طرح بهسازی ۷ هزار و ۲۸۴ واحد مسکن استان فارس به بهره برداری رسید
طرح بهسازی ۷ هزار و ۲۸۴ واحد مسکن استان فارس به بهره برداری رسید

مهندس عطا الله زمانی  مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس با گرامیداشت چهل و دومین فجر انقلاب از اجرای ۷ هزار و ۲۸۴ طرح بهسازی و بازسازی مسکن شهری و روستایی در این استان  خبر داد و بیان داشت : این واحد های مسکونی آسیب دیده از حوادث ، با بهره گیری از آورده متقاضیان و تسهیلات اعطایی بازسازی و بهسازی شده است.

به گزارش پگاه خبر؛مهندس  زمانی گفت: برای بازسازی و بهسازی این تعداد مسکن شهری و روستایی چهار هزار و ۶۶۱ میلیارد ریال آورده متقاضیان و تسهیلات کم بهره هزینه شده است ، بنیاد مسکن معادل آورده متقاضیان دراین طرح ها تسهیلات کم بهره و وام های بلا عوض پرداخت کرده است .

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس ، دهه فجر را فرصتی برای یاد آوری دستاوردهای انقلاب و خدمات نظام اسلامی دانست و گفت: همه این واحد ها از حوادث سیل و زلزله در سالهای ۹۹ و ۹۸ آسیب دیده بودند و اکنون با پایان یافتن عملیات بهسازی و بازسازی دراختیار مالکان و صاحبان آن قرار گرفته است .

وی همچنین از افتتاح و بهره برداری از ۱۰ پروژه عمران روستایی در دهه فجر امسال خبر داد و گفت: این طرح ها شامل طرح ها بهسازی روستاهای ، گاره خفر ، قصر یعقوب خرم بید ، هفتوان ، هنگویه و ” شهرستان”  در خنج ، طرح بهسازی روستای قلعه بیابان داراب ، بهسازی روستای کهگران سپیدان ، ملک آباد ارژن شیراز ، دیده بان لارستان و دشتک شهرستان مرودشت است .

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس با بیان اینکه ۲۱ میلیارد و ۸۲۷ میلیون ریال برای اجرای طرح های عمران روستایی یاد شده هزینه شده است افزود: این اعتبارات از محل اعتبارات استانی و ملی تامین گردیده و یک هزار و ۶۴۴ خانوار روستایی از خدمات آن بهره مند شده اند.

مهندس زمانی ادامه داد : بهسازی روستایی در مناطق یاد شده شامل اجرای دیوار حائل ، سنگ فرش ، خاکبرداری و خاکریزی برای توسعه معابر ، زیر سازی و آسفالت ، حفر و اجرای کانال هدایت آب های بوده است و تاثیر بسزایی در عمران روستایی و محرومیت زدایی دارد.

انتهای پیام