بهره برداری از پروژه های مسکن شهری و توسعه روستایی لارستان با مشارکت بنیاد مسکن
بهره برداری از پروژه های مسکن شهری و توسعه روستایی لارستان با مشارکت بنیاد مسکن

مدیر بنیاد مسکن شهرستان لارستان با گرامیداشت دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب از اجرای دهها طرح توسعه شهری و روستایی در این شهرستان خبر داد و بیان داشت : بنیاد مسکن با اجرای طرح های توسعه روستایی زمینه ساز رفع محرومیت و ارائه خدمت به اقشار آسیب پذیر در این شهرستان است .

به گزارش پگاه خبر؛مهندس امیر برومند دهه فجر انقلاب اسلامی را  سرآغاز طلوع خورشید درخشان انقلاب اسلامی و تبلور شکوه و عظمت نهضتی مبتنی بر تعالیم نبوی دانست و گفت: ملت بزرگ ایران  در دهه فجر توانست حکومتی الهی را در این مرز و بوم الهی و آسمانی که هر روز درخت اعتبار و شکوهش پربارتر و تنومندتر می‌شود، تثبیت کند.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان لارستان خاطر نشان کرد : در آغاز ایام الله دهه فجر و بهاری دیگر از انقلاب شکوهمند ایران اسلامی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام شهدا، چهلمین دومین فجر پیروزی انقلاب اسلامی را به محضر رهبر فرزانه انقلاب و همه مسئولان و خدمتگزاران نظام، ملت شریف ایران، تبریک و شادباش عرض می نمایم.

وی با ارائه گزارشی از اجرای طرح های توسعه دراین شهرستان افزود:
بنیاد مسکن انقلاب اسلامی  با فرمان تاریخی رهبر فقید انقلاب در ۲۱ فروردین ماه سال ۱۳۵۸ آغاز به کار کرد؛ از جمله سازمانهای نوین اجرایی  محسوب می شود که عمری برابر با عمر ۴۲ ساله انقلاب اسلامی را به همراه دارد.

و ی اضافه کرد : اجرای طرح های هادی روستایی، صدور پروانه و سند برای منازل روستایی، طرح مسکن مهر و… از جمله امور بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از آغاز فعالیت تا کنون در راستای فرمان امام راحل   و در ادامه فرمایشات اکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر محرومیت زدایی از محرومان گام برداشته است.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان لارستان  خاطر نشان کرد : اعطای  تسهیلات مسکن روستایی و شهری از جمله اقدامات بنیاد مسکن است ، اعطای تسهیلات طرح ویژه بهسازی مسکن به تعداد ۶۶۵ فقره به مبلغ  ۳۳۲میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از جمله اقدامات بنیاد است ،  سقف فردی تسهیلات برای هر نفر ۵۰۰ میلیون ریال بوده است .

مهندس برومند همچنین از اعطای تسهیلات بلاعوض محرومین به تعداد ۳۴۰ فقره به مبلغ   ۱۰۲ میلیارد  ریال ریال با سقف فردی ۳۰۰ میلیون ریال خبر داد  و گفت: اعطای تسهیلات ایتام با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره)  به تعداد ۳  فقره به مبلغ کل ۱۵۰۰ میلیون ریال با سقف فردی ۵۰۰ میلیون ریال از دیگر اقدامات بنیاد در سال جاری است .

مهندس برومند ، اعطای تسهیلات بازسازی احداثی ناشی از زلزله به تعداد  ۲۶ فقره با سقف فردی۵۰۰ میلیون ریال  به همراه  ۱۲۰ میلیون ریال وام  بلاعوض جمعا  به مبلغ ۶۲۰ میلیون ریال و جمع کل ۱۶ میلیارد و ۱۲۰ میلیون ریال را از دیگر خدمات بنیاد در سال جاری ذکر کرد .

مدیر بنیاد مسکن شهرستان لارستان اعطای تسهیلات معیشتی احداثی ناشی از زلزله به تعداد  ۲۶ فقره با سقف فردی ۱۵۰ میلیون ریال  به همراه ۵۰ میلیون ریال  وام  بلاعوض و جمع کل ۵۲۰۰  میلیون ریال را نیز از دیگر خدمات به اقشار آسیب پذیر دراین شهرستان ذکر کرد .

وی از  صدور پروانه ساختمان به عنوان دیگر خدمات بنیاد نام برد و گفت: صدور ۱۱۶۷  فقره پروانه ساخت روستایی با نظارت ناظرین فنی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لارستان و با متراژ کل ۱۱۲ هزار و  ۵۰ مترمربع و صدور ۵۲۲ فقره کارت بیمه ساختمانی دریافت کنندگان تسهیلات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لارستان از دیگر خدمات بنیاد مسکن است .

مهندس برومند واگذاری زمین را از جمله اقدامات قابل توجه بنیاد مسکن در شهرستان لارستان ذکر کرد و گفت: بنیاد مسکن در سال جاری مبادرت به واگذاری ۶۰۴ قطعه زمین و همچنین تملک ۲۵ هکتار زمین در حریم روستاها کرده است .

وی با بیان اینکه این بنیاد صدور اسناد مالکیت را با مشارکت و همراهی ثبت اسناد و املاک دنبال می کند گفت: صدور ۳۲۷جلد سند روستایی و شهری با همکاری ادارات ثبت اسناد لارستان-جویم و بیرم از جمله اقدامات دراین حوزه است .

وی ، اجرای طرح های بهسازی روستایی شامل تک لبه – کانیو  – زیرسازی و دیوار حائل جهت ۹ روستا از محل اعتبارات ارزش افزوده ،سیل و  ملی با جمع کل اعتبار ۹۵۰۰میلیون ریال را از دیگر اقدامات بنیاد مسکن در لارستان اعلام کرد .

مهندس برومند  اجرا و بهره بردار ی از پروژه ۸۸ واحدی لارستان ( نخل ۳) را در دهه فجر امسال نمونه کاملی از تامین مسکن شهری دانست و گفت: پروژه ۸۸ واحدی لارستان  در زمینی به مساحت ۱۴هزار و ۳۸۶ مترمربع  در شهرک اندیشه شهر لار و در کنار پروژه ۴۰ واحدی ساخته شده است .

این طرح  مشتمل بر ۲۲ بلوک ۴ و۶ واحدی با زیربنای ۹ هزار و ۶۲۴ مترمربع و ۹۶۰۰ مترمربع خیابان و فضای سبز و پارکینگ ساخته شده که هم اکنون آماده بهره برداری است.

وی پروژه طرح اقدام ملی مسکن را هم تشریح کرد و گفت: پروژه  طرح اقدام ملی مسکن با همکاری اداره کل راه وشهرسازی لارستان همانند دیگر شهرهای کشور بمنظور تامین مسکن افراد متقاضی شروع بکار نمود. این پروژه تاکنون در شهر لار تعداد ۲ هزار و ۵۵۴ نفر نسبت ثبت نام در سامانه اقدام نموده که از این تعداد حدودا ۱۳۰۰ نفر تشکیل پرونده داده و افتتاح حساب گردیده اند. که هزینه اجرای پروژه از تسهیلات دولتی و آورده متقاضیان می باشد.

انتهای پیام/