فارس و کلانشهر شیراز باشیم این در حالی است که دستگاه‌های متولی باید با سو استفاده کنندگان از فضای سبز و […]

به گزارش  پگاه خبر؛آیت الله لطف الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شیراز بیان کرد: طرحی که امام جمعه فقید شیراز برای درختکاری داشتند موجب شد که شاهد افزایش سرانه سبز استان فارس و کلانشهر شیراز باشیم این در حالی است که دستگاه‌های متولی باید با سو استفاده کنندگان از فضای سبز و منابع طبیعی استان مقابله کنند.
وی ادامه داد: شیراز شهر باغ‌های زیباست و این باغ‌ها بایستی به هر گونه‌ای که امکان پذیر است حفاظت شوند تا شاهد افزایش سرانه فضای سبز سومین حرم اهل بیت در ایران اسلامی باشیم.
امام جمعه شیراز با اشاره به مفاخر دنیای اسلام گفت: فارابی از جمله شخصیت‌هایی است که در علوم اسلامی دارای جایگاه ویژه‌ای است، اما کمتر به وی پرداخته شده، اما نظرات و دیدگاه این عالم دینی در علوم اسلامی همواره مورد استفاده دانشمندان عصر حاضر قرار گرفته است.
آیت الله دژکام افزود: فارابی به علت خدماتی که در علوم جهان اسلام داشته توجه ویژه‌ای به تعالی انسان‌ها در زندگی دارد و معتقد است که سعادت حقیقی زمانی است که افراد به فکر دنیای آخرت خویش باشند
وی ادامه داد: مسئولان در جامعه اسلامی نیز باید به دنبال سعادت اخروی باشند و فعالیت‌های خود را به گونه‌ای تعیین کنند که عاملی برای افزایش رفاه مردم و سعادت اخروی خود باشد این در حالی است که کارشناسان علوم انسانی اسلامی باید به دنبال تغییر پارادایم‌های انسانی باشند.
او ادامه داد: پایگاه استنادی جهان اسلام که در استان فارس و شهر شیراز مستقر است و باید به دنبال تغییر پارادایم‌های انسانی در قالب تالیفات دانشمندان اسلامی و تعمیم آن به ادبیات انسان شناسی جهان باشند.

نماینده ولی‌فقیه در فارس با تاکید بر اینکه پژوهشگران و محققان علوم انسانی باید مبنای سعادت دنیا را عوض و روی این مبنا تحقیق کنند، چرا که نگاه به سعادت دنیا موجب شده تا نتیجه گیری‌ها دلخواه ما نباشد و پارادایم‌ها تغییر کند، گفت: نیاز است که پارادایم‌های فلسفی توسط پایگاه استنادی علوم جهان اسلام در باب سعادت تبیین شود.

امام جعه شیراز با اشاره به مراسم‌های مختلف مذهبی عنوان کرد: گرامیداشت مراسم‌های آئینی در ماه‌های رجب و شعبان در استان فارس نسبت به سایر استان‌ها باید بیشتر مورد توجه باشد و این مراسم‌ها به صورت ویژه در کنار رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار گردد.
آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه شیراز تاکید کرد که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، در شیراز بیش از شهر‌های دیگر وظیفه ادب نسبت به شهادت حضرت موسی بن جعفر (ع) به جا آورده شود. دلیل آنکه رهبر معظم انقلاب شیراز را سومین حرم اهل بیت (ع) در ایران نامیدند، قرارداشتن آرامگاه این امام‌زاده بزرگوار در شیراز بود، لذا، در چارچوب پروتکل‌های بهداشتی هم می‌توان به ساحت ایشان، عرض ادب کرد.
امام جمعه شیراز متذکر شد: برخی در زمان انتخابات شعار‌هایی می‌دهند اگر مسلمانان به توصیه‌های ائمه اطهار نظیر خیرخواهی، ولایت مداری و اتحاد مؤمنان توجه داشته باشند درخواهند یافت که این شعار‌های انتخاباتی حقیقی بوده یا واقعی نیست.

انتهای پیام/