آموزش دهیاران گامی موثر در توسعه مدیریت نوین روستایی است
آموزش دهیاران گامی موثر در توسعه مدیریت نوین روستایی است

به گزارش پگاه  خبر؛سید کمال پاک‌فطرت شنبه ۹ اسفند در حاشیه بازدید از اقدامات اشتغالزایی در روستاهای فارس و در جمع خبرنگاران گفت: در استان فارس بالغ بر ۲۰۰۰ دهیاری و بیش از ۷۰۰۰ عضو شورای روستا داریم که از حیث تعداد، این استان را در رتبه نخست کشور قرار داده است. او با اشاره […]

به گزارش پگاه  خبر؛سید کمال پاک‌فطرت شنبه ۹ اسفند در حاشیه بازدید از اقدامات اشتغالزایی در روستاهای فارس و در جمع خبرنگاران گفت: در استان فارس بالغ بر ۲۰۰۰ دهیاری و بیش از ۷۰۰۰ عضو شورای روستا داریم که از حیث تعداد، این استان را در رتبه نخست کشور قرار داده است.

او با اشاره به اهمیت موضوع آموزش برای افزایش دانش تخصصی در راستای بهبود کیفیت مدیریت در روستاها، خاطرنشان کرد: متاسفانه یکی از مشکلات اساسی ما در روستاها، نبود آگاهی و اطلاعات لازم دهیاران و شورا ها در حوزه مدیریتی خود است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس با بیان اینکه آموزش دهیاران و اعضای شورای روستا از برنامه‌ها و اهداف مهم دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس بوده است، افزود: با برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های مختلف برای دهیاران و اعضای شورای روستا توانستیم سطح این افراد را بالا آورده و با توانمندسازی آنان، امورات روستاها را بهتر مدیریت و اجرا کرده و گام‌های موثری در توسعه مدیریت نوین روستایی برداشته شود.

پاک فطرت با بیان اینکه دهیاران نقش بسیار مهمی در توسعه روستاها به عهده دارند و اهمیت آن را نمی‌توان نادیده گرفت، افزود: در سالهای دور، آموزش دهیاران و اعضای شورای روستاها از انسجام لازم برخوردار نبوده اما در چندسال گذشته با برنامه ریزی‌های انجام شده، این آموزش‌ها یک روند مطلوب را طی کرده است.

او متذکر شد: تعدد وظایف سبب شده تا دهیاران کار سختی را در مواجهه با مطالبات مردم در روستاها به عهده داشته باشند و قطعا پیگیری این درخواست ها و مشکلات با بهره گیری از آموزش‌های لازم می‌تواند گامی مهم در توسعه روستاها باشد.

 به گفته پاک فطرت، یکی از راه‌های رسیدن به برنامه‌های بلند مدت و میان مدت در کشور و جلوگیری از مهاجرت از روستاها به شهرها در سایه خدمت رسانی بهتر به مردم و ارتقاء سطح کیفی در روستاها است که آموزش به دهیاران و شهرداران و مجموعه آنان می‌تواند در این مهم موثر باشد.

وی همچنین از کسب مقام اول دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس در آموزش کارکنان دهیاری‌ها از سال ۹۷ تاکنون در کشور خبر داد.

انتهای پیام/