شکوفایی حوزه تعاون فارس با بهره‌برداری از ۲۲۵ میلیارد تومان طرح جدید
شکوفایی حوزه تعاون فارس با بهره‌برداری از ۲۲۵ میلیارد تومان طرح جدید

در ایام الله دهه فجر امسال ۱۷ طرح حوزه تعاون با اعتبار ۲۲۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در فارس به بهره برداری رسیده است.

به گزارش پگاه خبر؛سهراب مختاری ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر،افزود: ۱۷ طرح تعاونی‌های این استان با رقم سرمایه گذاری ۲۲۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و اشتغالزایی برای ۴۹۶ نفر در در زمینه های صنعت ،  مسکن ، کشاورزی ، تولیدی و خدماتی  در  دهه فجر به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: این ۱۷ تعاونی هزار و ۲۹۷ نفر عضو داشته و برای افتتاح این ۱۷ طرح تولیدی از ۵ میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان تسهیلات استفاده شده است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس اضافه کرد: طرح های تعاونی چهار فصل ارشیا ،رستم نشان نوجین و نیما پلاست دهرم به ترتیب در حوزه بسته بندی و فرآوری قصب و خرما، تولید گوشت قرمز و تولید انواع سبد میوه و لوله‌های قطره ای در شهرستان فراشبند و در دهه فجر امسال به بهره برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه درمانگاه شبانه روزی شهدای کارگر شیراز نیز در این ایام با ایجاد ۱۰۷ اشتغال و سرمایه گذاری ۴ میلیارد تومان افتتاح شده است گفت: این درمانگاه ظرفیت پذیرش ۴۹۰ نفر را در روز دارد.

مختاری تصریح کرد: با بهره‌برداری تعاونی مسکن کوثر زرین و امور عشایر در شیراز ۳۷۴ واحد مسکونی با سرمایه‌گذاری ۱۵۰ میلیارد تومان و تسهیلات ۲ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومانی در دهه فجر ۹۹ آماده  بهره برداری  می باشد.

مختاری اظهار داشت: تعاونی پالیزان طیور احسان در حوزه تامین خوراک دام با ۶ و نیم میلیارد تومان در شهرستان کازرون ، تعاونی مروارید بافت بانوان در حوزه قالی بافی و نخ ریسی با ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار و اشتغالزایی برای ۱۵ نفر در شهرستان پاسارگاد ،مجتمع تعاونی گردشگری گلبرگ زندگی در حوزه خدمات فرهنگی و اجتماعی با اشتغالزایی برای ۴۵ نفر و سرمایه گذاری ۱۳ میلیارد تومان در شهرستان فسا به بهره برداری رسید.

وی عنوان کرد: ۴ طرح تعاونی دونه دونه محمودآباد، ماکیان پرور نازگل شول،زرین کشت آرکا مهریان و سامان کشت ارمغان شیراز با مجموع اشتغالزایی برای ۱۲۰ نفر و سرمایه گذاری ۲۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در حوزه بسته بندی مواد غذایی ،تولید ماکیان و دامداری در شهرستان زرقان نیز به بهره برداری رسیده است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس اظهار کرد: ۳ طرح تعاونی شامل ره آورد آویژ پارس، صنایع پلی اتیلن آناهید و فراگیر مددجویان بهزیستی با مجموع اشتغالزایی برای ۴۵ نفر در حوزه تولید فیلتر، تولید لوله پلی اتیلن و تولید چیپس با سرمایه گذاری ۱۱ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان در ایام دهه فجر ۹۹ در شهرستان آباده افتتاح شده است.

وی گفت: در دهه فجر امسال تعاونی رونیکا ارغوان گستر جاوید نیز با اشغالزایی برای ۱۵ نفر در حوزه خدمات بهداشتی و آرایشی با ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار در شیراز به بهره برداری رسیده است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس در پایان ضمن اعلام رتبه نخست استان در سطح کشور در تشکیل تعاونی ها تاکید کرد:  از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۳۰۹ شرکت تعاونی در این استان به ثبت رسیده است که ۱۳۹ مورد از موارد مذکور در راستای  اجرای مفاد تفاهم نامه با سازمان بسیج سازندگی در سطح استان فارس با موضوع فعالیت های متفاوت بوده است که به صورت هم زمان در ایام دهه فجر ۹۹ به بهره برداری رسیده است.

انتهای پیام/