پیش‌بینی افزایش ۳۰ درصدی شعب اخذرای در شیراز
پیش‌بینی افزایش ۳۰ درصدی شعب اخذرای در شیراز

به گزارش پگاه خبر؛ فرماندار و رئیس ستاد انتخابات شهرستان شیراز اعلام کرد که برای انتخابات ۱۴۰۰، افزایش ۳۰ درصدی شعب اخذ رای به نسبت انتخابات قبلی در این شهرستان پیش‌بینی شده است. محمدرضا امیری شنبه ۹ اسفند در جمع خبرنگاران گفت: در انتخابات گذشته ۵۵۳ شعبه اخذ رای در سطح شهرستان شیراز وجود داشت، […]

به گزارش پگاه خبر؛ فرماندار و رئیس ستاد انتخابات شهرستان شیراز اعلام کرد که برای انتخابات ۱۴۰۰، افزایش ۳۰ درصدی شعب اخذ رای به نسبت انتخابات قبلی در این شهرستان پیش‌بینی شده است.

محمدرضا امیری شنبه ۹ اسفند در جمع خبرنگاران گفت: در انتخابات گذشته ۵۵۳ شعبه اخذ رای در سطح شهرستان شیراز وجود داشت، برای انتخابات سال ۱۴۰۰ پیش‌بینی افزایش تعداد شعب تا ۷۲۴ شعبه، انجام شده است، اما نهایی شدن این تعداد شعبه اخذرای، نیاز به تایید هیئت اجرایی دارد.

او با بیان اینکه در این دوره از انتخابات شوراها، روند صفر تا صد انتخابات در کلانشهرها، الکترونیکی خواهد بود، گفت: با توجه به اینکه انتخابات الکترونیکی زمان بیشتری را از رای دهنده خواهد گرفت، برای جلوگیری از ازدحام، پیشنهاد افزایش ۳۰ درصدی تعداد شعب اخذ رای مطرح شده است.

امیری با اشاره به اینکه از ماه‌ها قبل، بسترسازی برای برگزاری انتخابات سال ۱۴۰۰ در فرمانداری شیراز مد نظر بوده است، گفت: در انتخابات این دوره، علاوه بر ۴ مولفه سلامت، امنیت، مشارکت و رقابت، موضوع ایمنی یا سلامت جسمی نیز به دلیل شرایط شیوع بیماری کرونا، مد نظر قرار دارد.

فرماندار شیراز همچنین گفت: در سطح شهرستان شیراز، ۱۳۰ روستا و ۴ شهر، شرایط برگزاری انتخابات شوراها را دارند و تعداد اعضای شوراها در شیراز ۱۳ نفر، در شهرجدید صدرا ۷ نفر و در خان زنیان و داریون هرکدام ۵ نفر تعیین شده است.

او همچنین گفت: از بین ۱۳۰ روستای شهرستان شیراز که انتخابات در آنها برگزار می‌شود، ۲۸ روستا ۵ عضو شورا و ۱۰۲ روستا ۳ عضو شورا باید توسط مردم انتخاب شوند؛ علاوه بر این، انتخابات در ۸ تیره عشایری نیز برگزار می‌شود.

فرماندار شیراز با بیان اینکه انتخابات ریاست جمهوری، سیاسی‌ترین و انتخابات شوراها، گسترده‌ترین انتخابات در ایران محسوب می‌شود، گفت: براساس قانون انتخابات در تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار و شهرها باید برگزار شود و این موضوع گستردگی و حساسیت بسیار بالای کار را نشان می‌دهد.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان شیراز همچنین پیش بینی کرد که با توجه به ادوار گذشته، در این دوره از انتخابات شوراها در این شهرستان شاهد ثبت نام ۱۲۰۰ متقاضی کاندیدایی باشیم.

امیری با بیان اینکه شیراز برگزاری یک انتخابات بسیار موفق را در دوره گذشته دارد، ابراز امیدواری کرد که در این دوره نیز شاهد برگزاری انتخاباتی پرشور و با مشارکت خوب مردم و سالم و امن باشیم.

انتهای پیام/