سامانه شفافیت در شهرداری شیراز  در حد شعار باقی ماند
سامانه شفافیت در شهرداری شیراز  در حد شعار باقی ماند

با گذشت چهار سال از تصدی شورای پنجم ،راه اندازی سامانه شفافیت در شهرداری شیراز؛ و شورای شهر در حد شعار باقی مانده است .قریب به دو سال از تصویب راه‌اندازی سامانه شفافیت شهرداری شیرازوشورای شهر در صحن علنی شورای این شهر می‌گذرد اما همچنان اما و اگرهای بسیاری در آن نهفته است به حدی که برای چندمین بار صدای اعتراض برخی از اعضای شورای شهر را درآورده است.

به گزارش پگاه خبر؛رئیس کمیسیون برنامه و بودجه وقت شورای شهر شیراز در صحن علنی هشتادمین جلسه شورای پنجم گفت: سال گذشته موضوع بارگذاری اطلاعات ضروری شهروندان در ۱۷ مورد شورای شهر مصوبه‌ای داشت و به شهردار ابلاغ شد و علیرغم راه اندازی سامانه شفافیت از بارگذاری اطلاعات خبری نیست و ظاهرا عده‌ای از شفافیت در شهرداری می‌ترسند.

سیدعبدالرزاق موسوی ادامه داد: اگر در فرایند و روند امور مشکلی نداریم نباید از اینکه مردم به اطلاعات ضروری دسترسی پیدا کنند، نگرانی داشته باشیم.

از صحبت های این عضو شورای شهر شیراز چنین بر می‌آید که عده‌ای منافعشان در پنهان کاری و عدم انتشار آزادانه اطلاعات قراردادها و مناقصات است و بهمین دلیل با کارشکنی در شفافیت به هر طریق ممکن سعی خواهند کرد که این سامانه تنها در حد اسم و شعار بماند.

در این میان تکلیف آن دسته از اعضای شورا که طرفدار حقوق مردم و مقابله با رانت و فساد هستند چیست؟ اگر شهرداری و شورای محترم بنا به هر دلیلی راه‌اندازی این سامانه را به وقت دیگری موکول کرده است ، افرادی همچون عبدالرزاق موسوی به این مساله ورود مستقیم نمی‌کنند و شفاف‌سازی و انتشار اطلاعاتی که قرار بود در این سامانه بارگذاری شود، همچنان در کمترین میزان انجام شده است .
با مشاهده تعلل و خودداری از انتشار اطلاعات قراردادها و مسائل مالی ،برخی معتقدند سرنخ حضور دستهای رانت‌خواران و مفسدان درصورت انتشار دقیق اطلاعات دیده خواهد شد .

سوال اساسی‌تر اینکه ۱۲ عضو دیگر شورا در این میان چه نقشی دارند و کدام طرف خط شفافیت ایستاده‌اند؟ آیا سکوت و انفعال اکثریت اعضای شورای شهر، عامل تداوم فضای غبارآلود مناقصات و قراردادهای احتمالی شهرداری نیست ؟و در این میان افکار عمومی نسبت به ٫ اعضای محترم شورا چه تصوری خواهد داشت
توصیه می شود در اسرع وقت نسبت به راه اندازی کامل سامانه شفافسازی در شورا و شهرداری اهتمام جدی بعمل آورند

الهم اجعل عواقب امورنا خیرا .
علی دارائی یاوران شورا ۲۳/ ۱۰/ ۹۹

انتهای پیام/