ادارات دولتی استفاده از تولیدات داخلی استان را در دستور کار قرار دهند
ادارات دولتی استفاده از تولیدات داخلی استان را در دستور کار قرار دهند

عملکرد بخشهای مختلف خصوصی و دولتی استان مورد ارزیابی قرار گیرد دلیلی برای رقابت بخش دولتی و خصوصی وجود ندارد

به گزارش پگاه خبر؛دکتر عنایت الله رحیمی درجلسه کارگروه اقتصادی.اشتغال و سرمایه‌گذاری ضمن تقدیر از حضور مردم در یوم الله ۲۲ بهمن. عنوان کرد: مردم فارس با رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌ها‌ی بهداشتی، حمایت خود از نظام مقدس جمهوری اسلامی را اعلام کردند.
وی با بیان اینکه در سه سال گذشته مراسم راهپیمایی ٢٢ بهمن بدون هیچ حاشیه‌ای در استان برگزار شده است،از شورای تامین،دستگاه‌های اجرایی و نهادهای موثر در این زمینه تشکر کرد.

استاندار فارس با تاکید بر الزام خرید از تولیدات داخلی خود استان مانند کاغذ، کاشی و سرامیک، برخی تجهیزات پرینتر گفت: استفاده از تولیدات کارخانجات مستقر در استان علاوه بر اینکه ارزان تر خواهد بود به ایجاد اشتغال نیز کمک خواهد کرد.

 دکتر رحیمی به مطرح شدن برخی مباحث در این روزها افزود: در طول تاریخ کشور افراد مختلفی به عنوان فرهنگیان و سیاستمداران، سرداران، جنگواران مطرح شدند که دستاوردهای آنها را یک افتخار و هویت ملی می‌دانیم.
استاندار فارس با تاکید بر اینکه قطعا در هیچ صنف و گروه و دسته ای هیچ فردی وجود ندارد که همه اعمال او مورد تایید باشد، گفت: ما شخص را تکریم نمی‌کنیم بلکه عمل افراد را مورد تقدیر قرار می‌دهیم، مانند امیرکبیر، بنابراین باید بزرگانی که مورد احترام جامعه هستند را به خاطر بزرگی خدماتشان ارج بنهیم.
دکتر رحیمی در بخش دیگری از سخنان خود به شعار سال مبنی بر جهش تولید اشاره و عنوان کرد: همه ما مدیران وظیفه داریم بسترسازی لازم برای عملیاتی شدن این شعار را فراهم کنیم.
نماینده عالی دولت در استان فارس با تاکید بر لزوم تلاش همه جانبه برای تحقق شعار جهش تولید در ماه های انتهایی ستل ۹۹   خواستار ارزیابی مطالبه رهبری در شعار سال در دو قالب بخش دولتی و خصوصی توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی و اقتصاد و امور دارایی فارس شد.
استاندار فارس همچنین با تاکید بر الزام خرید از تولیدات داخلی خود استان مانند کاغذ، کاشی و سرامیک، برخی تجهیزات پرینتر گفت: استفاده از تولیدات کارخانجات مستقر در استان علاوه بر اینکه ارزان تر خواهد بود به ایجاد اشتغال نیز کمک خواهد کرد.
دکتر رحیمی خواستار نظارت بر کار کارپردازان ادارت شد و با تاکید بر افزایش مراودات بانک‌ها با بخش‌های خصوصی خواستار واگذاری تسهیلات و اعطای امتیازات به تولید کنندگان داخلی شد.
استاندار فارس به دیگر موضوع این جلسه در خصوص کارگروه فرش دستبافت نیز اشاره کرد و افزود: باید این مجموعه‌ها را منسجم و هدفمندتر کرد.
وی گفت: سعی ما باید این باشد تا جایی که می‌شود اختیارات را واگذار و دولت را کوچک تر کنیم تا شاهد رونق و شکوفایی بیشتر اقتصادی باشیم.
رحیمی اضافه کرد: مشکل اصلی امروز اقتصاد ما این است که به جای حمایت از بخش خصوصی به گونه‌ای رفتار کرده‌ایم که بخش دولت و خصولتی روز به روز فربه تر شده‌اند.
استاندار فارس گفت: هیچ دلیلی وجود ندارد که بخش‌های دولتی و خصولتی با بخش خصوصی رقابت کنند و هر روز بخش خصوصی را ضعیف تر کنند.
او به افزایش  صدور  فنی و مهندسی منطقه ویژه اقتصادی لامرد هم اشاره و خاطرنشان کرد: جنوب فارس به دلیل داشتن استعدادهای خدادادی، نزدیکی به دریا و مزیت‌های نسبی و همچنین ایجاد فرصتی توسط دولت تحت عنوان منطقه انرژی بر لامرد، از قطب‌هایی محسوب می‌شود که در آن تحول بنیادین در حال شکل گیری است.
استاندار فارس یادآور شد که منطقه ویژه اقتصادی لامرد باید بیش از انچه در حال حاضر انجام می‌دهد کار کند و این ظرفیت مغفول مانده نشان می‌دهد نیازمند تعامل بیشتر با سرمایه گذاران هستیم.

انتهای پیام/