بهره برداری از طرح بهسازی روستای گاره شهرستان خفر
بهره برداری از طرح بهسازی روستای گاره شهرستان خفر

چرخ توسعه و محرومیت زدایی در استان فارس به حرکت در آمده است

به گزارش پگاه خبر؛طی مراسمی با حضور عبدالرضا قاسمپور معاون استانداری فارس و دکتر حمیدی معاون عمران روستایی بنیاد مسکن این استان از ۸۰۰ متر مربع طرح بهسازی روستای گاره شهرستان خفر بهره برداری شد .

 معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس در این مراسم با تقدیر از خدمات بنیاد مسکن و با گرامیداشت دهه فجر انقلاب اظهار داشت : چرخ توسعه و محرومیت زدایی در استان فارس با تلاش خادمان ملت و نیروهای جهادی به حرکت در آمده است .

قاسمپور دهه فجر را فرصتی برای بیان دستاوردهای دولت در زمینه عمران و آبادانی دانست و افزود:  افزون بر ۲۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان برای اجرای یک هزار و ۱۴۶ طرح که در دهه فجر ۹۹ در این استان افتتاح می‌شود، هزینه شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس افزود: این تعداد پروژه در ایام دهه فجر و به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افتتاح خواهد شد.

قاسمپور اضافه کرد: از مجموع پروژه‌های قابل افتتاح، ۴۶ پروژه متعلق به حوزه آب آشامیدنی، ۴۲ پروژه راه‌سازی، ۹۰ پروژه فضاهای آموزشی و فرهنگی در حوزه آموزش و پرورش، ۱۴ پروژه امور آموزشی، فرهنگی، هنری و رفاهی مراکز آموزش عالی و سازمان‌های فرهنگی و هنری، ۵۷ پروژه امور بهداشت و درمان و ۱۰۰ پروژه  حوزه برق و برق‌رسانی است.

وی بیان کرد: همچنین ۲۰۹ طرح متعلق به حوزه عمران شهری و روستایی، ۱۱۹ پروژه مسکن شهری و روستایی، ۵۱ پروژه امور ورزشی، ۱۶۷طرح‌تولیدی در بخش صنعت و کشاورزی و ۲۵۱ پروژه به سایر طرح‌های عمرانی، زیربنایی، خدماتی و رفاهی تعلق دارد.

دکتر علیرضا حمیدی معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان فارس نیز در این مراسم با تقدیر از حمایت های مجموعه دولت و مسوولان محلی در شهرستان خفر اظهار داشت : این طرح با وسعتی معادل ۸۰۰  مترمربع سنگ فرش و  ۱۵۰ متر مکعب دیوار حائل با بهره گیری از  ۸۱۹  میلیون ریال اعتبار استانی و ۳۰۰۰   میلیون ریال اعتبار ملی و جمعا با اعتباری معادل  ۳ هزار و ۸۱۹  میلیون ریال افتتاح می شود .

دکتر حمیدی  سال شروع را پروژه را سال  ۹۸ و  تعداد خانوار بهره منداز آن را  ۶۳ خانوار اعلام کرد و ادامه داد : با حمایت های فرماندار و مسوولان محلی و  نماینده مردم این منطقه در  مجلس چنین طرح هایی کلید می خورد و به بهره برداری می رسد .

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان فارس افزود:  یک میلیارد تومان در این روستا از سال ۹۴ تا کنون طرح عمرانی کار شده است ، کارهای شاخصی انجام شده است ، طرح هادی تصویب شده روستا شاخص است ، محدودیت هایی هم وجود دارد ، با پیگیری نماینده و اعتبارات بنیاد کار کامل خواهد شد ، چنین طرح هایی  الگویی برای سایر روستاها خواهد بود .

سرپرست بنیاد مسکن شهرستان خفر نیز  با گرامیداشت دهه فجر و بهار انقلاب به تشریح طرح های توسعه روستایی و شهری در این شهرستان پرداخت و بیان داشت : دهه فجر فرصتی برای یاد آوری برکات انقلاب و بیان دستاوردهای توسعه در این شهرستان است .

خسرو جوکار با نکوداشت یاد شهیدان و امام شهیدان  اظهار داشت : دهه فجر ،‌ سرآغاز طلوع اسلام،‌ خاستگاه ارزشهای اسلامی، مقطع رهایی ملت ایران و بخشی از تاریخ ماست که گذشته را از آینده جدا ساخته است. در دهه فجر اسلام تولدی دوباره یافت و این دهه در تاریخ ایران نقطه ای تعیین کننده و بی مانند بشمارمی رود.

سرپرست بنیاد مسکن شهرستان خفر اضافه کرد :  بنیاد مسکن با اجرای طرح هادی روستایی و طرح های توسعه اقدامات اساسی دراین شهرستان را کلید زده است ، در سال جاری ۲ طرح هادی روستایی در روستاهای کرفت و گاره در خفر کلید خورده است طرح های اجرای سنگ فرش و اجرا یدیوار حایل دراین روستاها با ۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار اجرا شده است .

جوکار ، پرداخت تسهیلات مسکن را از جمله طرح های قابل اشاره در این شهرستان دانست و گفت: تشکیل پرونده و معرفی ۴۱۷  نفر جهت اخذ تسهیلات طرح ویژه بهسازی مسکن روستائی بمبلغ ۲۰۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال  و تشکیل پرونده و معرفی  ۴۱ نفر جهت اخذ تسهیلات تعمیری شهری و روستایی به مبلغ  ۶ میلیارد و ۱۵۰ ریال از جمله اقدامات در این حوزه است .

انتهای پیام/