آموزش وجه جدایی ناپذیر ورزش است
آموزش وجه جدایی ناپذیر ورزش است

به گزارش پگاه خبر؛ عنایت اله رحیمی در جلسه شورای عالی ورزش و ساماندهی امور جوانان که با حضور صالحی  امیری رئیس کمیته ملی المپیک برگزار شد، با بیان اینکه توسعه ورزش همگانی و ورزش قهرمانی از اولویت های کاری دولت است گفت: در  اسناد بالا دستی توسعه  کشور، مباحث ورزشی دنبال شده که باید […]

به گزارش پگاه خبر؛ عنایت اله رحیمی در جلسه شورای عالی ورزش و ساماندهی امور جوانان که با حضور صالحی  امیری رئیس کمیته ملی المپیک برگزار شد، با بیان اینکه توسعه ورزش همگانی و ورزش قهرمانی از اولویت های کاری دولت است گفت: در  اسناد بالا دستی توسعه  کشور، مباحث ورزشی دنبال شده که باید با برنامه ریزی دقیق به دنبال تحقق آن بود.
وی افزود: ورزش در هویت بخشی به فرهنگ و غرور ملی نقش ارزنده ای دارد و ما در مولفه های نشاط آفرینی و امید و کاهش آسیب های اجتماعی به امر ورزش نیازمندیم.
نماینده عالی دولت در استان فارس با بیان کارکردهای مختلف ورزش در عرصه های بین المللی اظهار داشت : ارمغان توجه به ورزش رفع نیازمندیهای مختلف در حوزه های داخلی و خارجی است و اکنون بعد اقتصادی ورزش مغفول مانده و شکوفایی بسیاری از فعالیت ها در گرو پیشرفت در امر ورزش است.

رحیمی با بیان اینکه تلاش خوبی در حوزه زیر ساختی ورزش استان در  دولت تدبیر و امید انجام گرفته گفت : سرانه ورزشی استان از یک میلیون و ۳۰۰ هزار  متر مربع به دو میلیون ۳۵۰  هزار متر مربع افزایش یافته  اما در عین حال در عدالت ورزشی و جنسیتی فعالیت های ارزنده ای در نقاط مختلف استان صورت پذیرفته است.
وی با بیان اینکه رفع نیازمندی های  زیر ساخت ورزش بانوان از جمله اهداف دولت به شمار می‌رود گفت:  برنامه های نرم افزاری  و سخت افزاری خوبی در قالب سند توسعه اجرا شده و ما اعتقاد داریم که  آموزش وجه جدایی ناپذیر ورزش است.
نماینده عالی دولت در استان فارس افزود: قهرمانی باید به سمت پهلوانی و اخلاق عمومی و شناسایی استعداد ها پیش برود و متاسفانه شیوع بیماری کرونا مشکلات عدیده ای در   در مناسبات فرهنگی و اجتماعی و سیاسی ایجاد کرده است.
استاندار فارس خاطر نشان کرد : کرونا در اقتصاد ورزش نیز آسیب های مختلفی به همراه داشته  و در این راستا دولت تسهیلاتی قائل شده ولی  پاسخگو ی همه نیاز ها نبوده است.
رحیمی با ابراز امیدواری برای رفع این مشکلات در حوزه ورزشی گفت:  این حوزه نیاز به حمایت  های مالی دارد و  در همین راستا سعی ما در رفع این نیاز ها از طریق مجاری قانونی است.
رحیمی با اشاره به شرایط اقتصادی و صنعتی استان  برای حمایت از ورزش  گفت: وضعیت صنایع استان با دیگر استان ها قابل مقایسه نیست و در همین راستا  تمهیدات تشویقی مادی و معنوی برای حمایت کنندگان از ورزش در نظر گرفته شده است.
گفتنی است این جلسه با تقدیر از ورزشکاران و مدال آوران  ملی  استان، پایان یافت.

انتهای پیام/سمیه یگانه