دانشگاه شیراز سرمایه‌ای ملی و معنوی است
دانشگاه شیراز سرمایه‌ای ملی و معنوی است

به گزارش پگاه خبر،رئیس دانشگاه شیراز با اشاره به اهمیت دیپلماسی، تاکید کرد که دیپلماسی علمی و ورزشی می‌تواند بر دامنه دوستی و همکاری کشورها بیفزاید. حمید نادگران در دیدار با رایزن علمی فرهنگی کشور عراق در ایران، گفت: دانشگاه شیراز با دارا بودن جایگاه سوم دانشگاه‌های برتر کشور، یکی از مهمترین سرمایه‌های ملی و معنوی جنوب […]

به گزارش پگاه خبر،رئیس دانشگاه شیراز با اشاره به اهمیت دیپلماسی، تاکید کرد که دیپلماسی علمی و ورزشی می‌تواند بر دامنه دوستی و همکاری کشورها بیفزاید.

حمید نادگران در دیدار با رایزن علمی فرهنگی کشور عراق در ایران، گفت: دانشگاه شیراز با دارا بودن جایگاه سوم دانشگاه‌های برتر کشور، یکی از مهمترین سرمایه‌های ملی و معنوی جنوب ایران به شمار می‌رود. دانشگاه شیراز با داشتن استادان مبرز و امکانات مطلوب ازجمله آزمایشگاه‌های بزرگ و غنی، از لحاظ کیفیت در سح ملی و بین‌المللی بسیار خوش‌نام و شناخته شده است.

نادگران با بیان اینکه دوستی و مودت بین دو کشور ایران و عراق سابقه‌ی دیرینه‌ای دارد، افزود: دیپلماسی علمی و ورزشی می تواند بر دامنه‌ی  این دوستی‌ها و همکاری‌ها بیفزاید.

رئیس دانشگاه شیراز در ادامه به گزارشی از همکاری‌های این دانشگاه با کشور عراق پرداخت و توضیح داد: درحال حاضر حدود ۱۳۵ دانشجوی عراقی در ۱۰ دانشکده و ۲۷ رشته در دانشگاه شیراز مشغول به تحصیل هستند و ۳ تفاهم‌نامه‌ی همکاری با دانشگاه‌های بغداد، ذیغار و فناوری اطلاعات و ارتباطات بغداد منعقد شده است.

نادگران تأکید کرد: دانشگاه شیراز در راستای اهداف ملی خود و به‌منظور گسترش همکاری‌های علمی بین‌المللی، آمادگی خود را برای همکاری‌های بیشتر با کشور جمهوری عراق اعلام می‌دارد و امید است با رایزنی شما این مهم برای دانشگاه‌های عراق نیز میسر گردد.

وی همچنین از آمادگی دانشگاه شیراز برای برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی برای اقشار مختلف مردم جمهوری عراق مانند مربیان آموزش و پرورش یا کارشناسان مختلف این کشور خبر داد و گفت: همکاری دانشگاه شیراز با جمهوری عراق می‌تواند صرفا منحصر به جذب دانشجو نباشد؛ به‌طور مثال استادان ما در این دانشگاه از برگزاری کارگاه‌های مختلف آموزشی کوتاه‌مدت یا بلندمدت برای گروه‌های مختلف مردم عراق، به‌ویژه به‌شکل وبینارهای مجازی باتوجه به شیوع بیماری کرونا استقبال می‌کنند.

دکتر امجد حمید عبدالرزاق المظفر، رایزن فرهنگی کشور عراق در ایران، نیز گفت: رایزن فرهنگی، نماینده‌ی حدود ۱۰هزار دانشجوی عراقی در کشور ایران است که در ۴۸ دانشگاه کشور ایران، ازجمله دانشگاه شیراز درس می‌خوانند.

امجد حمید عبدالرزاق المظفر، گفت: باتوجه به اینکه بسیاری از دانشجویان نخبه‌ی عراقی، دانشگاه شیراز را به‌عنوان یکی از دانشگاه‌های مهم ایران می‌شناسند و برای گذراندن دوره‌های تحصیلی خود برمی‌گزینند، این جلسه با تکیه بر علاقه‌مندی متقاضیان عراقی برای تحصیل در این دانشگاه و گفت‌وگو درزمینه‌ی مسائل مختلف این دانشجویان ترتیب یافته است و انتظار می‌رود با پیش‌بینی راهکارهایی از سوی طرفین بتوان شرایط موجود را تسهیل داد و شاهد افزایش تعداد دانشجویان و همکاری‌های بیشتر بود.

رایزن فرهنگی عراق در ایران همچنین به برخی از مسائل مختلف آموزشی، پژوهشی، اداری و مالی دانشجویان عراقی اشاره کرد و خواستار آن شد تا به‌منظور آشنایی و تعامل هرچه بیشتر و بهتر دانشگاه شیراز و کشور عراق، وبیناری با حضور مسئولان آموزشی و رؤسای دانشگاه‌های عراق و مسئولان دانشگاه شیراز برگزار شود.

وی همچنین از مسئولان دانشگاه شیراز خواست تا میان مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه شیراز و رایزن فرهنگی عراق در ایران، برای اطلاع‌رسانی هرچه بیشتر و بهتر به دانشجویان عراقی درخصوص آیین‌نامه‌ها و بهره‌مندی از امکانات دانشگاه شیراز ارتباط مستقیمی از طریق مسئولان دو طرف وجود داشته باشد.

انتهای پیام/