شفافیت در شهرداری نیازمند پایگاه جامع هوشمند است
شفافیت در شهرداری نیازمند پایگاه جامع هوشمند است

به گزارش پگاه خبر؛مدیرکل بازرسی فارس ضمن قدردانی از راه‌اندازی سامانه‌ سیستم اطلاعات مدیریت پروژه(PMIS)، تاکید کرد که تحقق شفاف سازی تنها به ایجاد این سامانه ختم نشود بلکه باید به جایی برسیم که یک پایگاه جامع هوشمند، دقیق و شفاف اجرایی شود تا تمام قراردادها، معاملات، مراحل و فرآیندها در آن قابل مشاهده برای […]

به گزارش پگاه خبر؛مدیرکل بازرسی فارس ضمن قدردانی از راه‌اندازی سامانه‌ سیستم اطلاعات مدیریت پروژه(PMIS)، تاکید کرد که تحقق شفاف سازی تنها به ایجاد این سامانه ختم نشود بلکه باید به جایی برسیم که یک پایگاه جامع هوشمند، دقیق و شفاف اجرایی شود تا تمام قراردادها، معاملات، مراحل و فرآیندها در آن قابل مشاهده برای همه به ویژه مدیران دستگاه‌های نظارتی باشد.

کاظم اکرمی دوشنبه ۴ اسفند در آیین رونمایی از سامانه «سیستم اطلاعات مدیریت پروژه (PMIS)»، سامانه «مدیریت حمل و نقل بار» و سامانه «سبزینه»، بیان کرد: راه‌اندازی سامانه‌ سیستم اطلاعات مدیریت پروژه، گامی ارزشمند در راستای تحقق شفاف سازی است.

او افزود: همه افراد به خوبی می‌دانند که اگر در زمانبندی یک پروژه اشتباه کنیم چه عوارض و هزینه‌هایی بر شهر و جامعه هدف تحمیل خواهد شد. به عنوان مثال؛ ‌پروژه‌ای که در زمانبندی یکسال پیش‌بینی شده اگر در یک بازه زمانی یک سال و نیمه به بهره برداری برسد، هزینه‌های غیرقابل جبرانی را  تحمیل خواهد کرد.

مدیرکل بازرسی فارس ادامه داد: اگر یک مدیر نداند چقدر اعتبار دارد و چقدر آن قابل تخصیص است و تا چه میزان ممکن است به یک پروژه تزریق شود، با مشکل جدی مواجه خواهد شد و نتیجه آن می‌شود که برخی پروژه‌ها سال‌ها بعد تعیین تکلیف می‌شوند.

اکرمی همچنین با تاکید بر اهمیت مدیریت پروژه‌ها از نظر زمان و هزینه، گفت: امروز قوانین متعددی در خصوص شفاف سازی داریم و اگر  روند اجرای پروژه‌ و کاری خاص در در یک اتاق شیشه‌ای مطرح شود، احتمال خطا در اجرای آنها نزدیک به صفر می‌رسد.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس نیز در ادامه این مراسم با بیان اینکه در گذشته حوزه حقوق شهروندی را نتوانستیم در جایگاه خود ارائه کنیم، گفت: دورانی که حقوق شهروندی را تنها در رفتار پلیس می‌دیدیم، گذشته است.

ابراهیم ابراهیمی در این جلسه از سامانه «سیستم اطلاعات مدیریت پروژه (PMIS)» تحت عنوان اتاق مدیریت شیشه‌ای تعبیر کرد و گفت: قرار است مدیران ما در اتاق‌های شیشه‌ای در انظار مردم به ارائه خدمت مشغول باشند و مردم نیز از نزدیک ببینند که با عوارض و بیت‌المال قرار است چه نوع خدماتی را دریافت کنند.

او همچنین از مجموع سامانه‌هایی که امروز و در این جلسه رونمایی شد به عنوان رصدخانه خدمات شهری یاد کرد و افزود: مدیریت یکپارچه شهری و پیشگیری از اقدامات جزیره‌ای، ارائه عدالت اجتماعی، ارتقای سلامت اداری و کاهش فساد بر مبنای اسناد بالادستی و فرودستی از خروجی‌های مهم این سامانه‌هاست.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس ادامه داد: پایش بافت فرهنگی، اجتماعی، جنسیتی، تحصیلی و شغلی، استفاده از سامانه در حوزه قضا، استفاده از سامانه برای برنامه ریزی امنیتی و ایمنی، نظارت بر پیشرفت پروژه‌های شهری و رفتار پیمانکاران و ایجاد رویه واحد در مناطق ۱۱ گانه شهرداری برای ارائه همگون خدمات از دیگر مزایای این سامانه‌هاست.

انتهای پیام /