امسال ۱۶۵۰ میلیارد تومان در شیراز سرمایه‌گذاری شده است
امسال ۱۶۵۰ میلیارد تومان در شیراز سرمایه‌گذاری شده است

به گزارش پگاه خبر،رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر شیراز گفت: امسال نزدیک به ۱۶۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شهری در کلانشهر شیراز انجام شده است که سهم شهرداری ۸۰۰ میلیارد تومان بوده است. قاسم مقیمی با بیان اینکه شفافیت مالی مهمترین دستاورد کمیسیون سرمایه گذاری شورای پنجم شیراز بوده است، گفت: […]

به گزارش پگاه خبر،رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر شیراز گفت: امسال نزدیک به ۱۶۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شهری در کلانشهر شیراز انجام شده است که سهم شهرداری ۸۰۰ میلیارد تومان بوده است.

قاسم مقیمی با بیان اینکه شفافیت مالی مهمترین دستاورد کمیسیون سرمایه گذاری شورای پنجم شیراز بوده است، گفت: اینکه مردم در جریان امور شهر باشند و بدانند که سهم خدمات و عوارضی که پرداخت می‌کنند، چگونه هزینه می‌شود حق طبیعی شهروندان است.
او ادامه داد: معتقدیم که اطلاع رسانی به مردم و مطلع بودن آن‌ها از ریز و درشت حساب و کتاب مالی شهرداری حق شهروندان است.
رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه طرح شفافیت آرا در صحن علنی شورای این کلانشهر تصمیمی جسورانه بود، این اقدام را موجب فراگیر و گسترده‌تر شدن ابعاد اتاق شیشه‌ای شهرداری دانست.
مقیمی با بیان اینکه سرمایه گذاری مالی و اجرای پروژه‌ها را می‌توان ویترین فعالیت‌های کمیسیون سرمایه گذاری شورای شهر نامید، بیان کرد: ایجاد بستری کاملا دموکراتیک در سرمایه گذاری شهری، اطلاع سرمایه گذاران از ریز و درشت هزینه کرد و درجات ریسک پذیری آنها، افق سرمایه گذاری در پروژه‌های شهری، و بازدهی منابع مصروف و زمان بازگشت سرمایه اولیه و سهم سود حاصله را که مهمترین عامل برای مشارکت سرمایه گزاران است، معناکرده است.
او همچنین با بیان اینکه استقرار سیستم حمل و نقل شهری مبتنی بر هوای پاک و بدون کربن از شعار‌هایی بود که در کمیسیون سرمایه گذاری عملی شد، افزود: امروز مشارکت شهروندان در این پروژه و منافع اقتصادی دو طرفه آن جای تردیدی باقی نگذاشته است.
این عضو شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: مدل‌های سرمایه گذاری دوره پنجم شورای شهر شیراز بر بستر‌های انسانی استوار شد و سلامت جسم وجان شهروندان در اولویت امور سرمایه گذاری شهری قرار گرفت.
مقیمی با اشاره به اینکه طرح دوستدار محیط زیستی دوچرخه‌های اشتراکی برای سلامت شیرازی‌ها به سیستم حمل و نقلی اضافه شد، گفت: به ویژه در دوران کرونا که فاصله گذاری اجتماعی امکان سفر تجمیعی با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی امکان پذیر نیست، دوچرخه در سراسر دنیا به عنوان ایمن‌ترین وسیله جابجایی شهروندان شناخته شد.
او یکی از عوامل مهم در اعطای عنوان شهر ملی دوچرخه به شیراز را توسعه دوچرخه‌راه و فعالتر شدن سیستم دوچرخه‌های اشتراکی دانست و گفت: پروژه پارک آبی شیراز که طی روز‌های گذشته عملیات اجرایی آن آغاز شد، در ذات خود علاوه بر مباحث اقتصادی که برای شهر و شهروندان به همراه دارد سلامت و سرزندگی شهروندان مهمترین سرمایه گذاری انجام شده در آن است که در آینده این نقش پررنگ‌تر و ملموس‌تر خواهد شد.
مقیمی همچنین تاکید کرد که باید سمینار‌های مختلفی در حوزه سرمایه گذاری شهری در شیراز برگزار و از جوانان خلاق و خوشفکر استفاده شود.
او با بیان اینکه درآمد پایدار یک علم است و باید از بهترین ایده‌ها استفاده کرد، گفت: تشکیل میز سرمایه گذاری در ابتدای شورای پنجم با هدف جلوگیری از لابی گری در این حوزه مطرح شد، اما متاسفانه فشار‌های بیرونی مانع از تشکیل این میز شد.
مقیمی با تاکید بر اینکه باید نگاهمان در حوزه سرمایه گذاری شفاف شود، خاطرنشان کرد: شیراز دارای پتانسیل‌های زیادی است و فرصت‌هایی درون خود دارد که با شکوفایی آن‌ها میتوان شاهد ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی بود.
عضو شورای اسلامی شهر شیراز همچنین به مجموع اقدامات انجام شده در این کمیسیون هم اشاره و خاطرنشان کرد: در بحث تمرکز سرویس‌های خدمات رسان و ساماندهی دکل‌های مخابراتی در سطح شهر هم سلامت جسمی شهروندان و کاهش آثار و تبعات احتمالی امواج و تشعشعات حاصله و هم زیباسازی و رفع آشفتگی سیمای شهری از نکات قابل تاکید و توجه ما بود.
مقیمی گفت: در بحث ایجاد اتحادیه باغداران قصردشت نیز نظارت بر نحوه ارائه میوه و تربار در میادین سلامت فکری و فیزیکی شهروندان اولویت داشت؛ اینکه باغدار دغدغه‌ای از بابت بی آبی یا کم ابی یا نگهداری باغ خود یا ارائه محصول نداشته باشد یااینکه میوه‌ای که در میادین و جایگاه‌های عرضه میوه در سطح شهر فروخته می‌شود با قیمت مناسب‌تر و با نظارت مستمر همراه باشد.
او اضافه کرد: در همین رابطه ساماندهی میدان مرکزی میوه و تربار و ایجاد میدانی مدرن‌تر و وسیع‌تر و با کمترین آلودگی‌های صوتی در سطح شهر و جانمایی آن در مکانی حاشیه در دستور کار قرار گرفته که در حال حاضر برنامه ریزی است.
مقیمی مدیریت معتادان متجاهر و همچنین ساماندهی آن‌ها با افزایش ظرفیت کمپ ماده ١۶ را از مهمترین اقدامات در حوزه آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد.
او بیان کرد: در ساماندهی آرامستان‌های محلی و تجهیز ارامستان بهشت احمدی نیز اقدامات شایسته‌ای انجام شد وسردخانه‌های مجهز و با ظرفیت بالا و سوله‌های بحران ایجاد شده و نوع خدماتی که در این زمینه در زمان کرونا در این ارامستان ارائه شد، بعضا در کشور بی نظیر بود.
مقیمی، بهبود سیما و منظر فیزیکی دارالسلام به عنوان یک نشان گاه ادبی و هنری حجاری و سنگ نوشته در ایران و ایجاد آرامستان مشاهیر شیراز را از اقدامات ارزشمند این کمیسیون و شورای پنجم ذکر و عنوان کرد که طراحی آرامستان مذکور به پایان رسیده و مراحل اجرایی فاز دوم آن به زودی آغاز می‌شود.

انتهای  پیام/