درج کد محل تولید برای صادرات استان فارس
درج کد محل تولید برای صادرات استان فارس

به گزارش پگاه خبر؛دکتر عنایت الله رحیمی در دیدار با معاون وزیر اقتصاد و رئیس گمرک جمهوری اسلامی ایران به مشکلات حوزه گمرک، صادرکنندگان، واردکنندگان و بازرگانان استان پرداخت. تولید الکترودهای مصرفی مورد نیاز در کارخانه فولاد و مشکلاتی که در زمینه نحوه محاسبه میزان مصرف در مجموعه تولید فولاد واختلافات موجود با گمرک برای […]

به گزارش پگاه خبر؛دکتر عنایت الله رحیمی در دیدار با معاون وزیر اقتصاد و رئیس گمرک جمهوری اسلامی ایران به مشکلات حوزه گمرک، صادرکنندگان، واردکنندگان و بازرگانان استان پرداخت.

تولید الکترودهای مصرفی مورد نیاز در کارخانه فولاد و مشکلاتی که در زمینه نحوه محاسبه میزان مصرف در مجموعه تولید فولاد واختلافات موجود با گمرک برای چگونگی محاسبه و بر گشت ارز از جمله این موضوعات بود که به گفته استاندار فارس با اشاره به  الزامی نبودن درج نام محل تولید دراظهار نامه های صادراتی، عنوان کرد: با توجه به اینکه صاردات محصولات مختلف استان به ویژه محصولات پتروشیمی، سیمان،فولاد و سنگ از طریق دریا و اسکله ها انجام می شوداستان از مزایای صادراتی که دارد باید برابر مقررات بهره مند گردد.

نماینده عالی دولت در استان فارس از رفع این مشکل در پی رایزنی های خود با رئیس گمرک ایران خبر داد و گفت:مقررشددر فرم های مربوطه کد محل تولید محصولاتی که از فارس صادرشده به صورت الزامی درج شود.الزام واحدهای مستقر در مناطق ویژه به ثبت سفارش و همچنین اعمال مقررات محدود کننده در این مناطق که خلاف رویه‌های معمول در مناطق ویژه و آزاد است از دیگر موضوعات مورد توجه استاندار فارس در دیدار با معاون وزیر اقتصاد بود که رئیس گمرک ایران با درخواست دکتر رحیمی برای برداشتن این الزام موافقت کرد. و مقرر شد با انجام پیگیری های لازم و طی مراحل قانونی واحدهای مستقر در منطقه نیاز به ثبت سفارش و اعمال مقررات محدود کننده در آینده پس از موافقت مراجع ذیربط  در این مناطق نداشته باشند. دکتر رحیمی با اشاره به اینکه در سامانه گمرک ایران در زمان ثبت اظهارنامه گمرکی نوع صادرات برای گمرکات استان فارس زمینی اعلام شود عنوان کرد:این موضوع سبب می شود باثبت تعداد زیادی از کامیون های حمل محصولات، میزان کوتاژصادراتی نیز افزایش یابد ؛ بنابراین از رئیس گمرک کشوردرخواست کردیم با تغییر نوع صادرات فارس به صادرات دریایی ، زمینی و هوایی یکی از مشکلات مهم صادرکنندگان این استان رامرتفع کند که نظر مساعددکتر میر اشرفی را در پی داشت. استاندار فارس همچنین از دکتر میراشرفی دعوت کرد با حضورمجدد خود در استان فارس نشستی با بازرگانان و تاجران وهمچنین صادرکنندگان و واردکنندگان استان داشته باشد وضمن آشنایی با مشکلات آنها گام هایی در جهت رفع این مشکلات برداشته شود.

انتهای پیام/