افزایش ۴۶ درصدی سرانه ورزشی بانوان در استان فارس
افزایش ۴۶ درصدی سرانه ورزشی بانوان در استان فارس

به گزارش پگاه خبر، دکتر عنایت الله رحیمی در مراسم تجلیل از بانوان قهرمان ، مربیان و داوران بین المللی استان فارس با بیان اینکه علوم ورزشی نیز همچون دیگر علوم ، پایه‌های عملی و نظری دارد ، عنوان کرد: اندیشمندان علوم ورزشی معتقدند سه عامل زیر ساختی فنی ، ورزشی و بسترهای اجتماعی در […]

به گزارش پگاه خبر، دکتر عنایت الله رحیمی در مراسم تجلیل از بانوان قهرمان ، مربیان و داوران بین المللی استان فارس با بیان اینکه علوم ورزشی نیز همچون دیگر علوم ، پایه‌های عملی و نظری دارد ، عنوان کرد: اندیشمندان علوم ورزشی معتقدند سه عامل زیر ساختی فنی ، ورزشی و بسترهای اجتماعی در ورزش اثر گذار است.

استاندار فارس گفت: سرانه فضاهای ورزشی این استان از ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار متر مربع در هفت سال و نیم گذشته به ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار متر مربع و حدود دو برابر افزایش یافت.وی ادامه داد: این عوامل باید مهیا باشد تا بتوانیم حرکتی شتابان و رو به جلو  در ورزش قهرمانی به ویژه ورزش قهرمانی بانوان داشته باشیم.
به گفته استاندار فارس ، امور زیر ساختی چند عامل دیگر همچون امکانات عمومی ، امکانات اختصاصی بانوان و منابع در آمدی و ساختار مدیریتی را در بر می‌گیرد.
رحیمی یادآور شد: امکانات زیر ساختی استان فارس در حوزه ورزش از یک میلیون و سیصد هزار متر مربع به دو میلیون و سیصد و پنجاه هزار متر مربع افزایش یافته که به این معناست که در دولت تدبیر و امید دو برابر شده است.
وی اضافه کرد: سرانه ورزشی فارس در امور زیر ساختی از ۳۸سانتی متر به ۴۹سانتی متر افزایش پیدا کرده که هنوز هم نسبت به میانگین کشوری عقب تر هستیم و باید تلاش کنیم به این میانگین و بیشتر از آن دست پیدا کنیم.
وی همچنین از افزایش ۴۶ درصدی  امکانات زیر ساختی ورزش بانوان در دولت های یازدهم و دوازدهم خبرداد و عنوان کرد: در سال ۹۲  این زیرساخت ها ۱۳سانتی متر بوده که این میزان اکنون به ۱۹سانتی متر مربع افزایش پیدا کرده است.‌
استاندار فارس با اشاره به ابعاد عمومی امکانات ورزش بانوان در استان، گفت: اکنون تعداد چهار پارک بانوان در استان احداث شده که باید برای افزایش آن تلاش کرد.
وی افزود: در حال حاضر ۸سالن ورزشی در استان در حال ساخت است که تلاش می کنیم با تسریع در روند احداث آنها تا پایان دولت تعدادی از این اماکن به بهره برداری برسد.
دکتر رحیمی با بیان اینکه عوامل فنی و ورزشی نیز شامل توسعه حرفه ای ، شناسایی استعداد ها و آماده سازی عمومی را در بر می‌گیرد ، خاطرنشان کرد:  برای مدیریت استعداد ها نیازمند شناسایی عمیق و تربیت نیروها بر مبنای استعداد آنها هستیم که تلاش های خوبی در وزارت ورزش و جوانان و آموزش و پرورش در دستور کار قرار گرفته است.
استاندار فارس اظهار داشت: در گذشته مقاومت های زیادی برای حضور بانوان در عرصه های بین المللی وجود داشت اما امروز شاهد فراهم شدن بسترهای مناسب و حضور افتخار آمیز بانوان در عرصه های ملی ، منطقه ای و بین المللی هستیم.
وی با بیان اینکه در برنامه های توسعه‌ای جمهوری اسلامی ورزش به سه سطح قهرمانی ، همگانی و پرورشی تعریف می‌شود ، گفت: دولت از دخالت در ورزشهای قهرمانی منع شده و تنها در دو مورد دیگر می‌تواند ورود و حمایت کند.
وی اضافه کرد: در گذر زمان ارزش موفقیت در ورزش قهرمانی در میان کشورها و ملل و دولت های جهان بیشتر شناخته شده و موفقیت در میدان‌های بین‌المللی به دلیل توجه به غرور ملی و ظرفیت سوددهی‌های اقتصادی ، کاربردهای دیپلماتیک کلی و عمومی ارزش قابل توجهی دارد که ما هم باید به این سمت حرکت کنیم.
رحیمی ورزش قهرمانی و موفقیت در آن را عامل مهمی برای ترویج فرهنگ سلامت و فعالیت بدنی دانست و گفت: در این بعد می توان تکمیل کننده فعالیت‌های وزارت بهداشت بود.

انتهای پیام/سمیه یگانه