حداقل حقوق، دستمزد و مزایای سال ۹۹
حداقل حقوق، دستمزد و مزایای سال ۹۹

به گزارش پگاه خبر؛جدول حداقل حقوق کارگران در سال ۹۹به شرح زیر است: حقوق سال ۹۹ (بر مبنای تومان)  حداقل دستمزد ماهانه ۱.۹۱۰.۴۲۷ حق مسکن ۳۰۰.۰۰۰ بن خواربار ۴۰۰.۰۰۰ حق سنوات ۱۰۰.۰۰۰ حق اولاد ۱۹۱.۰۴۲ حداقل حقوق کارگران بدون فرزند ۲.۶۱۰.۴۲۷ * محاسبات بر مبنای ۳۰ روز انجام شده است. برای دریافت اخبار و اطلاع […]

به گزارش پگاه خبر؛جدول حداقل حقوق کارگران در سال ۹۹به شرح زیر است:

حقوق سال ۹۹ (بر مبنای تومان)
 حداقل دستمزد ماهانه ۱.۹۱۰.۴۲۷
حق مسکن ۳۰۰.۰۰۰
بن خواربار ۴۰۰.۰۰۰
حق سنوات ۱۰۰.۰۰۰
حق اولاد ۱۹۱.۰۴۲
حداقل حقوق کارگران بدون فرزند ۲.۶۱۰.۴۲۷
* محاسبات بر مبنای ۳۰ روز انجام شده است.

برای دریافت اخبار و اطلاع از آگهی های استخدام بانک ها و سازمانهای دولتی و خصوصی در ایمیل و گوشی همراه خود اینجا کلیک کنید.

افزایش حقوق کارگران در سال ۱۴۰۰ به چه میزان است؟

در خصوص افزایش حقوق کارگران برای سال ۱۴۰۰، نماینده کارگری شورایعالی کار با توجه میزان نرخ اعلامی سبد معیشتی عدد ۹ میلیون تومان را مقدار مناسب می‌داند. این درحالی است که علی بابایی‌ کارنامی رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی پیشتر اعلام کرده بود میزان ۳۵ تا ۴۰ درصد افزایش حقوق برای سال آینده عددی مناسب است.

مسئولیت بررسی افزایش حقوق کارگران با چه کسی است؟

بررسی و انجام تکالیف مربوط به افزایش حقوق کارگران بر عهده شورایعالی کار متشکل از:

  • وزیر کار و امور اجتماعی
  • دو نفر از افراد بصیر و مطلع در مسائل اجتماعی و اقتصادی به پیشنهاد وزیر کار و امور اجتماعی و تصویب هیات وزیران که یک نفر از آنان از اعضای شورایعالی صنایع
  • سه نفر از نمایندگان کارفرمایان ( یک نفر از بخش کشاورزی) به انتخاب کارفرمایان
  • سه نفر از نمایندگان کارگران ( یک نفر از بخش کشاورزی) به انتخاب کانون عالی شوراهای اسلامی کار

همانطور که مشخص است، تعیین افزایش میزان حقوق کارگران امری تخصص است که شورایعالی کار عهده‌دار مسئولیت آن است و سایر اظهار نظرها را می‌توان مسائلی غیرتخصصی دانست.

میزان افزایش حقوق کارگران برای سال ۱۴۰۰ در چه زمانی مشخص می‌شود؟

شورای عالی کار به صورت ماهانه جلساتی را برگزار می‌کند و امید است میزان افزایش حقوق کارگران در سال آینده به زودی مشخص گردد. در حال حاضر هیچگونه خبر قطعی در خصوص میزان افزایش حقوق کارگران برای سال آینده منتشر نشده است.

انتهای پیام/