تشکیل ۸ پرونده احتکار به ارزش بیش از ۲۲۰ میلیارد ریال در استان فارس
تشکیل ۸ پرونده احتکار به ارزش بیش از ۲۲۰ میلیارد ریال در استان فارس

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس با اشاره به تخلفات احتکار در ابتدای ماه امسال گفت: در ۱۰ روز اول بهمن ماه ۸ پرونده احتکار در شیراز تشکیل و برای صدور رای به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

به گزارش پگاه خبر، حمیدرضا ایزدی با بیان این که ارزش ریالی این ۸ پرونده بیش از ۲۲۰ میلیارد ریال است،ادامه داد: ۳ فقره از این پرونده ها به احتکار دستگاه خودرو و ۵ فقره به احتکار مواد غذایی و محصولات بهداشتی مربوط می شود.

وی افزود: در بازرسی های انجام شده از پارکینگ های سطح شهر در سه پارکینگ ۸۸ دستگاه خودرو احتکار شده بود که ارزش ریالی آن ۲۱۱ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال بوده است.

رئیس سازمان صمت فارس ادامه داد: همچنین در بازرسی های انجام شده از انبارهای مواد غذایی و محصولات بهداشتی ۵ انبار اقدام به احتکار کالا کرده بودند که ارزش ریالی آنها بالغ بر ۸ میلیارد و ۳۷۵ میلیون ریال است.

ایزدی افزود: متخلفان به احتکار انواع روغن خوراکی، قند، شکر، رب گوجه فرنگی، برنج، انواع حبوبات، شامپو، پوشک بچه، پودر شوینده و … اقدام می کردند.

وی با تاکید بر برخورد شدید قانونی با صاحبان کالاها و انبارها در صورت عدم ثبت اطلاعات ورود و خروج کالاها در سامانه جامع انبارها توضیح داد: صاحب یکی از انبارهای یاد شده اطلاعات ورود و خروج کالاهای خود را در سامانه جامع انبارها به ثبت نرسانده بود که برابر قانون تخلف تلقی شده و با متخلف برخورد قانونی می شود.

رئیس سازمان صمت فارس یادآور شد: با توجه به این که رصد و پایش کالاها در سطح کشور از طریق سامانه جامع انبارها صورت می گیرد،ثبت موجودی و ورود و خروج کالا در سامانه جامع انبارها ملاک است و چنانچه صاحبان کالا و مراکز نگهداری نسبت به ثبت نام در این سامانه و ثبت حواله خودداری کنند کالای آن ها به عنوان کالای احتکار ضبط و ثبت شده و مشمول جریمه می شود.

ایزدی تصریح کرد: بر این اساس ضروریست که مدیران و صاحبان مراکز نگهداری کالا هر چه سریعتر نسبت به ثبت نام در سامانه جامع انبارها اقدام کنند.

وی با ابراز تاسف از این که برخی ها به احتکار کالا در منازل مسکونی می پردازند،گفت: از مردم می خواهیم با مشاهده تخلیه بار به صورت عمده در منازل مسکونی، موارد را از طریق تلفن ۱۲۴ ستاد خبری سازمان صمت فارس یا ۳۲۳۴۰۰۰۰ ستاد خبری اتاق اصناف شیراز و یا ۱۳۵ ستاد خبری تعزیرات حکومتی فارس اطلاع رسانی کنند تا سریعا جهت رسیدگی به این تخلفات اقدام شود.

انتهای پیام/