۵ طرح تامین و انتقال برق فارس و بوشهر با حضور وزیر نیروافتتاح می‌شود
۵ طرح تامین و انتقال برق فارس و بوشهر با حضور وزیر نیروافتتاح می‌شود

به گزارش پگاه خبر؛غلامرضا نصیری ضمن بیان اینکه در هفته چهل و سوم از پویش  الف – ب- ایران، قرار است ۲۲ پروژه مرتبط با وزارت نیرو در سراسر کشور افتتاح شود، پنج طرح را مربوط به فارس و بوشهر اعلام و اضافه کرد: در این برنامه، بهره برداری از ۵ طرح تامین و انتقال برق […]

به گزارش پگاه خبر؛غلامرضا نصیری ضمن بیان اینکه در هفته چهل و سوم از پویش  الف – ب- ایران، قرار است ۲۲ پروژه مرتبط با وزارت نیرو در سراسر کشور افتتاح شود، پنج طرح را مربوط به فارس و بوشهر اعلام و اضافه کرد: در این برنامه، بهره برداری از ۵ طرح تامین و انتقال برق و انرژی در فارس و بوشهر با سرمایه گذاری ۶۵۱ میلیارد ریال آغاز می‌شود.

به گفته نصیری، این طرح‌ها شامل نیروگاه مقیاس کوچک ۱.۹ مگاواتی مرودشت با اعتباری معادل ۱۳۱ میلیار ریال، طرح افزایش ظرفیت ایستگاه انتقال برق داراب‌گرد و طرح افزایش ظرفیت ایستگاه انتقال برق درودزن با اعتباری معادل ۲۶۰ میلیارد ریال است که در شهرستان‌های داراب و مرودشت افتتاح می‌شود.

او با بیان اینکه همچنین در قالب پویش دوبی، خط ۶۶ کیلوولت و کلیدخانه ۲۰ کیلو ولت در استان بوشهر با سرمایه گذاری ۲۶۰ میلیارد ریال به بهره برداری می‌رسد، هدف از راه‌اندازی این طرح‌ها را تقویت شبکه ۶۶ کیلوولت شهر بوشهر، امکان تغذیه پست ۶۶ کیلوولت نیایش درآینده وتامین برق پروژه مسکن مهر و متقاضیان جدید در شهر بوشهر و همچنین پاسخگویی به متقاضیان برق کشاورزی، شیلات و روستایی در این استان عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای فارس و بوشهر با بیان مشخصات نیروگاه مقیاس کوچک ۱.۹ مگاواتی مرودشت، خاطرنشان کرد: این نیروگاه با تولید سالانه ۱۵ میلیون کیلووات ساعت برق در این شهرستان ساخته شده و برای ۶ نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد می‌کند.این نیروگاه با هدف کاهش تلفات، افزایش قابلیت اطمینان شبکه، استفاده از انرژی پاک، کاهش آلودگی محیط زیست و کاهش بار پست سهل آباد در مرودشت احداث شده است.

به گفته نصیری، هدف اصلی از اجرای این طرح‌ها تامین برق  و افزایش پایداری شبکه، کاهش خاموشی‌ها، تقویت شبکه ، تامین برق برای مشترکین جدید و بهبود پایداری شبکه‌های ۶۳ کیلوولت است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای فارس و بوشهر اضافه کرد: ظرفیت ایستگاه انتقال برق داراب گرد با بهره برداری از طرح‌های جدید از۱۵ به ۴۰مگاولت آمپر افزایش می‌یابد.همچنین کاهش بار مصرفی ایستگاه، افزایش قابلیت اطمینان شبکه وتامین برق پایدار برای حدود ۲۲ هزار خانوار شهر داراب از جمله اهداف این طرح است.

او خاطرنشان کرد: کاهش بار مصرفی ایستگاه درود زن  افزایش قابلیت اطمینان شبکه و امکان تامین برق متقاضیان فعلی و آینده کشاورزی هم از جمله اهداف این طرح در شهرستان مرودشت است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای فارس و بوشهر با بیان اینکه اصلاح ساز و کارها و روندها در کنار توسعه ساخت و سازها و طرح‌ها، در دستور کار این شرکت قرار دارد، یادآور شد: برنامه ریزی انجام شده برای شاخص‌های عملکردی سال جاری شامل؛ برنامه کلان، مشترکین، سیستم اطلاعات جغرافیایی، کاهش تلفات، افزایش ظرفیت پست‌ها، اصلاح خطوط و افزایش ایمنی است.

انتهای پیام /