برگزاری نخستین کنگره شعر “مکتب گمنامی” به میزبانی شیراز
برگزاری نخستین کنگره شعر “مکتب گمنامی” به میزبانی شیراز

به گزارش پگاه خبر؛دبیر علمی نخستین کنگره ملی شعر “مکتب گمنامی” دوشنبه ۱۱ اسفندگفت: دبیرخانه این کنگره از طریق پست الکترونیک به نشانی maktabe۱۴۰۰@gmail.com تا ۲۸ اسفند امسال، پذیرای آثار ادبی ارسالی برای شرکت در این رویداد ملی است. احد ده‌بزرگی گفت: این کنگره در ۴ بخش شعر کلاسیک، نو، ترانه و سرود و تصنیف و شعر […]

به گزارش پگاه خبر؛دبیر علمی نخستین کنگره ملی شعر “مکتب گمنامی” دوشنبه ۱۱ اسفندگفت: دبیرخانه این کنگره از طریق پست الکترونیک به نشانی maktabe۱۴۰۰@gmail.com تا ۲۸ اسفند امسال، پذیرای آثار ادبی ارسالی برای شرکت در این رویداد ملی است.

احد ده‌بزرگی گفت: این کنگره در ۴ بخش شعر کلاسیک، نو، ترانه و سرود و تصنیف و شعر کودک و نوجوان پذیرای آثار ادیبان و شاعران است و برای برگزیدگان هر بخش، علاوه بر تندیس و لوح افتخار جوایز نقدی در هر بخش در نظر گرفته است.

وی خاطرنشان کرد که به نفرات اول تا سوم هر بخش از محورهای چهارگانه این کنگره، به ترتیب ۴۰ میلیون ریال، ۳۰ میلیون ریال و ۲۰ میلیون ریال به عنوان جایزه نقدی تعلق خواهد گرفت.

دبیر علمی نخستین کنگره ملی شعر مکتب گمنامی، گفت: اشعاری پذیرفته خواهد شد که منطبق بر محور کنگره بوده و حاوی مفاهیمی مرتبط با موضوعات اصلی شامل مکتب گمنامی، پایگاه عظیم مبارزه و جهاد، مکتب گمنامی، آرامش و امنیت مردم و مکتب گمنامی، سرباز گمنام شهید باشد.

وی با تشریح سایر موضوعات اصلی کنگره ادامه داد: سرباز گمنام- مجاهدت‌های خاموش، سرباز گمنام – دفاع از ولایت و رهبری، سرباز گمنام- صیانت از امنیت کشور و مردم، سرباز گمنام- سالک کوی توکل و طریق توسل، سرباز گمنام – پرورش یافته قرآن و نگاه نافذ امام از دیگر موضوعات مد نظر این رویداد است.

ده‌بزرگی با بیان اینکه برای ارسال کنندگان آثار، محدودیت سنی در نظر گرفته نشده است، گفت: هر شرکت کننده می تواند حداکثر ۲ اثر در هر بخش ارسال کند و شرکت همزمان یک شاعر در بخش های مختلف رویداد نیز بلامانع اما ضروری است آثار حتما با مضمون اصلی و موضوعات قید شده در فراخوان مرتبط باشد.

وی ادامه داد: آثار باید به صورت پیوست (Attachment) در قالب word ارسال شود، آثاری که در قالب‌های pdf یا عکس و … ارسال شود، در جشنواره پذیرفته نخواهد شد.

دبیر علمی جشنواره مکتب گمنامی لزوم درج مشخصات فردی تولید کننده اثر و نشانی پستی و شماره تلفن تماس را یادآور و متذکر شد: علاوه بر سایت حوزه هنری فارس به نشانی www.artfars.ir و صفحه اینستاگرام به نشانی @maktabe۱۴۰۰، شماره واتساپ ۰۹۰۵۵۳۸۳۳۸۵ صرفاً جهت ارسال پیام در دسترس شاعران و علاقه مندان خواهد بود.

انتهای پیام/