برگزاری بیش از ۱۲۰۰ برنامه آموزشی در کتابخانه های عمومی فارس
برگزاری بیش از ۱۲۰۰ برنامه آموزشی در کتابخانه های عمومی فارس

مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس گفت: یک هزار و ۲۳۵ برنامه آموزشی و ترویجی در بهمن ماه با هدف ارتقای سطح آگاهی و آموزش اعضای کتابخانه های عمومی اجرا شد.

به گزارش پگاه خبر؛روح الله منوچهری صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: با تداوم برنامه‌های کتابخوانی در فضای مجازی، کتابخانه ها عمومی استان فارس در بهمن ماه میزبان یک هزار و ۲۳۵ برنامه ترویجی و آموزشی در فضای مجازی بودند.

وی با بیان اینکه برنامه‌های یادشده در ۳ سطح ملی، استانی و شهرستانی و با محوریت دهه مبارک فجر، انقلاب اسلامی و گرامیداشت یاد و خاطره امام شهدا و شهدای گرانقدر انقلاب برگزار شد، گفت: برگزاری آئین گرامیداشت نیم قرن فعالیت کتابخانه عمومی ابوریحان شیراز و ویژه برنامه فصل رهایی به صورت استانی و برگزاری طرح ویژه راویان بالندگی با تقدیر از شش چهره جوان، پیشکسوت و فقید شعر انقلاب اسلامی استان فارس در سطح ملی از مهم‌ترین برنامه‌های برگزار شده در کتابخانه های عمومی در بهمن ماه بود.

به گفته منوچهری، همچنین کتابخانه های عمومی با برنامه ریزی و اجرای برنامه‌هایی با موضوعات فرهنگی، ادبی، مشاوره، سلامت، آموزش مهارت‌های زندگی، سواد در قالب نشست کتابخوانی، معرفی کتاب، نشست‌های محافل ادبی، پویش‌های متعدد، برنامه‌های ویژه کودک و… چراغ کتاب و کتابخوانی را در فضای مجازی روشن نگه داشتند.

وی ادامه داد: برگزاری برنامه‌های آموزشی و ترویجی در راستای رسالت کتابخانه های عمومی مبنی بر آموزش مادام العمر و کمک به پر کردن اوقات فراغت عموم انجام می‌گیرد که برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود. همچنین به منظور حفظ سلامت کاربران دیگر خدمات کتابخانه های عمومی بیشتر به صورت غیرحضوری و مجازی برنامه ریزی شده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس، تصریح کرد: با توجه به شرایط بیماری کرونا و ایجاد محدودیت‌های برنامه‌های جمعی، گسترش فعالیت کتابخانه های عمومی در فضای مجازی راهکاری لازم برای حفظ ارتباط عموم مردم با حوزه کتابخوانی است و التزام کتابخانه های عمومی بر ادامه ارائه خدمات فرهنگی و کمک به عموم برای بر مشکلات و شرایط بحرانی است.

 در حال حاضر ۲۴۲ کتابخانه عمومی نهادی و مشارکتی در استان فارس وجود دارد.

انتهای پیام/