ثبت سرمایه گذاری خارجی در استان فارس در سال ۹۹به ۹۲۳ میلیون دلار رسید
ثبت سرمایه گذاری خارجی در استان فارس در سال ۹۹به ۹۲۳ میلیون دلار رسید

به گزارش پگاه خبر، دکتر عنایت الله رحیمی با بیان این که سرمایه گذاری خارجی در این استان نسبت به سال گذشته بیش از ۵ برابر افزایش یافته است، اظهارداشت: طرح توسعه کارخانه کاغذ زاگرس آخرین طرحی است که موفق به اخذ مجوز هیات سرمایه گذاری خارجی کشور شده است و با ورود سرمایه از […]

به گزارش پگاه خبر، دکتر عنایت الله رحیمی با بیان این که سرمایه گذاری خارجی در این استان نسبت به سال گذشته بیش از ۵ برابر افزایش یافته است، اظهارداشت: طرح توسعه کارخانه کاغذ زاگرس آخرین طرحی است که موفق به اخذ مجوز هیات سرمایه گذاری خارجی کشور شده است و با ورود سرمایه از کشور کانادا اجرا خواهد شد.

استاندارفارس گفت: جمع ثبت سرمایه گذاری خارجی در این استان در سالجاری به مبلغ ۹۲۳ میلیون دلار رسیده است که در قالب ۵ طرح و ۲۱ پروژه صورت می گیرد.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان فارس با اشاره به این که کارخانه کاغذ زاگرس هم جزء طرح های جهش تولید و هم جزء طرح های اقتصاد مقاومتی استان است، افزود: این طرح با حمایت های دولت، بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به زودی به بهره برداری خواهد رسید.
وی با اشاره به این که کارخانه کاغذ زاگرس قبلا با سرمایه گذاری ۲۴ میلیون یورو ثبت شده بود، گفت: با توجه به حمایت های صورت گرفته، همزمان اجرای طرح توسعه این کارخانه نیز صورت گرفت و در نتیجه سرمایه گذاری این طرح به میزان ۱۹۸ میلیون یورو دیگر افزایش یافت و مجموعا به ۲۲۳ میلیون یورو رسید.
دکتر رحیمی با بیان این که تولیدات این کارخانه شامل انواع کاغذ، کرافت و لاینر می باشد، گفت: از آن جا کاغذ از جمله کالاهای استراتژیک می باشد، تولید داخلی آن در شرایط تحریم از اهمیت مضاعف برخوردار است.
نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان فارس تصریح کرد: اهمیت دیگر کارخانه کاغذ زاگرس، تولید کاغذ از مواد بازیافتی است که از این حیث نیز صنعت سبز محسوب می شود.

انتهای پیام/