افتتاح ۵ طرح تامین و انتقال برق و انرژی در فارس
افتتاح ۵ طرح تامین و انتقال برق و انرژی در فارس

به گزارش پگاه خبر؛ همزمان با سراسر کشور و در چهل و سومین هفته از اجرای پویش هر هفته الف-ب-ایران، طی یک برنامه ویدئوکنفرانسی، ۵ طرح تامین و انتقال برق و انرژی در استان‌های فارس و بوشهر، افتتاح شد. نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز، سه‌شنبه ۱۲ اسفند در مراسم افتتاح طرح‌های […]

به گزارش پگاه خبر؛ همزمان با سراسر کشور و در چهل و سومین هفته از اجرای پویش هر هفته الف-ب-ایران، طی یک برنامه ویدئوکنفرانسی، ۵ طرح تامین و انتقال برق و انرژی در استان‌های فارس و بوشهر، افتتاح شد.

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز، سه‌شنبه ۱۲ اسفند در مراسم افتتاح طرح‌های برق و انرژی فارس و بوشهر، با اشاره به اینکه در سال جهش تولید تلاش‌های فراوان برای عمران و آبادانی انجام شده و استان فارس هم به ویژه در حوزه تامین برق و انرژی گام های موثر برداشته است، گفت: حرکت سازنده ایجاد شده در زمینه عمران و آبادانی فارس قابل ستایش است.

 آیت الله لطف الله دژکام با اشاره به اینکه این تلاش‌ها نمودی از موفقیت خدمتگزاران ملت در کارزار تحریم‌های ظالمانه است، گفت: امید است این اقدامات آغازی برای توسعه بیشتر در استان فارس باشد و سال ۱۴۰۰ با گام‌های بلندتر در جهت توسعه در استان فارس آغاز شود.

وزیر نیرو هم در این آیین گفت: امروز برای مردم فارس و جنوب کشور روز خاطره انگیزی است و حمایت امام جمعه شیراز از مسوولان خدمتگزار در استان فارس پشتوانه ای برای خادمان مردم است.

رضا اردکانیان با اشاره به اینکه  شتاب بهره‌برداری از طرح‌های تامین برق و انرژی در استان فارس و جنوب کشور تا پایان دولت ادامه دارد، خاطرنشان کرد: طرح‌های متعدد به مدار بهره‌برداری رسیده و این مسیر ادامه خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای فارس و بوشهر نیز گفت: هدف از افتتاح این طرح‌ها، تامین برق، افزایش پایداری شبکه، کاهش خاموشی، تقویت شبکه و ارتقاء کیفیت و پایداری شبکه و توسعه خدمات در فارس و بوشهر است.

وی گفت: طرح‌های افتتاح شده در فارس شامل نیروگاه مقیاس کوچک ۱.۹ مگاواتی مرودشت با اعتباری معادل ۱۳۱ میلیار ریال، افزایش ظرفیت ایستگاه انتقال برق داراب‌گرد و افزایش ظرفیت ایستگاه انتقال برق درودزن با اعتباری معادل ۲۶۰ میلیارد ریال بوده است.

نصیری همچنین خط ۶۶ کیلوولت و کلیدخانه ۲۰ کیلو ولت را از طرح‌های افتتاح شده در استان بوشهر اعلام و اعتبار این طرح‌ها ۲۶۰ میلیارد ریال ذکر و اضافه کرد: هدف از راه‌اندازی این طرح‌ها را تقویت شبکه ۶۶ کیلوولت شهر بوشهر، امکان تغذیه پست ۶۶ کیلوولت نیایش درآینده وتامین برق پروژه مسکن مهر و متقاضیان جدید در شهر بوشهر و همچنین پاسخگویی به متقاضیان برق کشاورزی، شیلات و روستایی در این استان بوده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای فارس و بوشهر با بیان مشخصات نیروگاه مقیاس کوچک ۱.۹ مگاواتی مرودشت، گفت: این نیروگاه با تولید سالانه ۱۵ میلیون کیلووات ساعت برق در این شهرستان ساخته شده و برای ۶ نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد می‌کند.این نیروگاه با هدف کاهش تلفات، افزایش قابلیت اطمینان شبکه، استفاده از انرژی پاک، کاهش آلودگی محیط زیست و کاهش بار پست سهل آباد در مرودشت احداث شده است.

وی با بیان اینکه ظرفیت ایستگاه انتقال برق داراب گرد با بهره برداری از طرح‌های جدید از۱۵ به ۴۰مگاولت آمپر افزایش می‌یابد، اضافه کرد: همچنین کاهش بار مصرفی ایستگاه، افزایش قابلیت اطمینان شبکه وتامین برق پایدار برای حدود ۲۲ هزار خانوار شهر داراب از جمله اهداف این طرح است.

نصیری افزود: کاهش بار مصرفی ایستگاه درود زن  افزایش قابلیت اطمینان شبکه و امکان تامین برق متقاضیان فعلی و آینده کشاورزی هم از جمله اهداف این طرح در شهرستان مرودشت است.

وی با اشاره به اینکه اصلاح ساز و کارها و روندها در کنار توسعه ساخت و سازها و طرح‌ها، در دستور کار این شرکت قرار دارد، گفت: برنامه ریزی انجام شده برای شاخص‌های عملکردی امسال شامل؛ برنامه کلان، مشترکین، سیستم اطلاعات جغرافیایی، کاهش تلفات، افزایش ظرفیت پست‌ها، اصلاح خطوط و افزایش ایمنی است.

نصیری با بیان اینکه امسال در مجموع ۳۸۰ میلیارد تومان طرح برق و انرژی در فارس به بهره‌برداری رسیده است، گفت: ظرفیت  ایستگاه انتقال برق داراب گرد با بهره برداری از طرح های جدید از ۱۵ به ۴۰ مگاولت آمپر افزایش می یابد.

انتهای پیام/