کشت گیاهان دارویی در خرامه توسعه می یابد
کشت گیاهان دارویی در خرامه توسعه می یابد

به گزارش پگاه خبر، کاوس همتی اظهار کرد: در حال حاضر سطح کاشت گیاهان داروئی در این شهرستان نسبت به سال گذشته بالغ بر ۳۰۰ درصد افزایش یافته و به ۱۱۰۰ هکتار رسیده است. این سطح، به کشت انواع گیاهان داروئی از جمله خاکشیر، زعفران، زیره سبز، گل محمدی، آلوئه ورا، چای ترش، گل گاوزبان، […]

به گزارش پگاه خبر، کاوس همتی اظهار کرد: در حال حاضر سطح کاشت گیاهان داروئی در این شهرستان نسبت به سال گذشته بالغ بر ۳۰۰ درصد افزایش یافته و به ۱۱۰۰ هکتار رسیده است. این سطح، به کشت انواع گیاهان داروئی از جمله خاکشیر، زعفران، زیره سبز، گل محمدی، آلوئه ورا، چای ترش، گل گاوزبان، گلنار فارسی و سیاهدانه اختصاص دارد.
وی با بیان اینکه بیشترین درصد کشت گیاهان داروئی شهرستان خرامه به خاکشیر با نیاز آبی کم، دوره رشد کوتاه و هزینه تولید پایین تعلق دارد، ابراز کرد: برنامه استراتژی سازمان متبوع در زمان بحران آب بر مبنای جایگزینی کاشت گیاهان کم آب بر تدوین یافته است.
این مقام مسئول، برگزاری کلاس های آموزشی، دیدار چهره به چهره کارشناسان پهنه با کشاورزان، همکاری و موقعیت سنجی بهره برداران را از دلایل عمده افزایش سطح کاشت این محصولات نام برد.
همتی؛حمایت از ایده ها و استارت آپ ها را تکمیل کننده زنجیره ارزش گیاهان دارویی دانست و تصریح کرد: پایداری تولید و توسعه اقتصادی حاصل برنامه ریزی هوشمندانه و غنیمت شمردن فرصتهاست.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرامه بیان کرد:اجرای طرح اصلاح الگوی کشت با بهره گیری بهینه از پتانسیل های منطقه ای، موفقیت بخش کشاورزی را تضمین خواهد کرد.

انتهای پیام/